2015-10-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nej inget yttre våld mer än snaran om halsen

Hon hade blod på handlederna och märken på baksidan av benen. Inga utav dessa skador verkar förklaras.
2015-10-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men hon kan inte skilja på bröderna....say no more.

Båda bröderna fanns med i fotokonfrontationen. Då pekade hon på Nerijus som den som var mest lik. Nu fick hon se honom på nära håll och då trillade polletten ner. Inget konstigt.
2015-10-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Jo, men 15 sek fickringning skulle jag säga är väldigt kort. Hur som, jag menar inte att det är någonting mystiskt i detta, det är bara så synd att samtalet inte kunde fortsätta bara några sekunder. Det kan ju inte vara många sekunder från att Lisa svarar; - Det är klart, till att MGM hotar henne att följa med in i ladan under knivhot...
Men MGM talar ju inte svenska? Hur går det ihop med att Lisa svarade på svenska? Var det verkligen NB som hon pratade med?
2015-10-29, 16:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det kan jag berätta för dig. Hunden är inställd på att söka efter en människa. Då spelar en handske ingen roll. Även om handsken luktar Lisa så vet inte hunden det. Inget konstigt alltså. Kroppen fanns inte där handsken fanns.
*suck*

Med den retoriken hade han inte kunnat hitta Lisa heller - ens om hon stod framför nosen på hunden, eftersom han inte skulle veta att Lisa luktar Lisa.

Hundarna markerar människolukt. En kvarglömd handske luktar mer än ett avsatt spår - och skulle ge en markering om inte hunden är fullständigt katastrofal. Vilket den inte bör vara eftersom den klarat proven för att få jobba.

Hundarna söker alltså inte bara "människa" utan också saker människor tappat/lämnat efter sig.
2015-10-29, 16:20
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
I rätten beskrev pappan sina känslor när dottern påträffades:
– Golvet bara rämnar. Du ramlar som från en skyskrapa hela vägen ner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21667957.ab
2015-10-29, 16:21
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men hon kan inte skilja på bröderna....say no more.

Min tolkning är att hon ej kan svara på vem som är den äldre vs den yngre, eller vem som är NB vs AB.
Vem som är vem.
Det hon gör är att peka ut den man som frågade efter vägen, hon behöver inte kunna peka ut vem som är NB. Förstår du nu ?
Medlem
Det kan mycket väl vara rätt gm som nu förhörs. Men...man
bör väl också se så att det inte finns andra som har haft möjlighet
att utföra dådet. Kan någon berätta vad HJ gjorde mellan kl
18.50 och 20.10? Förutom besöket på några minuter för att
hämta rullskidorna eller vad det nu var?
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
GJ vill visst inte att hans motsägelsefulla vittnesmål hos polisen tas upp mot honom och förekommer försvaret genom att dra hela raddan själv.

Du hördes dagen efter att flickan hade försvunnit, kommer du ihåg då vad du sa till polisen?
"Jag kan ha sagt att det var en pickup eller arrendatorns bil eller mitsubishi eller liknande", säger vittnet.

Den här beskrivningen ger han av NB

"Världens lugnaste, trevligaste mest välutbildade hantverkare", beskriver vittnet Nerijus Bilevicius.
Jägaren har en vit Mitsubishi L200 DC 2000 års modell. Kan den vara stationerad på Blomberg?

För övrigt verkar både GJ och Victoria sitta och råljuga. Kan det vara för att vittnesmålen ska skita sig?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jättebra. Vi har förstått att du suktar efter obduktionsbilderna. Du kommer inte se dem - droppa frågan. Vi vet att du skiter i Lisa Holm för övrigt:
Sen kan du ägna dig för övrigt åt sakfrågan, brottsfallet, än att älta de personer som skriver är,deras avatarer osv.

Så för att knyta ihop säcken. Jag antar du läst FUP och undrar därmed hur du ser på det som hittills framkommit gällande bevisning - tex de DNA/blod som återfunnits. Har du nån förklaring?

Ja jag har en förklaring.. Han var kåt och såg en fin tjej som han ville utsätta. Min stora fråga är dock varför han i helvetet inte hade sex med henne. Ett episkt slöseri av tid att kidnappa någon för att sedan stå och runka.. Var han blyg eller.

Men då har bilderna alltså inte läckt inte ens lite?

Edit: Som sadist fick han dock ut en jävla massa av att hänga Lisa, det måste varit en syn för honom,
Se henne sprattla och ha sig men jag tycker fortfarande det är ett enormt slöseri att handla som han gjorde.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
Men MGM talar ju inte svenska? Hur går det ihop med att Lisa svarade på svenska? Var det verkligen NB som hon pratade med?

NB vittnade under dagen om att han kan svenska relaterat till sitt arbete, smat vanliga fraser som att hälsa, säga hej då osv. Och sen tror jag att han inte heller erkänner hur mycket svenska han kan. Det gynnar liksom inte hans intressen.
2015-10-29, 16:22
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Frågan är varför du ljuger så jävligt.. Innan sa du att du inte bryr dig om Lisa men nu erkänner du att din avatar är där för att hedra henne..Men det är bra att du är ett får och följer allt som är populärt, för Lisa Holm som är på tapeten just nu bryr du dig om men mindre kända offer ger du inte många sekunder. Då är jag hellre konsekvent och skiter i alla lika mycket.

Jag vill se bilderna i utbildningssyfte. Väldigt intresserad av hur brottslingar fungerar och här har vi för ovanlighets skull en person som har begått sadistiska gärningar och pappa staten har dokumenterat händelseförloppet.

Fast du måste väl hålla med om att det här fallet på många sätt är ganska unikt? Jag förstår att folk är fett illa berörda av detta. Jag är också det och brukar vanligtvis hålla mina personliga känslor utanför såna här cases.

Tror det till viss del beror på hur mycket media utnyttjar detta, men tror även andra faktorer spelar in. Låt folk sörja, det är otroligt obehagligt det här fallet av flera skäl.
2015-10-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Min tolkning är att hon ej kan svara på vem som är den äldre vs den yngre, eller vem som är NB vs AB.
Vem som är vem.

Det hon gör är att peka ut den man som frågade efter vägen, hon behöver inte kunna peka ut vem som är NB. Förstår du nu ?

Precis, exakt så tolkade jag också det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in