2015-10-29, 20:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket dåliga språkkunskaper.

Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Har han varit här så länge utan att kunna prata svenska alls?

Enligt FUP så skulle AB, enligt honom själv, förstå litet engelska som hade med arbetet att göra.

Enligt AJ så hade han aldrig pratat med honom därför han inte kunde tala engelska.

Hans svenskkunskaper var med största sannolikhet minst lika dåliga eller kanske ännu sämre.
2015-10-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3nPredator
35-åringen har inga som helst svar, på hur hans DNA har hamnat på Lisas kläder.

Hustruns DNA kommer sannolikt från honom, genom kontamenering.

Indicie-kedjan mot honom är väldigt starrk.

Jag är helt övertygad, om att han kommer att dömas till livstids fängelse.

Både i Tingsrätten och efter en sannolik överklagan o rättegång, i Hovrätten.

En eventuell resningsansökan till HD, kommer med 99.99 %, att avslås.

Ja du har rätt, risken är stor efter denna dag (eller chansen beror på hur man ser på det). Men vi måste avvakta åtminstone morgondagen innan vi kan ge en säker prognos, det kan hända en del imorgon. Om det inte gör det då är han rökt.

DNA-frågan är i mitt tycke helt oförklarlig.
Men när något är helt oförklarligt, då kan man börja fundera på varför det oförklarliga inte går att förklara. Det gör i alla fall jag.
2015-10-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Han kan lite svenska, det har han själv sagt.

ok. Ja jag tyckte det lät konstigt att han inte snappat upp något. Spelar ingen roll vilket utfall det blir i TR det överklagas ju ändå.
2015-10-29, 20:28
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Såhär räknade jag tidsåtgången cirka, med reservation för plus minus 1 min

18.26-18.27

Få in i i BO ladan 1 min
Slå till , dra ner jacka, hålla fast bakifrån, binda armar, tejpa mun o näsa.
Brotta ner med spark i knävecket
Dra ner hjälmen över huvudet, slå till visiret 3 min

Bära bort till mjölkrummet 2 min

Binda upp snaran mot röret
Av med hjälm. Över halsen dra åt 3 min
Dra ner brallor upp med tröja 1min

Hissa upp o hänga
Titta på , dra ner egna byxor, ev ta på kroppen med handskar o kniv
Snabb Utlösning medan BO dör 5 min

Hissa ner , tejpa ordna med håret o skära av repen 5 min , kasta runt repen.

Lyfta fram mot diskbänken , huvudet ligger mot hon avsätter hårstrå,
Packar in kroppen med emballage, filt liknande, plast säck, 5 min
Gå runt ladan o hämta bilen, avföring 3 min

Bära ut kroppen till bilen , stoppa in kroppen på plast i bagaget 2 min

Starta o köra snabbt mot Martorp till Boden 5 min
Stanna gå o öppna boden , hämta kroppen i bagaget lyfta in den o baxa in i ena skåpet 8 min

Kasta igen dörren in i bilen köra snabbt mot hemmet 5 min

Hemma 19.30 ca

Tja, han va ju onekligen "sadistkåt in a hurry", om man följer din tidsplan. Men, varför inte.
Sen tror jag du kan skippa bajset, han kan väl skita på sig senare, det är väl inget brott.
2015-10-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
ok. Ja jag tyckte det lät konstigt att han inte snappat upp något. Spelar ingen roll vilket utfall det blir i TR det överklagas ju ändå.

Jag tror att det spelar roll för NB.
2015-10-29, 20:30
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har någon kommit så långt i fup att man kommit fram till vad de 2 andra litauerna som arbetade på ett hus i Blomberg har för bil?
Ett vittne sa att de sett dom komma ut ur detta hus med byggplast i famnen.

Var står det om de två andra i fup:en?

Edit: Nevermind, hittade det. Men det är väl bröderna det pratas om där? Står i alla fall bara "två litauer". Det enda som sägs är att en av dem sågs komma ut med byggplast i famnen från G:s hus (sida 345) och byggplast hittades i baksätet samt bakluckan på Sharanen (sida 1893).
Senast redigerad av softmoon 2015-10-29 kl. 20:42.
Medlem
Är det bara jag som reagerar på två saker?

1) Om de jobbar mer än hela dagar, förutom söndagar, hur kommer det sig att han bytte fönsterbläck och behövde tvätta kläder den enda dagen i veckan som de har vila? De jobbar tydligen minst 60-70 timmar och vem går och jobbar den lediga dagen?

