2015-10-29, 13:15
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jag har inte uttalat mig om det. Jag uttalar mig om brister hos Skövdepolisen Grova Brott och i deras utredning.

Du har inte uppmärksammat ett skit. Klart att en eller två okunniga stackare i tråden ska klaga på grova brister i utredningen, då man ignorerar alla bevis som finns. Framförallt nu när ni märker, att ni inte kommer att få som ni vill. Att en gubbe på 80 år och andra rika knösar, skulle ha varit inblandade istället. Rätt så genomskinligt.
2015-10-29, 13:15
Medlem
Känns lite som att tv4 har flashback uppe på sina skärmar Tar upp advokatens tystnadsplikt m.m nu.
2015-10-29, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Verkligen. Vi kan tycka att det är helt absurda saker hon kör med, men hon gör ett riktigt bra jobb. Sen att det är en vidrig uppgift kan man ju tycka vad man vill om.

Dödsdatumet, det har jag inte ens tänkt på. Då kan hon ju börja hävda allt möjligt, trots den bevisning som finns.

Var och en får tycka vad dom vill såklart, helst hade man sett att det funnits substans i kritiken mot
IR men så finns inte utan bara känsloyttringar i det stora hela. Framförallt kan man knappt utvärdera
IR insatser ännu då hon endast presenterat sin sakframställan. Mycket mer än så har vi inte än så länge men att IR kommer att ta plats, ja det kan vi redan se.

Vi går se vad MOF säger om obduktionsprotokollet, något har hon säkert att säga eftersom det är
IR som kallat Martina som vittne.
Senast redigerad av LKVN 2015-10-29 kl. 14:15.
2015-10-29, 13:19
Medlem
Kan någon ge sin syn på varför MGM skulle ta sin bror och fru med upp till Martorp (där de möter MP)? Varför var de där?
Han kan ju inte ha passat på att dumpa LHs hjälm och jacka med sin fru och bror runt där samtidigt? Förstår inte vad de gjorde där.
Någon som begriper den situationen?
2015-10-29, 13:20
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Det kan väl inte finnas någon här som tror att NB inte haft någon kontakt med Lisas kropp över huvud taget? Sen om han begick mordet, eller om han begick mordet tillsammans med någon annan säger bevisningen egentligen ingenting om (även om avsaknaden av andra förklaringar får den att peka på NB).
Det är väl ytterst sällan som det finns 100%-ig bevisning för att någon mördat någon. Förutom vittnen och möjligen film så är det väl endast strypning med bara händerna som kan tänkas göra det. Men nu var det ju det här med "utom rimligt tvivel".
2015-10-29, 13:21
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av follke
Är det någon som vet, om man frågat mamman i Litauen om telefonsamtalet med sin son? Om det stämmer med tiden som sonen angett?

Ja det stämmer, står i FUP. Men först sa NB att de pratat länge från ca kl 19 och 40 min framåt, men han blir överbevisad med att samtalet började kl 19:35-19:52.(+-1 min)

Han såg till att få alibi så gott det gick. Ringde mor när han kom hem, sen till Källby och blev fångad på övervakningskamera.
2015-10-29, 13:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du har inte uppmärksammat ett skit. Klart att en eller två okunniga stackare i tråden ska klaga på grova brister i utredningen, då man ignorerar alla bevis som finns. Framförallt nu när ni märker, att ni inte kommer att få som ni vill. Att en gubbe på 80 år och andra rika knösar, skulle ha varit inblandade istället. Rätt så genomskinligt.
Ja, speciellt då det framkommer från nästintill alla expertiser och kommentatorer med vana från rättsfall att det är ett gediget och välarbetat material/FU...
Finns ingen logik och vittnar snarare om en vilja att gnälla alternativt okunskap.
2015-10-29, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wexler
Jag läste en bok i somras som handlar just om den här svarta arbetskraften som kommer ifrån Baltikum. Någon mer som läst denna? Vad gör företag som tar in dessa för bakgrundskoll?
https://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789175791043

Jag tror att det sällan görs några större bakgrundskoll, just för att tja, det är svart. Nu vet jag inte hurvida detta fall är det. Ska kolla in den boken.
2015-10-29, 13:24
Medlem
IR kör stenhårt på frågor om AB: http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet
2015-10-29, 13:24
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaBollen
Kan du motivera dina tankar utan att vara torr?

Min fråga är om du har last FUP?

Tycker du inte själv att fadern med all önskvärd tydlighet framstår som oskyldig till det bestialiska mordet på dottern?

Att ett av skälen till att misstänkliggöra honom har varit att han var snabbt på plats tillsammans med flera vänner och började att söka efter dottern......det är rent ut sagt bedrövligt.

Du verkar vara av en annan åsikt eller har jag fel?
2015-10-29, 13:25
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Kan någon ge sin syn på varför MGM skulle ta sin bror och fru med upp till Martorp (där de möter MP)? Varför var de där?
Han kan ju inte ha passat på att dumpa LHs hjälm och jacka med sin fru och bror runt där samtidigt? Förstår inte vad de gjorde där.
Någon som begriper den situationen?
Det var för att det började brännas då MP närmade sig platsen där mördarlitauern gömt BO.
De såg MP och tog bilen och begav sig till Martorp med förevändningen att "leta mask" till att fiska med.
Den äldre brodern ville avstyra sökandet då han visste att kroppen fanns där eftersom han är mördaren och har gömt kroppen där givetvis.
2015-10-29, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
IR kör stenhårt på frågor om AB: http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet

Tråkigt, men ja, det är ju hennes jobb att försvara sin klient.
Hon greppar efter halmstrån bara, inget lätt fall att vara försvarare i.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in