2015-10-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kände väl pappan sedan tidigare på något sätt - och det är därför han avsade sig att försvara NB (vilket är rätt - eftersom han är jävig om han tidigare haft med pappan till Lisa att göra) och därför han blev tillfrågad av familjen som målsägandebiträde..

Svårare än så är det ju inte.

Frågan kvarstår ändå- varför valde inte pappa Holm och övr en jurist som brukar jobba som målsägandebiträde? Det förekommer ofta att jurister avsäger sig målsägandebiträderollen eller försvarsadvokatrollen för att de inte brukar jobba som det. Inte i detta fallet. Noterar det.
2015-10-29, 12:54
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hon litar inte längre på svenskt rättsväsende. Som sagt, hon är inte den första. Det här borde anses som ett stort problem istället för att det ska viftas bort.

Det är struntprat, någonting hon har hittat på för hon vill inte vittna mot hennes man.
Det är Bara läsa förhören med henne vad hon har sagt innan hon tog tillbaka det.
2015-10-29, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-Bosse
Möjligen en vanlig reaktion ifall du blivit anklagad här och nu men efter flera månaders isolering och flera förhör så är man nog en aning nedbruten.

Ja fast jag hade fått panik och absolut inte sagt att jag inte minns dittan och dattan. Jag hade gråtit floder
2015-10-29, 12:57
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Han bar tydligen aldrig handskar men lillebrorsan gjorde de

Tack
Visste jag läst om handskar. Så i teorin kunde brodern funnits på plats?
2015-10-29, 12:58
Medlem
Teleskoplastaren, missar jag nåt i FUP?
Har det gjorts en undersökning av den?
2015-10-29, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Det är struntprat, någonting hon har hittat på för hon vill inte vittna mot hennes man.
Det är Bara läsa förhören med henne vad hon har sagt innan hon tog tillbaka det.

Hon behöver inte hitta på något egentligen, hon har all rätt att neka närvaro.
Det är NB som säger att hon är rädd för polisen.
Men som sagt, efter förhöret med "joggerskan" ska man tydligen ringa fru och bror, sen om de snackar eller inte låter jag vara osagt.

Citat:
Poliskommissarie Lars Johansson utesluter ändå inte att det kommer att ske förhör med dem under torsdagen:
– Vi får se om den tilltalades broder och hustru kan komma att höras, i så fall på telefon.
(Läste schema för dagen innan, hittar inte det nu, detta är så nära jag kommer )
källa: http://www.expressen.se/gt/lisa-holms-pappa-hors-i-tingsratten/ (sista paragrafen)
2015-10-29, 12:59
Medlem
Willow1s avatar
Expertis fråga till kunnig:
Om GM försvarare vet sanningen får hon tiga då?
Får försvaret ljuga?
2015-10-29, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Får försvaret ljuga?

Ja, hon har tystnadsplikt.
2015-10-29, 13:01
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Får försvaret ljuga?

Försvarens främsta skyldighet är att iaktta sin klients intressen. Om advokaten vet att klienten är skyldig men klienten sagt åt henne att säga att denne är oskyldig är advokaten med stöd av advokatsamfundets regler för god advokatssed skyldig att inte säga att klienten är skyldig.

Vad en advokat kan göra i en sådan situation om denne känner sig obekväm att försvara den tilltalade med vetskap om de faktiska förhållandena är att begära om att få bli entledigad från uppdraget.
2015-10-29, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Något åt det hållet, ja! Kudos till dig
Kan du motivera dina tankar utan att vara torr?
2015-10-29, 13:03
Medlem
Kan någon ge sin syn på varför MGM skulle ta sin bror och fru med upp till Martorp (där de möter MP)? Varför var de där? Han kan ju inte ha passat på att dumpa LHs hjälm och jacka med sin fru och bror runt där samtidigt? Förstår inte vad de gjorde där. Någon som begriper den situationen?
2015-10-29, 13:04
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee

Visst är det en ursäkt för att inte vittna, håller med dig.
Det finns nog däremot skäl för att hon känner rädsla och det tar hon upp i FUP.
Hon är rädd för hennes och sonens skull. Om sonen nämns så finns det ju inget som polisen vill skada honom med. Så rädslan måste ligga hos MGM och ev brodern som ör fri

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in