2015-10-29, 16:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21667957.ab
När han kom till berättelsen och beskedet på Martorp så var det jobbigt att lyssna, jag fick tårar i ögonen. Vilken helvetesvecka mellan hopp och förtvivlan och sen beskedet.
2015-10-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Något jag inte får ihop gällande NB (om vi utgår ifrån att han är den skyldige):

Varför sprider han ut LHs innehåll från plånbok (kort, kvitton, etc) längs en grusväg? Samt delar av mobilen.

Varför "gömmer" han hjälm och jacka i en rishög, och slumpar en handske i ladan?

Varför städar han inte bort repstumpar och tejprullen?

Han hade ju kunnat slängt allt i en sopsäck/plastkasse och eldat upp, kastat i en container, i sjön, grävt ner eller åkt med till en återvinning? Städat lite snyggt på brottsplatsen.

Ville han bli upptäckt? Är detta ett makabert rop på hjälp? Det tog ju trots allt några dygn innan han frihetsberövades.

Jag hajar inte detta - eller har jag missat något? Tacksam för vägledning i detta.
Om han vore normalt tänkande och beräknande så skulle han inte överfallit och mördat någon 500 meter från där han själv bor.
2015-10-29, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Ja jag har en förklaring.. Han var kåt och såg en fin tjej som han ville utsätta. Min stora fråga är dock varför han i helvetet inte hade sex med henne. Ett episkt slöseri av tid att kidnappa någon för att sedan stå och runka.. Var han blyg eller.

Men då har bilderna alltså inte läckt inte ens lite?

Edit: Som sadist fick han dock ut en jävla massa av att hänga Lisa, det måste varit en syn för honom,
Se henne sprattla och ha sig men jag tycker fortfarande det är ett enormt slöseri att handla som han gjorde.

De är sekretessbelagda och kommer inte att läcka "ens lite".
Medlem
Så halva fam Jönsson ska höras, fy fan.. Orkar inte.
VJ:
- nej jag minns inte det
- nej, det minns jag inte
- jo men det har jag kommit på såhär i efterhand
- nej det minns jag inte

Hoppas Janne som köpte pizza i källby vittnar, han har ju sett jävligt mycket mer intressanta grejer än VJ som övningskörde, höll ögonen på vägen och inte kommer ihåg ett skvatt.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Min tolkning är att hon ej kan svara på vem som är den äldre vs den yngre, eller vem som är NB vs AB.
Vem som är vem.
Det hon gör är att peka ut den man som frågade efter vägen, hon behöver inte kunna peka ut vem som är NB. Förstår du nu ?
Men om hon inte kan skilja på dem - hur vet hon då att det var just NB och inte AB hon såg?
2015-10-29, 16:24
Medlem
Katten30s avatar
Var befann sig brodern mellan 18-20 den 7 juni? Han hade ju dessutom kunnat dykt upp.
Varför slänga ut LH tillhörigheter längs vägen mot där hon var gömd? Verkar konstigt men hade väl bråttom. Hur länge hade LH jobbat där? Var dom aldrig på fiket och köpte fika? Har för mig j läst detta för länge sedan med tanke p att "han aldrig sett henne"... Han hade 1.5 timma inalles. Hon ringde 18.23. Blev invinkad mot ladan. Händelseförloppet i ladan. Plocka ihop allting, transportera t martorp, in i byschan. Köra hem, bete sig "normal" kl 18.10 ca. Han måste ha planerat vart han skall gömma LH för just då är det en paniksituation du är i och vem som hade kunnat dyka upp, arbetsledaren t ex.
Ngn som kan svara på ?.
2015-10-29, 16:24
Medlem
NB påstår att han kom hem kl 18 och att frun startade tvättmaskinen då.

Har polisen kontaktat nätägaren för att få fram de s.k. timvärdena från elmätaren. Att starta en tvättmaskin en sommarkväll lär indkeras.
2015-10-29, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Fast du måste väl hålla med om att det här fallet på många sätt är ganska unikt? Jag förstår att folk är fett illa berörda av detta. Jag är också det och brukar vanligtvis hålla mina personliga känslor utanför såna här cases.

Tror det till viss del beror på hur mycket media utnyttjar detta, men tror även andra faktorer spelar in. Låt folk sörja, det är otroligt obehagligt det här fallet av flera skäl.
Inte särskilt, det enda konstiga är varför han inte våldtog henne. Allt annat vet man bara inte men jag är säker på att det är saker vi har hört/sett tusen gånger tidigare i fall över hela världen.
2015-10-29, 16:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Ja jag har en förklaring.. Han var kåt och såg en fin tjej som han ville utsätta. Min stora fråga är dock varför han i helvetet inte hade sex med henne. Ett episkt slöseri av tid att kidnappa någon för att sedan stå och runka.. Var han blyg eller.

Men då har bilderna alltså inte läckt inte ens lite?
Edit: Som sadist fick han dock ut en jävla massa av att hänga Lisa, det måste varit en syn för honom,
Se henne sprattla och ha sig men jag tycker fortfarande det är ett enormt slöseri att handla som han gjorde.

Bilderna har inte läckt och det kommer inte ske. Ja, det är nog tyvärr så som sexualsadist. Hur menar du med slöseri angående hans handlande?
2015-10-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misspennywave
Så halva fam Jönsson ska höras, fy fan.. Orkar inte.
VJ:
- nej jag minns inte det
- nej, det minns jag inte
- jo men det har jag kommit på såhär i efterhand
- nej det minns jag inte

Hoppas Janne som köpte pizza i källby vittnar, han har ju sett jävligt mycket mer intressanta grejer än VJ som övningskörde, höll ögonen på vägen och inte kommer ihåg ett skvatt.

Vad är det för pucko som inte kommer ihåg att man ätit middag dagen till ära
Men att man sett formel 1 kommer hon ihåg
Medlem
Kan någon jävel reagera på att deras sharan och bilen vittnet beskriver, joggaren, inte har en jävla liknelse. Hur kan polisen missat det?inte så konstigt deras sharan inte har spår efter offret.
Senast redigerad av worked 2015-10-29 kl. 16:30.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men om hon inte kan skilja på dem - hur vet hon då att det var just NB och inte AB hon såg?
För att det är NB som sitter i rätten idag, inte AB, hon känner igen den man hon ser framför sig, idag, på plats i rättssalen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in