2015-10-29, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Förstår du inte motsägelsen och bristen på logik? Kan det kontamineras avseende ett (minimalt) dna kan det kontamineras på ett annat (minimalt) dna. Det är bara att välja.
Men logik och objektivt har försvunnit ut med att känslorna går in. Gäller både polisen och den här tråden. Väldigt tråkigt.

Vad menar du? Du tror att NB är helt oskyldig? Eller du menar att han inte agerat ensam?
DNA-bevisen talar ju totalt emot NB, speciellt när han säger att han inte ens sett Lisa.
Utsmetat blod på jackan säger en del.
Om det sen varit så att han letat mask och sölat ner jackan samtidigt, ja, det kan ha varit så, men väldigt konstigt att det då inte var han som tipsade om det, utan det var MP som hittade jacka och hjälm.

Utöver det.
Jag tycker inte NB känns som psykopat alls, han verkar ganska sympatisk.
Sen att han må ha en konstig sexlust gör honom inte till psykopat.
Hade han varit psykopat så hade han inte sagt till sin fru och bror att ljuga för polisen, han hade antagligen också erkänt, med ett leende.
Ett sjukt mord, men psykopat? Nej
2015-10-29, 12:40
Medlem
om han nu är så oskyldig varför inte be å böna för att han är det och inte bara komma med "jag minns inte" "jag vet inte" och visa lite känslor!
Hade jag suttit åtalad för något hade jag fasen gjort allt i min makt för att bevisa att jag inte är skyldig! Vilket jäkla skämt. Han är skyldig, punkt slut!
2015-10-29, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelmerLjus
Eller hur vilket prakt-svin.. kan inte någon på plats bara flyga på honom, USA-style. Fattar inte varför de inte pressade på honom hårdare. bara på slutet och då klarade han sig inte lika bra. skulle börjat med samma hårda stil.

Hur tycker du att en oskyldig människa ska svara? Vad jag förstår tycker du inte vi ska ha rättegångar heller? Ska vi ha offentliga lynchningar på hörsägen?
Tror inte du skrivit så om det inte rörde sig om en litauer heller.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Det kan ju faktiskt förhålla sig så; att LÅ dragit öronen åt sig? Väldigt många människor lider ju av såväl polisskräck samt ett väldigt obehag inför rättsväsendet. Vi vet ju väldigt lite om LÅ? Då han kanske inte vill beblanda sig med försvinnandet (sedermera mordet) avsäger han sig det påståendet om vad han sagt och inte sagt till NB? Alltså när ord står mot ord som i just detta, är det ju faktiskt svårt att veta på vilket ben man skall stå?
Jag tror att det är få som ljuger i en polisutredning om ett så grovt brott, om de inte har en väldigt bra anledning. Hela bygden var skakad av brottet - och du tror att LÅ skulle börja ljuga och försvåra utredningen utan någon anledning? Nej, det tror jag man kan avfärda direkt. Den som dragit lögnen är NB, inför Missing People. Sen försöket han täcka upp för det.
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur fasen ska MGM kunna förklara DNA, blod etc etc etc om han verkligen är oskyldig ???

Alltså ta bara ett ögonblik och föreställ er att han verkligen är oskyldig, hur skulle han då svara?

Just det, precis som han svarar i förhöret.
Om han verkligen inte haft med mordet och göra så är det ju helt omöjligt för honom att svara på hur dessa DNA/blod hamnat där det hittats.
Det är en relevant reflektion. Sannolikheten för att skall ha förklaringar till allt växer ju om han är skyldig och försöker hitta på bortförklaringar än om han är oskyldig och ställs inför saker han inte ens själv kan förstå ..

Det går dock inte att komma ifrån att DNA på insidan av byxorna är mycket graverande.
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur fasen ska MGM kunna förklara DNA, blod etc etc etc om han verkligen är oskyldig ???

Alltså ta bara ett ögonblik och föreställ er att han verkligen är oskyldig, hur skulle han då svara?

Just det, precis som han svarar i förhöret.
Om han verkligen inte haft med mordet och göra så är det ju helt omöjligt för honom att svara på hur dessa DNA/blod hamnat där det hittats.

Då borde han minnas när någon tappade honom på blod?

Herregud!
2015-10-29, 12:43
Medlem
Frun säger också i artikeln att hon behandlades illa och att hon inte väntat sig detta i Sverige. Om nu ett så ohyggligt brott begåtts och hon inledningsvis ingick i en starkt misstänkt krets, varav en med stor sannolikhet är mördaren, kan hon väl förstå att någon hotellvistelse skulle det inte handla om.

Alltså, frun är redan så - vilket framgår i artikeln - anpassad i van miljö (den trygga hemvanda med minnen hur det varit o dyl) att hon är värdelös i rättegången.
2015-10-29, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Som jag sagt långt mycket tidigare i tråden - En advokat som tänker/fungerar utanför ramarna.

Förövrigt finns det i hög grad utseendedrag i NB´s egna dotter, som överensstämmer med Lisa´s utseende.
Utanför ramarna, som sagt.

Det verkar som ni tror att Brandtler är försvarare. Han är målsägandebiträde. En ovanlig roll för honom. Han är en advokat som brukar försvara sexualbrottslingar men som nu företräder Holm.
Du kanske börjar förstå varför?
2015-10-29, 12:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
om han nu är så oskyldig varför inte be å böna för att han är det och inte bara komma med "jag minns inte" "jag vet inte" och visa lite känslor!
Hade jag suttit åtalad för något hade jag fasen gjort allt i min makt för att bevisa att jag inte är skyldig! Vilket jäkla skämt. Han är skyldig, punkt slut!
Vad skulle det bevisa om han "bönade och bad" menar du?
Det enda som skulle hända vore ju att sådana som du då skulle gotta er åt det...

Hur mycket tror du står i din makt när du sitter inlåst med restriktioner?

Ditt inlägg är ju snarare ett jävla skämt - från någon som tycks ha tittat lite för mycket på TV/film.
2015-10-29, 12:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det verkar som ni tror att Brandtler är försvarare. Han är målsägandebiträde. En ovanlig roll för honom. Han är en advokat som brukar försvara sexualbrottslingar men som nu företräder Holm.
Du kanske börjar förstå varför?
Han kände väl pappan sedan tidigare på något sätt - och det är därför han avsade sig att försvara NB (vilket är rätt - eftersom han är jävig om han tidigare haft med pappan till Lisa att göra) och därför han blev tillfrågad av familjen som målsägandebiträde..

Svårare än så är det ju inte.
2015-10-29, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Återge källa, tack!
Dvs sidhänvisning i FUP:en

Det har redan avhandlats i tråden. Har du missat det dvs var det nytt för dig? Du får läsa Arnes förhör.
2015-10-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han kände väl pappan sedan tidigare på något sätt - och det är därför han avsade sig att försvara NB (vilket är rätt - eftersom han är jävig om han tidigare haft med pappan till Lisa att göra) och därför han blev tillfrågad av familjen som målsägandebiträde..

Svårare än så är det ju inte.

Var han jävig skulle det framgått. Han sa helt enkelt att det inte kändes bra att försvara NB i detta fallet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in