Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Jag har full koll på vad som står i FUP. Att sen sätta dem samman selektivt i full misstro, att leta med lykta och ljus efter saker kring pappan gör att jag inte läser ut saker på det sjuka sätt du gör.
Påstå att Lisa, i ett slags uppror mot pappan, skapat sitt eget mord är tamejfan det dummaste jag läst - och då har jag gått ronder med din idioti förut.
Märkte du inte att jag skrev det för att visa att pappans vittnesmål inte var att lita på.
Dvs pappan säger som bekant tvärtom mot vad fupens uppgifter redovisar om Lisa.
Pappan kände alltså inte längre Lisa. Han ser fortfarande Lisa som "sin lilla tös" och verkar inte kunna acceptera att hon blev vuxen. Att hon ville ta steget ut i självständighet. Pappan hade ett allt för starkt kontrollbehov. Och det fick till resultat att Lisa blev utskämd.
Lisa berättade att hon börjat bli rädd för sin pappa, eftersom hon inte längre kände igen honom. Att han börjat bli frånvarande etc..
det är, som du säger (och har rätt i), fullt naturligt att pappan nu bara minns sådant som var Bra. Han har minnena av Lisa som barn i huvudet, som gryende tonåring - han tänker idag inte på Lisa som den 17-åring hon var.
Helt förståeligt, som sagt.
Men för att vi ska kunna komma närmare en sanning om vad som hände, då ska vi inte göra samma misstag. Utan vi behöver se på dessa uppgifter neutralt - utan att döma - och sätta de i relation till tex vittnesmålen om den hemliga pojkvännen, om Lisas jakt på nya partners på internet, att hon inte hade några hinder mot att posera "utmanande" på internet.
etc.
JAg tror att risken finns att hon drog till sig Helt Fel slags kille.
Eller så gick något Helt Fel (vilket även det borde indikera en lika fel kille det.
Och DU ... om DU inte kan behandla inläggen i denna tråd Objektivt och Neutralt, utan att helt haverera emotionellt. Då borde kanske DU lämna tråden? Dvs DU är Allt för emotionellt engagerad.
Men tänk nu om den åtalade är oskyldig, hur tror du hans anhöriga känner? Hur tror du de reagerar på Ditt hat du skriver om här? Hur tror du de känner när du svartmålar deras älskling så som du gör?
Det verkar inte som att Du är intresserad av Sanningen.
Det verkar inte som att Du vill att rätt person ska spärras in.
Det verkar snarare som att Du bara vill att balten ska åka dit - oavsett om han är skyldig eller ej.
Men Jag, jag vill att Lisa ska få vila i frid, att Lisas anhöriga ska få Upprättelse. Jag vill att Mördaren/mördarna ska bli hittade och dömda. Jag vill Inte att en mördare ska få gå lös, bara för att Du hatar utlänningar.