2015-10-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Värst vad du försvarar IB. Vad det du om vad polisen har gjort eller inte gjort? Tar du allt hon säger för sanning?

Det finns såpass många som är rädda för polis. Det kanske är okänt för dig. Att särskilt invandrarkvinnor som känner "fel" personer blir illa behandlade?

Hur vet du förresten att det inte finns poliser med rasistiskt ( och kvinnofientligt se sign) tankegods i Skövde? Som det finns överallt.
2015-10-29, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Eller så ljuger Lars Å. Men han kanske är svensk och militär och då ljuger man inte. Det finns ju absolut ingen militär kåranda. Och svenskar är så ärliga.
varför skulle han ljuga om en sån sak?
2015-10-29, 12:05
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngvarKamrat
Vad har NB själv svarat på vart han befann sig mellan ca 18.30-19.30? Vi vet väl att han inte var hemma under den tiden (om vi antar att det frugan säger är sant)?

Enligt rapportering jag följer bekräftar dem att han säger han varit och och fixat fönsterbleck mellan 16-20 på morddagen. Hur får man ihop de med att han var på Skype med sin mamma klockan 19:30?
2015-10-29, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
varför skulle han ljuga om en sån sak?

Jag gav dig svaret på det. Du får läsa lite noggrannare och förstå hur det hänger ihop.
2015-10-29, 12:06
Medlem
Citat:
Det finns såpass många som är rädda för polis. Det kanske är okänt för dig. Att särskilt invandrarkvinnor som känner "fel" personer blir illa behandlade?

Hur vet du förresten att det inte finns poliser med rasistiskt ( och kvinnofientligt se sign) tankegods i Skövde? Som det finns överallt.

Det finns det självklart. Men jag tar inte det för givet att det skett i denna situation.
2015-10-29, 12:07
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Imorgon hoppas jag att vi får höra NB tala själv, så det går att bedöma huruvida han har en "ljus röst", vilket personen i fickringningen hade.
Han talar ofta i förhören i ett väldigt högt tonläge faktiskt. Då är han visserligen upprörd, men han kan ju allmänt ha ett varierande tonläge.
Det skulle kunna vara han som kan tolkas som en kvinna i fickuppringningen.
Bannlyst
Citat:

kärringen har blivit påkommen med att ljuga flera gånger tidigare. varför skulle inte hon ljuga om detta?
Medlem
Citat:

Hur vet du förresten att det inte finns poliser med rasistisk tankegods i Skövde? Som det finns överallt.

Svarar på det som passar dig, som vanligt. Ingen tar dig på allvar, du har inte tillfört något matnyttigt till tråden, bara rapar upp en massa skit. Irina är inte trovärdig, hon har ändrat sin historia ett flertal gånger och det är fakta. Trolla på bara, det är du fan ta mig stjärna på.
Medlem
sannes avatar
Såhär står det på nya Linköpings tidning om morddagen.

Helt otrolig rapportering. Och meningsuppbyggnaderna är lysande med tanke på situationen. 1 sak jag undrar , han säger att han varit och jobbar med fönsterbleck m mellan 16-20. Är det morddagen?
Semir Hasanbegovic:
Ja, precis. Samma dag som Lisa Holm ska ha dödats.
11:51, 29 October
2015-10-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jag har full respekt för att hon inte vill åka hit för alla poliser är inte guds bästa barn när det kommer till att behandla misstänkta och i synnerhet misstänkta från andra länder, tyvärr. Jag har dock svårt att respektera att hon inte kan ta ett telefonsamtal från sitt eget hem i Litauen.

Hon litar inte längre på svenskt rättsväsende. Som sagt, hon är inte den första. Det här borde anses som ett stort problem istället för att det ska viftas bort.
2015-10-29, 12:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Nej. Advokaten är däremot förhindrad att göra det om klienten sagt ifrån. Klientintresset väger alltid tyngst enligt advokatsamfundets etiska regler. Det en försvarare kan göra i det fallet om man inte vill fortsätta att företräda den tilltalada är att avsäga sig uppdraget, detta måste dock motiveras men kan motiveras p.g.a. etiska skäl eller liknande.

Etik verkar inte vara några problem för IR.

Undrar om hon ens fick handsvett när hennes klient vecklade in sig i en uppenbar lögn gällande Lördagen 6/7 - Kontakt tagen med Adriana.
Senast redigerad av rotesau 2015-10-29 kl. 12:11.
2015-10-29, 12:10
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Hörde jag rätt när åklagaren sa att det fanns 9 sperma spår i ladan mitt emot kaféet? Och 2 var misstänkt gärningsman?
Vilka är de andra 7?

Jag lagde märke till samma sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in