2015-10-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Vad var det jag sa då?
Det kan det finnas DNA från vem som helst på bevisen.
Logiskt!

Det kan ja, men man har ju inte hittat någon annans DNA än de som man matchat med.
AB har man inte hittat alls vill jag få det till iaf.
Som sagt, om det funnits ett DNA från någon som inte innefattar de du nämnt/det som står i FUP så hade man kollat av med de andra profiler man har. Men först och främst så kollar man med de misstänkta.
Logiskt!
2015-10-29, 12:16
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns såpass många som är rädda för polis. Det kanske är okänt för dig. Att särskilt invandrarkvinnor som känner "fel" personer blir illa behandlade?

Hur vet du förresten att det inte finns poliser med rasistiskt ( och kvinnofientligt se sign) tankegods i Skövde? Som det finns överallt.

Men vad spelar det för roll? Ska dom straffa henne genom telefonen? Det är väl inte polisen hon skulle prata med på rättegången via telefon.
2015-10-29, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
[/b]

Det finns det självklart. Men jag tar inte det för givet att det skett i denna situation.

Varför funderar du inte över det just i denna utredningen?
2015-10-29, 12:17
Medlem
Har misstänkte GM kunnat ge en förklaring till varför hans blod hittats på Lisas kläder? Det måste ju vara omöjligt att snacka bort.
2015-10-29, 12:18
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är ju en ren spekulation. Sen är det så att NB påstår sig ha fått uppgiften om att Martorp sökts igenom av militären av en person som heter Lars Å. Lars Å nekar till att ha sagt detta till NB. NB ljuger alltså för MP om att Martorp är genomsökt. Varför?

Det kan ju faktiskt förhålla sig så; att LÅ dragit öronen åt sig? Väldigt många människor lider ju av såväl polisskräck samt ett väldigt obehag inför rättsväsendet. Vi vet ju väldigt lite om LÅ? Då han kanske inte vill beblanda sig med försvinnandet (sedermera mordet) avsäger han sig det påståendet om vad han sagt och inte sagt till NB? Alltså när ord står mot ord som i just detta, är det ju faktiskt svårt att veta på vilket ben man skall stå?
2015-10-29, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Eller hur, och det gäller inte bara den här utredningen. Många klenbegåvade (se ovan "generaltutte") i den här tråden som tror att LGW är nån insatt sanningssägare när verkligheten är att han gissar lika mycket som alla andra och har ingen som helst insyn varken i den här utredningen eller i andra.

Det var många år sedan som LGW hade nåt med brottsutredningar att göra i sitt dåvarande arbete hos RPS.

Han har varit likadan i 45 år. Att Aftonbladet också börjat citera honom stort uppslaget kan man bara tolka som blaskans underskattning av sina läsare.
2015-10-29, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Har misstänkte GM kunnat ge en förklaring till varför hans blod hittats på Lisas kläder? Det måste ju vara omöjligt att snacka bort.

"Jag vet inte, jag är ingen expert"

Kommentar på den:
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det kan ja, men man har ju inte hittat någon annans DNA än de som man matchat med.
AB har man inte hittat alls vill jag få det till iaf.
Som sagt, om det funnits ett DNA från någon som inte innefattar de du nämnt/det som står i FUP så hade man kollat av med de andra profiler man har. Men först och främst så kollar man med de misstänkta.
Logiskt!

Det vore väldigt konstigt om det bara fanns dna från LH och NB möjligen AB och IB på allt bevismaterial eller hur?
Logiskt!
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Såhär står det på nya Linköpings tidning om morddagen.

Helt otrolig rapportering. Och meningsuppbyggnaderna är lysande med tanke på situationen. 1 sak jag undrar , han säger att han varit och jobbar med fönsterbleck m mellan 16-20. Är det morddagen?
Semir Hasanbegovic:
Ja, precis. Samma dag som Lisa Holm ska ha dödats.
11:51, 29 October

jag menar att Semir Hasanbegovic har (inte med vilje dock) miss rapporterat och/eller missförstått.
MGM svara bejakande på att han varit hemma i sitt hem till kl ca 20, efter han kom tillbaka från jobbet med fönstret hos godsägarens son.
2015-10-29, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Har inte du gett upp än!?!?

NB blod lite här och var på LH tillhörigheter bl.a. Vem tappade honom på det. Blod på röret där hon blev hängd, har du nån förklaring till det?

Det har jag redan svarat på. Jag hänvisar återigen till Lars Johansson: kontaminering.
Så fråga honom om det.
2015-10-29, 12:21
Medlem
När han kunnat stå och kika ut genom fönstret i sitt "näste" så har han hämningslöst släppt sina ejakulat på väggar och golv. Varför då en laddning sperma i en lampkupa i ett handfat på en toalett? Vad fick honom att dra sig undan dit precis en gång? Inget så klart. Han bar naturligtvis omkring på lampkupan för att kunna samla upp sin sperma så att den inte hamnade där den absolut inte fick hamna. Gissa var. Var hör lampkupan hemma? Framgår det?
2015-10-29, 12:21
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag lagde märke till samma sak.

Ang. spermafläckarna: tror att det betyder att de bara testat två fläckar, men att de utgår från att de andra fläckarna också är hans.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in