2015-10-30, 05:40
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Mobilens Flash gick igång just vid tiden för då det antas att brottet begicks.
Står i fupen.
Men jämförs där till filmer, dvs de skriver att Flash används bla för filmuppspelning.
Så du menar alltså att han spelade dataspel samtidigt som han mördade tonårsflickor för fulla muggar?

Nu tror jag bestämt att ena skrivit om NB/IBs dator och du skriver om ABs.
Senast redigerad av profundersam 2015-10-30 kl. 05:51.
2015-10-30, 05:41
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ingen hjälm på. Han hade tejpat hennes ansikte - tejpen och repen vill han se - allt enligt hans och broderns sjuka fantasier på nätet. Han ville se henne lida.

Har alltid varit ambivalent när det gäller dödsstraff, men de sista tiotals årens många vidriga brott (Terrorattacker, Engla, Elin Krantz, Utöya, IKEA-morden, gruppvåldtäkten i Mariannelund och många fler liknande), får mig verkligen att fundera på om det verkligen är ett enbart dåligt alternativ när det gäller monster som dessa....?
Hur har balten tejpat - utan att lämna vare sig fingeravtryck eller dna på tejpen?

Tänk på att han dessutom har Psorasis över hela ena armen, vilket formligen snöar dna över allt han går över o rör vid.

Men Det fanns endast ett par pyttesmå dna spår på Lisas kläder.

Hur menar du att han hade övermannat henne?
Hur menar du att han inte lämnat massvis av dna o fingeravtryck när han övermannade henne?

Eller menar du att hon gått med på allt, och ställt sig frivilligt och låtit honom klä av byxorna?

VArför tänker ni inte på FAKTA??

Det Krävs väldigt mycket Beröring när man ska Övermanna någon.
Särskilt en tonårsflicka som kämpar emot.

Men VAR finns Alla dessa dna-bevis och fingeravtryck som Hade blivit resultatet av denna attack???

Nej, det Räcker Inte att peka på mikroskopiska dna-spår på insidan av byxor.

Det Måste visas en Övermanning.

Tänk er alla de dna, hud och blodspår som en hel psorasisarm hade smetat ut längst med Hela Lisa.

Och Hårstrån från Lisa - varför fanns det inga i hans bil?
2015-10-30, 05:49
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det är inte ofta folk får mig att känna total avsmak - men du är ett sådant äckel. Din fullständigt vansinniga övertolkning om allt kring pappan har jag läst till leda: du vrider runt och överdriver i ett enda syfte: att förtala pappan på det mest paranoida sätt jag skådat.

Det finns INGENTING i FUP som säger ett jävla dugg om det du insinuerar.
Att du har mage att skriva på detta sätt om en förälder som är i sorg säger mer om dig än honom.
Nu antyder du även att Lisa skapat detta?!

Vad i helvete är det för fel på dig?
Det är fupen du borde rikta din vrede mot - för det jag skrivit kommer Raka Vägen Från fupen!!!!!

Fupen - Lisa Grät när hon avslöjade att hon inte längre kände igen sin pappa.
Fupen - Pappan åkte och tvingade sin dotter att gå från ett party kl 21, mot hennes vilja.
Fupen - Pappan beordrade Lisa att inte klä sig "utmanande."
Fupen - Lisa vägrade äta lunch tillsammans med sin pappa trots att han kommit för att hälsa på henne och äta lunch med henne.
Fupen - Lisa brydde sig inte om att svara på pappans oroliga sms om hon kommit fram till jobbet på morgonen.
Fupen - Lisa avslöjade att hennes pojkvän satt i caféet.
Fupen - Lisa använde internet för att kontakta killar hon inte kände.
Fupen - Lisa postade bilder på sig med "utmanande kläder" till pappans stora förtret.
2015-10-30, 05:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Hur menar du att han inte lämnat massvis av dna o fingeravtryck när han övermannade henne?
Du kan väl berätta om din gärningsman istället. Uppenbart klädd i skyddsutrustning likt på Barsebäck som inte lämnade ett enda spår.
2015-10-30, 05:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är fupen du borde rikta din vrede mot - för det jag skrivit kommer Raka Vägen Från fupen!!!!!
Fupen - Lisa Grät när hon avslöjade att hon inte längre kände igen sin pappa.
Fupen - Pappan åkte och tvingade sin dotter att gå från ett party kl 21, mot hennes vilja.
Fupen - Pappan beordrade Lisa att inte klä sig "utmanande."
Fupen - Lisa vägrade äta lunch tillsammans med sin pappa trots att han kommit för att hälsa på henne och äta lunch med henne.
Fupen - Lisa brydde sig inte om att svara på pappans oroliga sms om hon kommit fram till jobbet på morgonen.
Fupen - Lisa avslöjade att hennes pojkvän satt i caféet.
Fupen - Lisa använde internet för att kontakta killar hon inte kände.
Fupen - Lisa postade bilder på sig med "utmanande kläder" till pappans stora förtret.

