2015-10-29, 14:28
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Nu har jag inte grottat ner mig något särskilt i just denna tråd; men är det bara jag som tycker att indicierna är väldigt luddiga? Det känns för otydligt för att kunna vara så att den åtalade begått detta brott själv (eller överhuvudtaget)!

Det känns som att:
  • 35-åringen begått brottet, t.ex. tillsammans med sin fru.
  • 35-åringen har inte begått brottet alls. Kanske frun, kanske brodern, kanske någon annan.

De egentligen enda solklara bevisen är att hans DNA finns på lite rep, lite tejp och på hennes kläder - men det är endast fruns DNA som finns på flickans trosor, vilket är märkligt. Det är mycket teorier och väldigt lite konkret som säger att "så här har det gått till".

Håller med dig till fullo. Än så länge känns det alarmerande ökentorrt. Personligen tror jag NB är oskyldig till mordet - möjligen har han hjälpte att städa upp något efter någon - kanske rent av utan att veta vad han städat upp - kanske rent av efter brodern.
2015-10-29, 14:30
Medlem
Frugan ska nu vittna!
Medlem
Frun i högtalarna nu i rättssalen för förhör. Sannerligen intressant!
Medlem
Shit frun svarar men inte brodern.. Det här är ju bara bra för försvaret.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Finns inte i live rapporteringen, jag har läst varenda ord.
kan ha missat det förståss, men tror det inte.
Var vänlig att ta en kopia av det från själva live rapporten om det ska vara trovärdigt.

Det var en kopia för fan. Tror du jag sitter och hittar på? LÄS IGEN DÅ!
Kl. 13:36 skrivs:
"13:36

John Granlund: Vad gjorde ni sen?
- Efter att jag pratat med mamma bytte jag om och sen åkte vi till macken."
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djaoni
IR verkar ganska desperat.

Det mer graverande hamnade inte med i citeringarna:
Citat:
Du är här i Sverige och jobbar på en gård för svenskar i en miljö i Blomberg där det finns väldigt många olika typer av människor. Kan det vara så att du har blivit tvingad att göra någonting? Som har med detta att göra. Hjälpa någon. Städa upp åt någon?
Citat:
- Jag skulle aldrig i livet gå med på något sånt.
live AB
Bannlyst
http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-pappa-hors-i-tingsratten/
Citat:
Advokaten igen: Varför hade du inte handskar när du jobbade?
– Helt enkelt för att det är obekvämt för mig att jobba så, jag måste känna när jag jobbar.
Hon ställer också frågor om sin klients relation till den yngre brodern under uppväxten.
– Under uppväxten... Man kan säga att vi har vuxit upp separat. När jag var tolv år flyttade jag till farmor. Och när jag började bo separat, när jag var 18, började min bror på en yrkesskola, och då flyttade han till mig, svarar han."

Får inte riktigt ihop det med personutreningen och den konstiga uppgiften att han flyttade hemifrån men aldrig sedan flyttade hem igen bara pga av skolan. Nu glider han på åldern. Det ska han väl inte behöva om han talade sanning från början och allt är väl ändå inte tolkens fel.

Citat:
"Bilevicius är född och uppvuxen i staden Panevezys i Litauen. Han växte upp
tillsammans med sina båda föräldrar och en yngre bror. Vid 14-års ålder
O.yttade han till sin mormor för att komma närrnare skolan. Där stannade han i
fyra år, innan han så småningom, flyttade hernifrån."
2015-10-29, 14:31
Medlem
Willow1s avatar
14.14 använder han sig av ombänd logik. Man har ifrågasatt att han inte minns under 4,5 månad.
Nu i 14.14 svaret säger han att han mns mycket mer efter så lång tid
2015-10-29, 14:31
Medlem
Haha hon vill inte vittna. Hej då alibi
2015-10-29, 14:32
Medlem
IB: Jag vill inte vittna mot min man. Jag vägrar att berätta.

Där var samtalet slut. Misstankarna mot henne växer för mig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vad är det du inte förstår?
Hittar man ett DNA som inte matchar de man först jämför med så går man vidare och kollar med annat. Det ska inte ha funnits några andra DNA på just repet.

Det kan vara så att det ust på repet inte fanns mer DNA. Det vet VI inte för det finns ingenstans att läsa.
Vad jag vill påvisa är att bevismaterialet har BARA testats mot NB,AB,IB ochLH.
Vad är det inte DU förstår.
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det räcker väl knappast för att den yngre brodern skulle behöva en advokat. Det måste väl vara mer konkret i så fall.

Jag vet inte, men jag föreställer mig att om den äldre brodern plötsligt lämnar uppgifter som kan finna stöd i bevisningen och sedan pekar ut den yngre brodern som den som tog livet av flickan så finns det ju en anledning att "blanda in" den yngre brodern.

Men som Tingsnotarien påpekade så faller ju tyngden i ett sådant sent erkännande då han fortfarande totalnekar (trots DNA-träffar, etc.)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in