2015-10-29, 20:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Såhär räknade jag tidsåtgången cirka, med reservation för plus minus 1 min

18.26-18.27

Få in i i BO ladan 1 min
Slå till , dra ner jacka, hålla fast bakifrån, binda armar, tejpa mun o näsa.
Brotta ner med spark i knävecket
Dra ner hjälmen över huvudet, slå till visiret 3 min

Bära bort till mjölkrummet 2 min

Binda upp snaran mot röret
Av med hjälm. Över halsen dra åt 3 min
Dra ner brallor upp med tröja 1min

Hissa upp o hänga
Titta på , dra ner egna byxor, ev ta på kroppen med handskar o kniv
Snabb Utlösning medan BO dör 5 min

Hissa ner , tejpa ordna med håret o skära av repen 5 min , kasta runt repen.

Lyfta fram mot diskbänken , huvudet ligger mot hon avsätter hårstrå,
Packar in kroppen med emballage, filt liknande, plast säck, 5 min
Gå runt ladan o hämta bilen, avföring 3 min

Bära ut kroppen till bilen , stoppa in kroppen på plast i bagaget 2 min

Starta o köra snabbt mot Martorp till Boden 5 min
Stanna gå o öppna boden , hämta kroppen i bagaget lyfta in den o baxa in i ena skåpet 8 min

Kasta igen dörren in i bilen köra snabbt mot hemmet 5 min

Hemma 19.30 ca
Ja, mer tid än så här behövde inte förloppet kring gärningen och efterspelet ta.

Fast det där med tejpandet har jag nog en annan uppfattning om. Du bedömer att det
gjordes efteråt, jag tror snarare att med tanke på denna fixering vid just TEJPADE
FLICKOR som NB haft uppenbarligen så blir det en central del i själva iscensättningen
av lustmordsakten och därmed anbringas silvertejpen medan offret fortfarande är i
ett levande tillstånd, förmodligen strax efter upphängningen vilket väl utredarna också
lutar åt tror jag mig ha förstått.
Samtidigt som han får offret avpersonifierat, förvandlat till vilket objekt som helst,
så är det nog nånting extra lustfyllt för honom som åstadkoms genom detta sätt att
behandla sitt offer på.
När han njuter av att se någon plågas till döds i en snara så blir njutningen desto större
om TEJP är grundligt infogad i mardrömmen han låter iscensätta framför sig.
Det har ingen funktion att fylla efteråt för honom när allt redan är över, gissar jag.
Att han skulle må dåligt över att se en ihjälpinad flickas ansikte efter ett dödande
betvivlar jag på det starkaste faktiskt så därför anser jag att tejpandet i flera varv
tillkommit under "akten" i slaktrummet.
2015-10-29, 20:47
Avslutad
Ni bläddrar och fluddrar i fup!
Ni ser bara det överheten vill
att ni ska se.
Förstår ni inte att texten inte
beskriver mer än fragment
av verkligheten.
Det är en som många här omkring
misstänker starkt vara inblandad
till och med huvudman.
Det pratas med smärtsamma
blickar om en Gustav J*nsson.
Han har hela tiden stått i fokus
för dom boende här runt
Blomberg.
Det är inget tvivel från min
sida att blodet från NB på L
kläder och det raserade
falska alibi drängen har
att han är medskyldig.
Däremot är han oskyldig
i mordet, som han ihärdigt
förnekar.
Det är inte många människor
här runt Skaraborg som
i trakterna runt Stockholm
Göteborg och Malmö.
Därför är denna elit av höga poster inom
myndighet och chefsdirektörer
samt högadligt folk en liten "klubb"
för sig.
Det är inte svårt för er med både
livserfarenhet och skarpt intellekt
att se resultatet av det.
I sin hel het betyder det att vad som
än händer med NB så kommer
folk här inte få ro, dom vet, det ni inte vet.

Mvh
2015-10-29, 20:47
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, om jag minns rätt var litauerna lediga måndag och tisdag. MPS kom igång på onsdag.

Så kan det va.. Nu tror jag inte att eventuellt deltagande, eller icke deltagande i eftersöket, skulle berättat något som helst i skuldfrågan. En GM skulle mycket väl kunnat deltagit i eftersöket i hopp om att undgå misstankar mot egen person.
2015-10-29, 20:48
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kan väl ha skitit av normal anledning - dock onormal plats. Men det ingick i profileringen av GMP innan så det kan likaväl tas med i beräkningen.

