2015-10-29, 14:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
En fru som inte vill vittna mot sin man som hävdar att han är oskyldig. Helt sjukt.

Klart hon inte vill vittna mot sin man.....det märkliga är att hon inte vill höras för sin man.
2015-10-29, 14:37
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerazzurri87
Han är körd..

Nu känner jag mig en smula korkad; men varför vill inte NBs fru vittna för sin man?

Kan detta styrka att hon, faktiskt har med mordet att göra? Exempelvis att hon och den yngre brodern försöker sätta ditt NB? planterat dna etc.?
2015-10-29, 14:38
Medlem
MGM är skyldig, det är jag helt övertygad om. Han har ljugit i rätten samt svarade han "jag vet inte" på nästan alla frågor familjens advokat ställde igår(?). I trust my gut feeling.

(Han ljög när han sa att han spelade onlinespel på datorn hela mordkvällen men teknikerna som kollat på datorns trafik ser att det enda som skedde under kvällen var ett Skype-samtal som det inte ens är bevisat att 35-åringen gjort.)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Man har endast sökt efter DNA från NB/LH/AB/IB, genomgående.

Som sagt tusen gånger tidigare...
Man har misstänkta, därför kontrolleras de först och främst.
Hittar man "okänd person" så kollar man av andra.
Det har dock inte behövts med tanke på +3 och +4 mot NB. (-4 mot AB i alla avseende)
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Haha hon vill inte vittna. Hej då alibi

Haha så mycket litade hon på sin man.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hm, sökte på något annat precis, men hittade detta.

NB säger att fönsterblecket låg under brädor m.m och därför var skitigt...
GJ säger att han ställt bläcket vid dörren...

Lögnerna verkar hopas från NB...
Han kanske tog fel fönsterbleck. De han tog var gamla, men han trodde de skulle vara nya.
2015-10-29, 14:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Nu känner jag mig en smula korkad; men varför vill inte NBs fru vittna för sin man?

Kan detta styrka att hon, faktiskt har med mordet att göra? Exempelvis att hon och den yngre brodern försöker sätta ditt NB? planterat dna etc.?
Hon vill undvika ÅK. Att tidigare förhör kan åberopas.
2015-10-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hon kan inte åtalas för mened, tyvärr.
Hade man inte kunnat "fulåtala" bror och fru för att få dom att vittna? Eller det är emot reglerna?

Men hon kanske förstår att det kan förstöra för honom, att hon ljuger - tar tillbaka det - ljuger och sen ljuger igen.

Nej, det är helt emot reglerna.
2015-10-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han kanske tog fel fönsterbleck. De han tog var gamla, men han trodde de skulle vara nya.

Fast då hade ju fönsterblecket stått kvar vid dörren? Eller?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Men hon kanske förstår att det kan förstöra för honom, att hon ljuger - tar tillbaka det - ljuger och sen ljuger igen.

Nej, det är helt emot reglerna.

Synd, men det hade man säkert gjort om det varit ok.
Medlem
Citat:

Vf skulle hon i så fall ändra sig när hon förhördes i Lituauen?
Jag ser det som att hon inte vågar vittna eftersom hon vet att han inte befann sig hemma när mordet skedde.

Anledningen till att brodern inte skulle vilja vittna ser jag det som att ingen vill sätta dit sin egen broder, han litar kanske på den tekniska bevisningen ska fälla brodern.
2015-10-29, 14:41
Medlem
Citat:

Nej, det talar inte för att de mördat en 17 årig tjej bara för att sätta dit NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in