2015-10-30, 10:55
Medlem
Trollsvanss avatar
Hur kan MG ha sett en jeep vid caféet om han inte var där? Han var ju hemma?

(Polis vittnesmål)
2015-10-30, 10:55
Medlem
CatTheHunters avatar
kanske var frugan som satt i baksätet med blond peruk och såg nedslagen ut.....
2015-10-30, 10:56
Medlem
Alla diskussioner om vittnen hit och vittnen dit och 70% eller 90% är bara "skendiskussioner". Det som huvuddiskussionen bör handla om är DNA och framför allt blodbesudlingarna. Hur har de hamnat där de har hamnat? Plantering? Kontaminering? Från NB direkt? Det enda som kan ändra på utgången är i vilken grad man kan välta DNA- och blodbevisen. Allt annat är bara att gå som katten kring het gröt.
2015-10-30, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hade hon hjälmen i handen eller inte? Varför blod i den? Har jag missat något?

Nej hon hade hunnit sätta på sig den och hängdes med hjälmen på det kommer rättsläkaren klargöra sedan
2015-10-30, 10:57
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Hur kan MG ha sett en jeep vid caféet om han inte var där? Han var ju hemma?

(Polis vittnesmål)
Han och frun såg den när de var på väl till Källby för att handla.
2015-10-30, 10:57
Medlem
Trollsvanss avatar
Där fick man svaret, det skulle ju vara innan 20 precis
2015-10-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Så du menar att NB är utsatt för strukturell rasism?

Läser man en jurist här på tråden finns anledning att tro det.
De som ondgör sig över litaern här visar också en smygrasism som är otäck.

Hade det det varit en svensk läkare och BO varit en 17 knarkartjej hade inte någon skrivet något om en lågpanneläkare och svartmålat honom. Tvärtom han hade fått en hel del sympatier.
Men det är skillnad på en svensk läkare och en "balt".

Rättsväsendet hade också behandlat honom annorlunda. (Han hade förmodligen inte ens utretts.)
2015-10-30, 10:58
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Hade hon hjälmen i handen eller inte? Varför blod i den? Har jag missat något?

Ja undrar också om det. De sista som såg henne - då hade hon inte hjälmen på sig.
Hon har alltså hunnit ta på sig den och sen blivit överfallen.

Och varför finns då blod från henne på baksidan av jackan - ungefär vid nacken.

Jaja får inte ihop en del här ?
2015-10-30, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Alla diskussioner om vittnen hit och vittnen dit och 70% eller 90% är bara "skendiskussioner". Det som huvuddiskussionen bör handla om är DNA och framför allt blodbesudlingarna. Hur har de hamnat där de har hamnat? Plantering? Kontaminering? Från NB direkt? Det enda som kan ändra på utgången är i vilken grad man kan välta DNA- och blodbevisen. Allt annat är bara att gå som katten kring het gröt.

Jag kan hålla med om att den tekniska bevisningen är den väsentliga, men nog bör man i ett mordåtal reda ut alla eventuella frågetecken, vilket den hör utredningen kryllar av, oavsett om de förväntas påverka utgången eller inte.
2015-10-30, 11:02
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Häj på daj!
Att det är förberett i fantasin och planerat utifrån lokaliteterna är tveklöst, annars hade han inte klarat det på den korta tiden om precis allt varit impulsivt. Han har skissat ut ladan, slaktdelen, repen, tejpen i förväg. Boden kan ha varit en nödlösning - mellanlandning pga att han inte hade chans att åka längre bort o dumpa utan att bli sedd av alla folk som var ute dygnet runt.

Många delar av gärningen har ju inte hunnits med runt mordplatsen att städa bort. Alla prylar som slängts i all hast. Detta har inte varit planerat.
Bilen har ju funnits flera dagar att fixa o slänga plast och annat, byta däck som visst gjorts.

Jag fattar inte heller tidsaxeln? Hur har han hunnit?
Om det är planerat - så verkar det väldigt dåligt?
Det enda jag kan tänka mig styrker är att det är söndag - han vet att Jönsson ska ha middag och att det säkert lite folk ute och rör sig.
2015-10-30, 11:03
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Läser man en jurist här på tråden finns anledning att tro det.
De som ondgör sig över litaern här visar också en smygrasism som är otäck.

Hade det det varit en svensk läkare och BO varit en 17 knarkartjej hade inte någon skrivet något om en lågpanneläkare och svartmålat honom. Tvärtom han hade fått en hel del sympatier.
Men det är skillnad på en svensk läkare och en "balt".

Rättsväsendet hade också behandlat honom annorlunda. (Han hade förmodligen inte ens utretts.)

Alltså jag brusar inte upp lätt men jag såg ditt förra inlägg som togs bort och jag vet att du refererar till mig i detta inlägg, jag vill inte gå off-topic utan ber dig snällt att inte antyda att jag är smygrasist. Det är nedlåtande och respektlöst att kalla någon för det utan belägg, jag har inte skrivit något rasistiskt eller gjort någon som helst rasistisk anspegling någonsin på Flashback, har jag citerat eller använt någon som någon annan användare med andra åsikter kan ha haft, det har jag säkert men då endast p.g.a. innehållet i sak inte att jag delar vederbörandes åsikter. Tycker vi slutar detta nu för jag kan bli kallad för många saker men inte det du antyder.

Nu slutar jag denna off-topic diskussion för det belastar bara tråden. Tack.
2015-10-30, 11:03
Medlem
Ingenting talar för att detta åtal kommer ogillas. Advokaten står verkligen och stampar och kommer ingenstans, det måste till något sensationellt nu Rönnbäck. Men det är såklart svårt att trolla utan kortlek, en hopplös uppgift!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in