Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Hon litar inte längre på svenskt rättsväsende. Som sagt, hon är inte den första. Det här borde anses som ett stort problem istället för att det ska viftas bort.
Det finns flera bra anledningar för IB att hålla sig undan, och "litar inte på den svenska polisen" kan ju vara mycket tveeggat. Självklart skulle jag inte "lita på den svenska polisen" det minsta om jag haft fuffens för mig och i synnerhet fuffens som har med mord att göra. Det ligger liksom i sakens natur, rättvisan är, och skall vara, blind och några lättnader för inblandade för att de vittnar har vi inte.
En jurist i Litauen skulle därför definitivt råda IB att stanna hemma och hålla snattran, hellre än att resa till Sverige för att vittna.
Hon är inblandad i det här, bevisen räcker inte för att åtala henne, men det kan ändras snabbt beroende på utfallet i rättssalen. Hennes DNA finns på den mördade flickans trosor, och för tillfället är hypotesen att det handlar om en kontamination via NB. Så länge detta synsätt är gällande går ju allt bra, men oj vad det kan ändra sig, om IB kommer för att vittna mot sin make.