Handlar inte om onormal plats, handlar om att HAN SKITER i ATT SKITA annorstädes, efter ett synnerligen brutalt mord han nyss begått.
Håll anus NB, åtminstone till bilen! Den kan du städa senare, så slipper du ytterligare DNA. Eller spring ut på ängen & kör en kabel...
2015-10-29, 20:49
Medlem
Läste nånstans om handsken att lillebror frågat storebror om det var hans handske? Han som aldrig använde handskar ?
Medlem
Razor-sthlms avatar
I förhöret med SH när han kommenterar mötet med NB på grusvägen under söket av LH...'den blicken glömmer jag aldrig'. SH vet inombords att NB är skyldig, tolkar jag det som. Det var en STARK kommentar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ni bläddrar och fluddrar i fup!
Ni ser bara det överheten vill
att ni ska se.
Förstår ni inte att texten inte
beskriver mer än fragment
av verkligheten.

Mvh

Klart man bläddrar i FUP,menar du att spekulationerna skulle hålla högre kvalité utan FUP? Det tror inte jag....
2015-10-29, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag har idag varit på plats vid Tingsrätten och följt förhandlingarna och det finns mycket att fundera kring...
EN DETALJ vad gäller MGM är att han i samband med att polisen hämtade in båda bröderna samt MGM:s fru är att brodern vid förhören som hölls i Litauen berättat att MGM typ viskat till honom att han måste säga att MGM befunnit sig hemma från kl 18 och framåt den kvällen Lisa försvann....
Samma kväll (som jag uppfattat bara dryga timmen efter) återfanns ju Lisa avliden i "byssjan".....
OM inte MGM själv VISSTE vad som hänt Lisa som han hävdar: VARFÖR ber han då sin bror om att ge honom alibi för den kvällen Lisa försvann?
Personligen tycker jag att just detta är ett mycket starkt indicium för att "rätt man defakto är den nu åtalade"!
Jag hoppas han kommer till sans och berättar så att familjen kan få lite mer svar.....

Intressant att åklagaren läser upp vad brodern sagt i förhör när brodern valt att inte vittna...
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det fetstilta har inte framkommit i media, vad jag vet. Var hörde du det, eller med andra ord, källa?

Som jag skrev så var jag på plats vid Tingsrätten idag och det framkom under dagens förhör!
Medlem
Skaraborg2s avatar
AB blev ännu mera beroende av NB.

Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Man kan ju tycka det givetvis. Notera dock att han var säsongsarbetare (eg. tillfällig gästarbetare) under större delen av tiden i Sverige. Av erfarenhet vet jag att dessa människor talar väldigt dålig svenska - de har oftast väldigt långa arbetsdagar och nästan ingen kontakt med några svenskar utanför arbetet. Detta bidrar ju givetvis till sämre språkinlärning i många fall.

Visst har du rätt i det du skriver om detta med språkkunskaper.

Ändå något förvånad över denna okunskap efter så lång tid. NB hade i a f lärt sig både någon engelska samt litet svenska. NB hade ju "bara" vistats i ca fem år i Sverige.

Det är klart att AB då i ännu högre grad blev beroende av sin bror.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-29 kl. 20:52.
2015-10-29, 20:51
Medlem
köper inte att lisa holm har ett "oförvitligt förflutet". hon hade henry loyd jacka, moped, sminkad och ser ut som vilken fjortis som helst. inte en chans att hon var helt osyndig. alla som är födda efter 90 kan se det. de e bara o googla.

t.om kenza, en av sveriges mest framstående fjortisar, kan erkänna det.

http://kenzas.se/images/2009/picture-2_25688041.jpg
Citat:
Här har vi bland annat Nadia i rosa Henri Lloyd (hahaha, jag hade också en!!) och jag i mitten.

varsågod: https://www.google.se/search?q=fjortis&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CA cQ_AUoAWoVChMIsqTU_7boyAIVJYFyCh0vJQko&biw=1920&bi h=979#tbm=isch&q=fjortis+henri+lloyd
2015-10-29, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Då har vi klarat upp tidslängden. Nio år istället för sju år spelar roll ur den aspekten att han hade varit här två år längre, och därmed hade ännu längre tid på sig att lära sig någon svenska.

Ja han borde verkligen ha lärt sig så pass mycket svenska, att han hade kunnat klarat av en enklare konversation under så lång tid. Man får anta att han inte hade något intresse av att förkovra sig gällande sina språkkunskaper.

Jag håller med. Men inblicken under vilka förhållanden våra gästarbetar arbetar under skapar inte direkt utrymme för att kunna integrera med vårt samhälle. De verkar ganska isolerade där ute på bygden. De ska helst inte visa sig och tar sig fram på knagglig Engelska. Arbetar 6 dagar i veckan och med ständig oro att arbetsgivaren kan byta ut dom om dom inte arbetar på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in