2015-10-30, 10:11
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Varifrån kommer detta om att NB varit tolk åt sin bror?

Det kommer från ett vittne.

AB:s liverapportering håller högst nivå idag, här finns den utan allt tjafs runtomkring.
http://www.coveritlive.com/index2.php/option=com_altcaster/task=viewaltcast/altcast_code=847d0c3afc/height=642/width=485/commentLoc=bottom/entryLoc=top/titlePage=off/linkTo=http%253A%252F%252Fwww.aftonbladet.se%252Fn yheter%252Flive%252F1%252F/pinning=off/channelPage=no/lightboxGallery=yes/replayContentOrder=chronological/ev=10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
I mitt tycke har den muntliga bevisningen överlag, såväl från åklagar- som försvararhåll inte bidragit särskilt mycket. Detta kommer att avgöras med stöd av den tekniska bevisningen.

Har svårt att följa, men det här låter inte direkt som försvarets vittnen,
låter mer som vilket förhör som helst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Expressens skribent har dålig koll, vi har vittnesplikt i Sverige, du kan inte avböja att vittna (om du inte är nära anhörig).

Är det inte så att du kan bli ombedd att vittna på lite olika sätt? Dvs. att åklagare eller försvarar kan fråga om VILL, eller säga att du MÅSTE?
2015-10-30, 10:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Det är väl inte bekräftat att det unga paret betalade med Hamiltons betalkort? Kvittot hittades i en soppåse.

Jamen det står ju så här:

På kvittot kan man läsa att köpet gjorts klockan 13.28 den 7 juni 2015. Kortnumret slutar på
3898.
Enligt de utdrag vi fått från babs och de banker vars kunder varit och handlat på caféet kan
man se att kortinnehavaren är en Kerstin Hamilton, fördd -43, från Hällekis.
2015-10-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
N har ju sagt at han blivit orolig för att hans DNA finns överallt. Jag anser ju att han man inte gjort någonting blir man inte orolig och nervös!

Precis det arrendatorn säger, han blev inte nervös fast han blev toppsad.

Håller med, är man oskyldig så blir man inte alls orolig, såvida man inte har sett för mycket på amerikanska crime filmer, är paranoid, eller faktiskt har gjort någonting.
2015-10-30, 10:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han kunde inte veta om Lisa åkte före 18. Hade han planerat brottet hade han varit där tidigare.
Men är du stupdum? Han uppger själv att han är till ladan och vänder, åker dit igen - sen dit igen efter han satt dit fönsterbleck, tre skruvar att sätta dit, 10 minuters jobb.
GISSA att hade span i sitt runkrum och tid att förbereda.
2015-10-30, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Humor ! Vilket fantastiskt vittne försvaret har kallat !

Men är ni så dumma/okunniga om språket i en rättssal?
2015-10-30, 10:14
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sariputta
Är det inte så att du kan bli ombedd att vittna på lite olika sätt? Dvs. att åklagare eller försvarar kan fråga om VILL, eller säga att du MÅSTE?

Jo men om nu åklagaren eller försvaret promt vill att du vittnar och tingsätten kallar dig måste du vittna.
2015-10-30, 10:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sariputta
Expressens reporter i livechatten skrev precis att Arne avböjt att vittna, efter att en läsare frågat om inte han skulle kunna reda ut det här med om huruvida Nerijus och joggerskan skulle ha presenterats för varandra. Också ett av många frågetecken som borde redas ut.

Det är nog så!

Det här bevisar mitt första intryck redan av Arne

Han vet mer vad som hänt, han vet vilka som
är inblandade, han vet och känner sig obekväm
att vittna.

Den karln har inte rent mjöl i påsen!

Ber dig se videoklippen med Arne igen, se hur
han undanhåller och till och med sprider
vilseledande svar.

För det är en mycket intelligent kar med
full koll på sina ägor, folk har här rädsla för
den mannen och The Jönssons om du förstår
vad jag menar
Medlem
sylvialikenss avatar
Tror inte Arne Jönsson kunde tillfört så mycket. Hans fru sket ju idag i det blå skåpet!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det spelar ingen som helst roll vad de än säger i förhören som IR för i dag.
Det kan ha suttit och druckit kaffe mitt framför ögonen på hela Blomberg alla tre kl 18:00 till kl 20:00.
Den åtalade har likt förbannat sölat ner BO med blod och DNA.
Spelar då ingen roll ens om han varit på Mallorca under tiden och har vittnen som styrker detta.
Bevisen finns där och kan inte pratas bort. Förhören idag med IR:s inkallade vittnen är helt meningslösa.

Jag håller helt med ! Det är ett spel för galleriet det som sker idag. Ett nödvändigt ont. Den tekniska bevisningen säger något helt annat. Jag ser det som helt omöjligt att MGM inte blir fälld. Der skulle i så fall betyda att vi kan lägga ner DNA analyser och att +4 inte betyder något alls. De som fällts tidigare pågrund av teknisk bevisning kan vi genast frikänna.
2015-10-30, 10:17
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Så nu ska inte Arne heller vittna, varför kan man undra. Precis som du säger. Han kan ju svara på om han presentert de två.

Som Tingsnotarien påpekar, det kan man inte.

Däremot kan man ju förklara att man inte har något att säga, om man inte har något att säga. "Det måste jag avböja att svara på, för det har jag inte sett hända" - eller något i den stilen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in