2015-10-29, 23:16
Medlem
Vem körde grå suv står i fup att den har stått vid ladan
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jodå, både åklagare och målsägandebiträde har rätt att ställa frågor till vittnena som försvaret kallar - precis som tvärtom.

Jo, absolut, men jag menar att MGMs advokat kommer ta mer tid kommande dag i rättegången.
Idag var mest åklagarens och målsägarens dag, om man säger så.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Ha ha, ja och en grej saknas. Hur mycket minskas friktionen av ett lager smuts/damm ?
Det är en okänd faktor, hur tjockt lagret var
Ett test hade undanröjt farhågor. Höll röret? Höll taket? Gick det att hissa? Men det gjorde inte polisen, för då hade kanske dess teori gått i stöpet.
2015-10-29, 23:17
Medlem
Om NB hade fått med sig den där joggerskan till bilen, hur tror ni att han sedan hade gått tillväga. Hon hade ju knappast åkt med frivilligt i bilen till t.ex. ladan.
2015-10-29, 23:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Om NB hade fått med sig den där joggerskan till bilen, hur tror ni att han sedan hade gått tillväga. Hon hade ju knappast åkt med frivilligt i bilen till t.ex. ladan.

Han hade ju stannat bilen precis vid kopplingsstationen. Där var det olåst och det låg ett vitt snöre på golvet. Vet inget mer om det snöret dock men en teori är att han skulle gått in där med henne.
2015-10-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är helt otroligt att sitta och blåneka efter 4,5 månader med en tekniska bevisning som finns.

Han hade kunnat hävda otroligt många förmildrande omständigheter i det här fallet. Att det i princip var en olycka där han sedan fick panik.
Han hade mycket väl kunnat få tidsbestämt om det visat sig att det ej var uppsåtligt och i princip en olycka.

Bara om han hade yppat att han träffat L.H hade givit åklagaren problem.

Nu är det case closet och han nekar sig till en livstidsdom.
Ytterst märkligt!!

Skammen är starkare än man tror.

Vad spelar skammen för roll om han får livstid och behöver aldrig se sin fru eller bror eller föräldrar i ögonen?

Jag funderar på en annan grej. Kan han vara psykiskt sjuk och ha befunnit sig i något konstigt tillstånd mentalt där han faktiskt tror på det han själv säger?
2015-10-29, 23:23
Medlem
Såg nu att Nerijus köpt två st kexchoklad på Handlarn. Det stämmer klockrent eftersom man ser en av kexchokladförpackningarna på bild i litauernas bostad. Den andra blev uppäten och en del av papperet slängdes ut med mobilskal m.m.
2015-10-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han hade ju stannat bilen precis vid kopplingsstationen. Där var det olåst och det låg ett vitt snöre på golvet. Vet inget mer om det snöret dock men en teori är att han skulle gått in där med henne.
Visst fan, det är klart. Jag tänkte att han skulle köra henne till ladan men det hade ju inte varit nödvändigt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Min slutsats är att du är en skrivbordsprodukt - och att NB var en skicklig hantverkare. Skillnaden i utförandet avgör om det var möjligt / omöjligt. Det han fixade på en timme hade du behövt en vecka för att utföra - och då inte bara sett till vad du exemplifierade.
Tja, om du läst alla inlägg, hade du vetat att jag gjorde experiment hemmavid också. F ö har du inte en aning om vad jag har för bakgrund eller erfarenheter.

Jag tar inte illa upp, men jag undrar vad som kan ha varit så provocerande i mitt anspråkslösa bidrag. Om du tror på analysen, så kan vi väl vara vänner
Medlem
Frozzzts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Min slutsats är att du är en skrivbordsprodukt - och att NB var en skicklig hantverkare. Skillnaden i utförandet avgör om det var möjligt / omöjligt. Det han fixade på en timme hade du behövt en vecka för att utföra - och då inte bara sett till vad du exemplifierade.

"Skicklig hantverkare".. De som jag sett haft erfarenhet i tråden har kommenterat hans arbetsinsatser som högst amatörmässiga.

I övrigt en osmaklig kommentar som enbart skvallrar om ditt förakt mot folk som är mer bildade än dig.
2015-10-29, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Pappa Holm har ju enligt Lisas telefonlista skickat SMS några tiotals sekunder efter Lisas SMS. Förmodligen bara svarat ok, antar jag. Men Lisa kanske tog upp telefonen där igen för att kolla. Men sen går det sex minuter till det där " byxsamtalet".

16 sekunder efter Lisas SMS om man ska vara petig. Sidan 30 i Tilläggsprotokoll.

Varför har hans svar "försvunnit" och varför nämner han inte det?
Varför ringer han inte upp efter den sk felringningen? Med tanke på hans kontrollbehov?

Tvivlar förresten på att det var pappa Holm som tyckte att Lisa skulle åka moppe. Går inte ihop med hans kontrollbehov.

Varför var det bara pappan som pratade om hur Lisa var? Mamman kände ju henne mycket bättre. Det blir ju jättekonstigt. Det är precis som det inte får nämnas. Varför är det så känsligt.
Senast redigerad av nopomil 2015-10-29 kl. 23:33.
2015-10-29, 23:25
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast det är ju oerhört svårt att peka ut en person på dom bilderna hon fick se i förhör.
Men hon menar ändå att 10 och 12 är mest lik i förhör. I dag var det betydligt enklare för henne att peka ut honom. Inget konstigt i sig kan jag tycka. Det här bevisar bara att han trålade innan efter ett offer. Inte bra för honom idag utan det ser inte bra ut alls. Han filar på sista versen.

Jag undrar vad han kan ha pysslat med innan han kom till Sverige. Finns det fler olösta mord eller personer som försvunnit från hans hemtrakter? Har han ett fläckfritt förflutet? Det tror inte jag.
Vilket innebär precis det jag säger - hon gjorde inget utpekande/identifikation på fotokonfrontationen.

Och jo - nu är han ju faktiskt förändrad, smalare, längre hår osv .. så det är konstigt att han idag "såg ut precis så" ..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in