2015-10-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Avbokade hon inte nån?
Jo, en som jobbade i butiken "Handlarn"
2015-10-30, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TashaC
Vet inte om någon har tagit upp detta innan men det dom tror är en fickringning från Lisa till hennes pappa, verkar inte det lite konstigt med tanke på vad hon sa?
Det är väl rätt stor sannolikheten att det var GM hennes pappa hörde Lisa prata med eftersom att samtalet kom ca 4 min efter hon hade skickat sms till sin pappa, och där hon ska ha sagt "Det är klart".
Vad jag har uppfattat det som så pratar inte den misstänkte någon Svenska alls, eller har jag fel?
Varför skulle Lisa ha pratat på Svenska med honom?

Har inte läst allt som har sagts och jag kan vara helt ute och cykla, men värt en tanke.

Tyckte också att detta var underligt. Jag får det ev till att hon haft på musik i hörselsnäckorna. Gm kommer fram och säger något eller visar att han vill något men hon hör inte. Hon ska sänka musiken etc på tfn i fickan och ringer upp av misstag? Så hon svarar det är klart som ett tecken på att hon nu hör innan hon förstår om den framför kan svenska etc?
2015-10-30, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Avbokade hon inte nån?

Jo pizzabagaren
2015-10-30, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Läser man en jurist här på tråden finns anledning att tro det.
De som ondgör sig över litaern här visar också en smygrasism som är otäck.

Hade det det varit en svensk läkare och BO varit en 17 knarkartjej hade inte någon skrivet något om en lågpanneläkare och svartmålat honom. Tvärtom han hade fått en hel del sympatier.
Men det är skillnad på en svensk läkare och en "balt".

Rättsväsendet hade också behandlat honom annorlunda. (Han hade förmodligen inte ens utretts.)

Snacka inte en jävla massa skit hela tiden. Den utpekade juristen som du menar, har kommit med matnyttig information vad gäller rättsväsendet, och det i hästlängder, han har tillfört tråden mycket information som jag tror att många inte vetat mycket om, inklusive mig själv. Sen får du bestämma dig, är han jurist eller inte, väldigt mycket "flamsande" hit och dit med dig.
Då förstår jag dig som att alla som har varit inblandade i utredningen kring Lisa Holm är smygrasister, och då även oss som sitter här och försöker följa detta med de givna fakta som faktiskt finns, men allt sådant hoppar du över och fortsätter in på ditt egna lilla villospår. Det du håller på med hela tiden kallas för generalisering, din objektivitet är därmed zero.
2015-10-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Visst är det störigt! Det är något som verkligen inte stämmer! Att man släppte brodern va ett stort misstag, jag blir inte förvånad om det blir friande dom i HD.
Antar att du menar Hovrätten och inte Högsta domstolen, för den lär knappast bevilja något prövningstillstånd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Loppet är kört säger Leif Silbersky. Tydligen har han varit med om att misstänkta gärningsmän blivit dömda på mindre bevisning än vad som finns i Lisa Holm fallet. - Där ser man... Kan inte alla konspirationsteoretiker starta en ny tråd.

Silbersky, Sveriges mest överskattade advokat! Han är bara pinsam
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TashaC
Fast enligt kollegorna så skildes dom åt 18:15 och fickringningen skedde inte förens ca 11 min efter det.
Enligt den fjärde flickan, Julia, stämmer inte tiden 18.15. Hon gick lite före de andra. Hennes moppe var parkerad på samma ställe som Lisas. Hon säger att hon åkte vid 18.20, och då hade inte de andra kommit ut ännu. Så de ljud som hördes i 18.26- ringningen var alldeles säkert relaterade till att Lisa avslutade med de andra tjejerna. Jag har för mig att Julia tog nån bild på mobilen utanför cafeet som kunde styrka hennes tider.
2015-10-30, 11:45
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Varför försvarar dessa vitnen 35-åringen... "Jag har svårt att tro att 35-åringen gjort det", har de inte tagit del av FUP och sett allt DNA, hans bilder i telefonen, hans spermabod osv... hur kan de inte tro att han gjort det?

Vet att försvararen har kallat dessa, vet försvararen om att dessa kommer svara så eller?
Vittnen kan inte gärna ändra sin historia baserat på FUP:en - det är rätten, och kanske polisen före det, som ska göra en helhetsbedömning.
2015-10-30, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Förefaller som om Leif Silbersky också är inne på en en alternativ gärningsman - utifall NB skulle bli sjuk eller något.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/96622
NB skulle förstås ha begärt att få Silbersky, så vi fått lite mer advokatshow. Typ Silbersky håller hov för journalisterna och orerar om justitiemord håller på att begås.
2015-10-30, 11:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullmamman84
Jo, en som jobbade i butiken "Handlarn"
Ok, tack.
Jan Olsson är på måndag, fd polis och teknisk bevisning
2015-10-30, 11:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Varför får jag en magkänsla hela tiden att det är något som inte stämmer.. Att någon försöker sätta dit honom. Jag får även en olust känsla till arbetsgivaren.

Det är du inte ensam om, det är många med oss som
förstår att viktiga delar sopats under mattan.
Livet går vidare men inte för Lisa Holm och inte
är det betryggande av att veta att våra döttrar
inte går säkra utan för hemmets trygga borg.
Det blir väldigt svårt att komma åt vad exakt
AJ döljer.
Att man kan lämna så skilda vittnesförklaringar
bara på handsken är alarmerande i sig.
Otäckt att det får gå till så, att man förbi ser
det från Rättens sida!?
2015-10-30, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Visst är det störigt! Det är något som verkligen inte stämmer! Att man släppte brodern va ett stort misstag, jag blir inte förvånad om det blir friande dom i HD.

Ja, olustig känsla... Jag menar han kan ju sitta i en svår sits också.. Brodern kanske hotat honom att om han säger sanningen så kanske hans dotter ligger risigt till eller något annat hot. Frun vågar/vill inte vittna. Jag brukar inte känna såhär för tilltalade men jag får en jättestark känsla att dom kanske har fel kille.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in