Jag har full koll på vad som står i FUP. Att sen sätta dem samman selektivt i full misstro, att leta med lykta och ljus efter saker kring pappan gör att jag inte läser ut saker på det sjuka sätt du gör.
Påstå att Lisa, i ett slags uppror mot pappan, skapat sitt eget mord är tamejfan det dummaste jag läst - och då har jag gått ronder med din idioti förut.
2015-10-30, 06:01
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det fungerar inte så med DNA. Det går inte att dra några sådana slutsatser. Avsaknaden av DNA bevisar inte att någon inte vidrört något.

Du tycks förresten här förutsätta att en person med psoriasis avsätter mer DNA än andra, utan några som helst belägg och dra logiska slutsatser utifrån detta faktum. Så går inte att resonera.
Du har kanske aldrig träffat på någon som lider av psorasis?
För om du hade gjort det, då hade du också vetat att de avsätter rikliga mängder dna. Det faller som snö från deras psorasisområden.

Psorasis kan förvisso blomma upp och dra sig tillbaka, beroende på oika saker.
Men polisen vittnade om att hela hans ena arm präglades av denna psorasis.

Psorasis både "snöar" och dessutom "vattnar". Dvs det bildas sår, och i gränstrakterna av dessa sår är huden istället torr, så torr att det alltså snöar.
Men trots det går det att tex dra psorasisarmen över tex en spegel och få ett "snyggt" fuktmärke som belöning.

Googla på psorasis, eller titta på youtube-filmer.
Här är ett exempel på väl tilltagen psorasis på händerna iaf:
http://www.dermweb.com/inflam-derm/graphics/psor28b.jpg
2015-10-30, 06:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Psorasis både "snöar" och dessutom "vattnar". Dvs det bildas sår, och i gränstrakterna av dessa sår är huden istället torr, så torr att det alltså snöar.
Men trots det går det att tex dra psorasisarmen över tex en spegel och få ett "snyggt" fuktmärke som belöning.
Det snöade in psoriasis inne i hennes byxor? Flagor som blev till blod?
Waow... Jag tror minsann Docent Död ställde diagnosen nu.
2015-10-30, 06:10
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Du har kanske aldrig träffat på någon som lider av psorasis?
För om du hade gjort det, då hade du också vetat att de avsätter rikliga mängder dna. Det faller som snö från deras psorasisområden.

Psorasis kan förvisso blomma upp och dra sig tillbaka, beroende på oika saker.
Men polisen vittnade om att hela hans ena arm präglades av denna psorasis.

Googla på psorasis, eller titta på youtube-filmer.
Här är ett exempel på väl tilltagen psorasis på händerna iaf:
http://www.dermweb.com/inflam-derm/graphics/psor28b.jpg

Du tjatar om FUPen och hänvisar till ett vittnesmål ???
Läs på sid 1724 där kroppsbesiktningen står.
2015-10-30, 06:16
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Jag har full koll på vad som står i FUP. Att sen sätta dem samman selektivt i full misstro, att leta med lykta och ljus efter saker kring pappan gör att jag inte läser ut saker på det sjuka sätt du gör.
Påstå att Lisa, i ett slags uppror mot pappan, skapat sitt eget mord är tamejfan det dummaste jag läst - och då har jag gått ronder med din idioti förut.
Märkte du inte att jag skrev det för att visa att pappans vittnesmål inte var att lita på.
Dvs pappan säger som bekant tvärtom mot vad fupens uppgifter redovisar om Lisa.
Pappan kände alltså inte längre Lisa. Han ser fortfarande Lisa som "sin lilla tös" och verkar inte kunna acceptera att hon blev vuxen. Att hon ville ta steget ut i självständighet. Pappan hade ett allt för starkt kontrollbehov. Och det fick till resultat att Lisa blev utskämd.
Lisa berättade att hon börjat bli rädd för sin pappa, eftersom hon inte längre kände igen honom. Att han börjat bli frånvarande etc..

det är, som du säger (och har rätt i), fullt naturligt att pappan nu bara minns sådant som var Bra. Han har minnena av Lisa som barn i huvudet, som gryende tonåring - han tänker idag inte på Lisa som den 17-åring hon var.
Helt förståeligt, som sagt.