2) Han sade i förhöret att han inte tittat på tjejerna när han jobbat - det gör ALLA(även vi kvinnor), den man som säger "har inget intresse av det" ljuger med största sannolikhet för att det låter mindre misstänksamt, i mina "öron" påvisar det en tydlig lögn och frågan är då vad som är sant...
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Funderade kring detta med djur, det verkar iaf inte ha varit styggelser med den egna katten. Det skulle väl framkommit. Att BDSM intresserar vet vi, men borde väl gått över gränsen. Att debutera är är inte konstigt, men att gå från noll till hundra är skumt. Att frugan kan vara oinsatt i hans mer extrema sexualitet är inte omöjligt, det är väl därför det kommer som en chock för de som levt dubbelliv.

Jag håller med, att debutera kring hans ålder är inte så konstigt i sig, men jag betvivlar att det har gått från 0 till 100 på en och samma gång. Min uppfattning är alltså att detta har vuxit fram successivt.
2015-10-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Han vittnar också. Han ska bedömas på samma sätt som andra. Överord kan tyda på mindre trovärdighet.

Kan tyda på, men tror knappast att pappans ord "myste" kommer att ha något större värde, om han sa det med sarkasm/bitterhet, fullt förståeligt.
2015-10-29, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kristinaroos
Är det bara jag som reagerar på två saker?
2) Han sade i förhöret att han inte tittat på tjejerna när han jobbat - det gör ALLA(även vi kvinnor), den man som säger "har inget intresse av det" ljuger med största sannolikhet för att det låter mindre misstänksamt, i mina "öron" påvisar det en tydlig lögn och frågan är då vad som är sant...
Dagens analys hörni. Alla män måste titta på minderåriga tjejer om de ser någorlunda bra ut, så är det bara! Håller man inte med är man lögnare.
2015-10-29, 20:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
MGM DNA på rör.
1. Skadad då han fäste repet (inga handskar, var är fingeravtryck)
2. Skadad då han monterade ner rör och utrustning i januari, han brukade inte handskar uppger han. Damm har inte återbildat i större omfattning, dessutom satt blodfläken på sidan där damm inte först lägger sig.

MGM DNA på kläder (även rep).
1. Han har inte haft handskar och tagit i kläderna. (var är fingeravtryck för övrigt)
2. Han har inte GM utan DNA är från rör, väggar och golv på hans arbetsplats där Lisa legat.
3. Någon har samplat hans sperma i lampanskärmen och på blodfläckar i slaktrummet.

IB:s DNA på trosa (mest förbryllande).
1. Diskhandskar tagna hemifrån (trosa kollat mot kemikalier, antar inte i vanlig ordning).
2. Från NB:s händer efter att han tagit sig mellan benen (men var är hans då?)
3. Från dörrhantag efter hans onani i rummet bredvid. (men var är hans då?)
4. Efter ett tidigare besök i slakthuset, är IB tillfrågad?
5. IB var med under brottet eller transport.
6. Från en kaffekopp från en fika som tagits med eller en stulen dildo från IB för att säkerställa att dom båda åker dit (hon verkar ha behövt en).
Vad var det för typ av besudling?
Sannolikhet för alla påståenden ovan är fritt för alla att bedömma. Utredningen utesluter ingen.
MGM DNA på rör.
-->Monterade ner gamla rör påstod han<----
Läs dock vad AJ skriver om det i FUP.
Damm finns på övriga delar rör så självklart handlar det inte om nån sorts selektiv "återbildning"
MGM DNA på kläder
Handskar har använts i olika skeden.
IB:s DNA på trosa
Kan har följt med kökskniv, kan ha vidrört nåt över henne i bilen? Saknar de en filt tro?

Hur har du tänkt att nån (vem?) "samplat" hans sperma och blod (främst sistnämnda..)?
2015-10-29, 20:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja du har rätt, risken är stor efter denna dag (eller chansen beror på hur man ser på det). Men vi måste avvakta åtminstone morgondagen innan vi kan ge en säker prognos, det kan hända en del imorgon. Om det inte gör det då är han rökt.

DNA-frågan är i mitt tycke helt oförklarlig.
Men när något är helt oförklarligt, då kan man börja fundera på varför det oförklarliga inte går att förklara. Det gör i alla fall jag.
Det finns naturligtvis en väldigt enkel förklaring till dna-frågan, eller hur?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in