Citat:
Ursprungligen postat av
PhDSalander
Instämmer helt o hållet i din analys. Allt är så miserabelt omkring detta!! Vad är det för fel med Rönnbäck, hon ger intryck av att vara desperat rent personligt att bevisa för sig själv att hon är kompetent!
Reagerar också på hur Alhem o flera andra anser hennes strategi är helt normalt och professionellt.
Det är nog så att vi är inne på det känsligaste av ämnen, olika juristers skicklighet, och att det faktiskt finns folk inom advokatskrået som Inger Rönnbäck; som drabbar klienter! Det enda förmildrande är att det är denne mördarlitauer som får vad han förtjänar, då det faktiskt inte finns ett försvar för hans handlingar. Men det som gör mig arg är agerandet från Inger Rönnbäck som är ett förakt för brottsoffret och hennes anhöriga.
Alla busar vet att det är skillnad på kompetens inom advokatkåren, och det finns advokater som juristerna själva anlitar eller skulle anlita.
Att kalla detta agerande och dessa utspel för proffsigt tyder på brister i objektiviteten och omdömet hos de jurister som berömmer Inger Rönnbäck. Det är bara ett idiotiskt uttryck för en stark kåranda och en kollegialitet som de facto äventyrar rättssäkerheten. Genom att inte kritisera Inger Rönnbäck undergräver man förtroendet för rättsväsendet, eftersom många frågar sig om det är så här det ska gå till!
Det finns ju orsaker till att det inte är så många som kan ta sig an så grova brottslingar som Litauern. Det är en balansgång att inte kränka offret när man ska försvara en mördare.
Min tanke är att det hade varit bättre för litauern att vara utan advokat, om det hade gått för sig!
Nu är han garanterad livstid och kommer inte få tidsbestämt någonsin i framtiden då han blånekar och ljuger. Man kan inte tidsbestämma straffet åt en person som inte förstått vad han ställt till med.
Som advokat skulle hon inte ha framfört offentligt det hon vet kommer ligga i fatet för klienten. Nu förstör hon dessutom alla relationer klienten har till sin familj. Det kallar inte jag för bra juridiskt arbete.
Om Litauern blir frikänd så kommer jag pudla!