Men för att vi ska kunna komma närmare en sanning om vad som hände, då ska vi inte göra samma misstag. Utan vi behöver se på dessa uppgifter neutralt - utan att döma - och sätta de i relation till tex vittnesmålen om den hemliga pojkvännen, om Lisas jakt på nya partners på internet, att hon inte hade några hinder mot att posera "utmanande" på internet.

etc.
JAg tror att risken finns att hon drog till sig Helt Fel slags kille.
Eller så gick något Helt Fel (vilket även det borde indikera en lika fel kille det.

Och DU ... om DU inte kan behandla inläggen i denna tråd Objektivt och Neutralt, utan att helt haverera emotionellt. Då borde kanske DU lämna tråden? Dvs DU är Allt för emotionellt engagerad.
Men tänk nu om den åtalade är oskyldig, hur tror du hans anhöriga känner? Hur tror du de reagerar på Ditt hat du skriver om här? Hur tror du de känner när du svartmålar deras älskling så som du gör?
Det verkar inte som att Du är intresserad av Sanningen.
Det verkar inte som att Du vill att rätt person ska spärras in.
Det verkar snarare som att Du bara vill att balten ska åka dit - oavsett om han är skyldig eller ej.

Men Jag, jag vill att Lisa ska få vila i frid, att Lisas anhöriga ska få Upprättelse. Jag vill att Mördaren/mördarna ska bli hittade och dömda. Jag vill Inte att en mördare ska få gå lös, bara för att Du hatar utlänningar.
2015-10-30, 06:21
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Det snöade in psoriasis inne i hennes byxor? Flagor som blev till blod?
Waow... Jag tror minsann Docent Död ställde diagnosen nu.
Det snöade Bevisligen psorasis på hans arbetsplats golv.
Lisa blev Bevisligen Dragen på det Ostädade golvet.
Lisas kläder var Bevisligen nerdragna och inoutvrängda - dvs de drogs genom psorasisgolvet med utsidan mot golvet.

Allt det är Bevisligen så.
Det ger en Direkt Förklaring till varför dna-spår hamnar på dessa ställen på kläderna.
För det Blir Så automatiskt om man drar kläderna över golvet.

Psorasis kan Däremot inte snöa ner på ett rör högt uppe.
Dvs det står att Lisa hängdes upp på ett rör.
Hur högt över marken var det?
Om det var högre än armhöjd är det svårt att blöda ner det.
Eller snöa ner det.
2015-10-30, 06:27
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Håller med dig till fullo!

Det går heller inte förklara bort hur hans dna finns på hennes trosor, samt blodet vid knappen innanför byxorna.

MGMs DNA fans INTE på Lisa's trosor.
Det var MGMs fru's DNA som hittades på framsidan av Lisa's trosor.
2015-10-30, 06:44
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Hur har balten tejpat - utan att lämna vare sig fingeravtryck eller dna på tejpen?

Tänk på att han dessutom har Psorasis över hela ena armen, vilket formligen snöar dna över allt han går över o rör vid.

Eller menar du att hon gått med på allt, och ställt sig frivilligt och låtit honom klä av byxorna?

VArför tänker ni inte på FAKTA??

Det Krävs väldigt mycket Beröring när man ska Övermanna någon.
Särskilt en tonårsflicka som kämpar emot.

Men VAR finns Alla dessa dna-bevis och fingeravtryck som Hade blivit resultatet av denna attack???

Nej, det Räcker Inte att peka på mikroskopiska dna-spår på insidan av byxor.

Det Måste visas en Övermanning.

Tänk er alla de dna, hud och blodspår som en hel psorasisarm hade smetat ut längst med Hela Lisa.

Och Hårstrån från Lisa - varför fanns det inga i hans bil?

Du har inte tänkt tanken att han försökt städa bort alla bevis men inte lyckats få bort allt?

http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-pappa-hors-i-tingsratten/
"Åklagaren manglar på:
Det slog mig att det var ganska stökigt i din bil, men att det var fint och rent och iordninggjort i bagageutrymmet, kommentar till det?
– Jag vet inte. Jag använder ju min bil i mitt arbete. "
Senast redigerad av Caracallas 2015-10-30 kl. 06:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in