2015-10-29, 12:21
Medlem
Hustrun kanske har egna skäl att inte vilja vittna. Kanske ett smidigt sätt att bli av med maken för alltid ? Annars hade hon väl ställt upp och vittnat och hjälpt sin make, även om hon inte kan vittna under ed.
2015-10-29, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Tror du hon hade litat mer på Litauisk polis i ett liknande ärende?

Troligen inte med det säger rätt om svensk polis eller åtminstone om Skövdepolisen som borde ifrågasättas av någon människorättsorganisation om de har använt tortyr (psykisk) under förhören.
2015-10-29, 12:24
Medlem
Sunimods avatar
Den misstänka MGM sitter och gråter i rättssalen och nekar till att han gjord detta.
Med alla bevis som framlagts och ändå nekar han och berättar att han inte träffat sin egen dotter.

Då måste han väl släppas för det är ju synd om honom?

LH:s föräldrar får inte heller träffa sin dotter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Det vore väldigt konstigt om det bara fanns dna från LH och NB möjligen AB och IB på allt bevismaterial eller hur?
Logiskt!

Absolut, men om man hittat något annat så har man säkert kollat upp det, utan resultat.
Jag och antagligen du är lika sugna på att ta del av slasken.
Jag tror att detta är ett dåd av en ensam GM.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jag tror absolut inte problemet är så stort som du vill göra gällande, däremot ska rättsväsandet och det polisiära arbetet stå under noggrann granskning och om en person säger att den inte vågar vittna p.g.a. att denne blivit behandlad illa av polisen ska det såklart tas på allvar, oavsett vem det är. Sen vet man inte om anklagelserna är befogade eller om det finns skäl att gå vidare men att det ska granskas håller jag fullständigt med om.

Vad du tror spelar ingen roll. Det är oberoende forskning som ska ge svaret.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoorba
Hustrun kanske har egna skäl att inte vilja vittna. Kanske ett smidigt sätt att bli av med maken för alltid ? Annars hade hon väl ställt upp och vittnat och hjälpt sin make, även om hon inte kan vittna under ed.

Eller så är hon rädd för konfrontation. Konfrontation för skyddande av brottsling.
2015-10-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsvans
Men vad spelar det för roll? Ska dom straffa henne genom telefonen? Det är väl inte polisen hon skulle prata med på rättegången via telefon.

Förstår du orden grundläggande misstroende?
2015-10-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Den misstänka MGM sitter och gråter i rättssalen och nekar till att han gjord detta.
Med alla bevis som framlagts och ändå nekar han och berättar att han inte träffat sin egen dotter.

Då måste han väl släppas för det är ju synd om honom?

LH:s föräldrar får inte heller träffa sin dotter.

Låter lite som han tror det... Men så lätt är det nog inte. Hans DNA finns på Lisas tillhörigheter och hans DNA finns även kopplat till gärningen som troligtvis tagit Lisas liv. Bara för att han nekar så gör det inte att han blir frisläppt.
2015-10-29, 12:26
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vad du tror spelar ingen roll. Det är oberoende forskning som ska ge svaret.

My point exactly, dito.
2015-10-29, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Absolut, men om man hittat något annat så har man säkert kollat upp det, utan resultat.
Jag och antagligen du är lika sugna på att ta del av slasken.
Jag tror att detta är ett dåd av en ensam GM.

Kan ligga i slasken men borde framgå i FUP.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
.

Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Dom var ju inte tvättade. dom låg i Tvättmaskinen
Ja o de säger ju att han åkte vid 16 o kom tillbaka strax efter och ville att byxorna skulle bli tvättade. Och? Detta var ju Innan mordet skedde!!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det har jag redan svarat på. Jag hänvisar återigen till Lars Johansson: kontaminering.
Så fråga honom om det.

Men hur och varför? snälla.. vaaarför finns det så mycket på honom.. varför och hur har han lyckats få dit frugans dna på trosorna? kom igen nu.. han är körd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in