2015-10-29, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Skulle säga att det sluta Åklagaren - Försvaret 7-0 idag.

Otroligt torftigt försvar.

Att de efter 4,5 månader inte har kommit på en enda förklaring till varför 10 DNA punkter finns på Lisa Holms kläder.
Varför DNA finns på mordplatsen och mordvapnet.

Ett erkännande kommer att komma. Inte idag, inte i morgon.

Men när fängelset blivit vardag så kommer det.
Vi kommer att få veta, tro mig.
Håller med dig. Problemet för NB är att han från början målat in sig i ett hörn genom att hävda att han ens träffat LH, iom kan han heller inte komma med nån vettig alternativ historia för tingsrätten att bedöma.
2015-10-29, 21:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
(...)
Tror sannolikheten är rätt liten att han gör något där vid mopeden...

Att han inte klev ur kriminalvårdens fordon igår, vid platsen där mopeden stod, kan tyda på att han inte ansåg sig ha något att hämta där (eftersom han just precis inte gjort något där).
2015-10-29, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristinaroos
Är det bara jag som reagerar på två saker?

1) Om de jobbar mer än hela dagar, förutom söndagar, hur kommer det sig att han bytte fönsterbläck och behövde tvätta kläder den enda dagen i veckan som de har vila? De jobbar tydligen minst 60-70 timmar och vem går och jobbar den lediga dagen?

2) Han sade i förhöret att han inte tittat på tjejerna när han jobbat - det gör ALLA(även vi kvinnor), den man som säger "har inget intresse av det" ljuger med största sannolikhet för att det låter mindre misstänksamt, i mina "öron" påvisar det en tydlig lögn och frågan är då vad som är sant...
1. Det var Arnes son GJ som bad honon, ingen ledig söndag där inte.
2. Svårt att se flickorna då dom jobbade inomhus och han kanske inte var intresserad. Någon tjej mer än Adriana som klagat alla dessa år?
2015-10-29, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Vet du vad fartvinden gör med en mobiltelefondel och en kexchokladförpackning? Inte samma sak iaf, och ändå hamnade de bredvid varandra.
För det första körde han knappast i 70 blås på den lilla vägen. Mobilskalet hittades också hyfsat nära en kurva. För det andra låg ju inte godispapperet precis bredvid, utan i nära anslutning.
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Vet du vad fartvinden gör med en mobiltelefondel och en kexchokladförpackning? Inte samma sak iaf, och ändå hamnade de bredvid varandra.

Tror nog att kexchokladförpackningen flyttade sig lite lättare med tanke på att det var halv kuling på söndagen.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Intressant vittnesmål i FUP (sid. 250) angående eventuell kontaminering. Förhöret är från 30/9.

NB har alltså haft kvarglömda kläder där, vilket han också griper som ett halmstrå.
Min fråga är, hur i helsike Lars kunde komma åt att plocka upp kläderna och slänga dem, medans ladan var avspärrad?
Det är ju inte klokt. Kläderna hade kunnat sått tvivel mot åtalet, men Lars slängde dem (fast ladan var avspärrad?)...

Det förhöret hölls 2015-09-30, dvs långt efter det att avspärrning släppts kring ladan.

Vidare kan man ställa sig frågan hur lång tid det tar för blod att koagulera tillräckligt för att inte avsätta sådana fläckar det gjort på både jacka och jeans.
2015-10-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Skulle säga att det sluta Åklagaren - Försvaret 7-0 idag.

Otroligt torftigt försvar.

Att de efter 4,5 månader inte har kommit på en enda förklaring till varför 10 DNA punkter finns på Lisa Holms kläder.
Varför DNA finns på mordplatsen och mordvapnet.

Ett erkännande kommer att komma. Inte idag, inte i morgon.

Men när fängelset blivit vardag så kommer det.
Vi kommer att få veta, tro mig.

Försvaret har tagit in en forensiker imorgon. Kanske ska de försöka slå hål på värdet av den tekniska bevisningen. Om han tiger sig igenom hela rättegången så har jag svårt att se att han ska lätta sitt hjärta senare. Men jag hoppas innerligt för Lisas familj att de kommer få svar på alla sina frågor.
2015-10-29, 21:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
– Han vinkade inte alls aggressivt. Han vinkade bara som att han behövde hjälp med bilen. Han behövde assistans.
– Han frågade om vägen till Medelplana. Som inte ligger särskilt långt därifrån. Inte komplicerat att köra dit heller. Jag är inte kunnig på området men jag sökte på vägen i mobilen och kartan visade hur man skulle köra.
– Han pekade på bilen och ville att jag skulle visa på hans karta istället.
Hon har aldrig varit så nära döden: MTM hade precis varit hos Handlar´n och inköpt öl, cig, tändare, chips och kexchoklad. Han bör ha kört om joggerskan med det långa, blonda håret och snabbt parkerat sin bil så att fronten skymt det lilla öppna huset intill den nedlagda elstationen: En perfekt överfallsplats - och nära hem till League of Angels.
2015-10-29, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Snackar du om? Han hade ju blottat henne, sedan klätt på henne igen

Hon hittades i klädskåpet i samma skick som hon lämnade Mjölkrummet dvs med kläderna neddragna.
2015-10-29, 21:28
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Vet vi att mördaren slängde ut allt från en bil?
2015-10-29, 21:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av worked
Hon beskriver absolut inte en Sharan. Är en jättemiss enligt mig. Nyckelvittnet säger att det är en skoda felicia eller liknande med skåp bak (2 fönster, inga säten bak). Polisen har sökt igenom deras Sharan men inte hittat spår efter lik.

Konstigt, Sharanen har ju inte används.

Vad pratar du om???
2015-10-29, 21:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
För det första körde han knappast i 70 blås på den lilla vägen. Mobilskalet hittades också hyfsat nära en kurva. För det andra låg ju inte godispapperet precis bredvid, utan i nära anslutning.

Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Tror nog att kexchokladförpackningen flyttade sig lite lättare med tanke på att det var halv kuling på söndagen.
De hade inte hamnat i anslutning till varandra heller. Men, ok, vi får se om åklagaren drar upp det som bevis och om domarna kan låta smilbanden vila.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in