2015-10-29, 11:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Han menar ju att han aldrig sagt att det behövs leta där.
Men han erkänner att han sagt att det redan letats där tidigare.

För mig känns det konstigt att han minns det efter alla jag vet inte.
Om man kollar krasst, minns han bara de delar som tala för honom i sak. Allt som är bevisat emot honom har han inget att säga om, för då minns han inte.
Det i sig talar verkligen emot honom själv, men jag är övertygad om att han inte ser mönstret själv
2015-10-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klockanfyra
Som jag förstått det hela är detta inte byxorna han hade på sig på söndagen den 7 juni, utan andra byxor som låg i tvättmaskinen. Söndagen den 7 juni tvättas de byxorna.

Asså! ok. jaja då har ja missförstått
2015-10-29, 11:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Ja det var ett bisarrt ordval. Nu kan det väl vara så man pratar där ute i förskingringen. Svårt att tänka mig att pappan skulle släppas nära NB bara för att titta på honom.

Detta med pappan och häktet är ju avfört från utredningen. Det var en polis som var lite lik Lisas pappa som kände igen situationen, och förstod att det var honom N. hade sett.
Medlem
Jag tycker NB låter ärlig och trovärdig. Han svarar rakt och utan krusiduller på alla frågor. Jag tror han är oskyldig. Men han kan förstås också vara en extremt manupulativ psykopat. Men med tanke på att han hela tiden lyckats hålla fast vid sin berättelse I fem månader, under förhör, så är han då sannolikt en ganska intelligent psykopat.
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Utan att vara helt insatt i fallet: av rapporteringen på nlt.se att döma är det väldigt tunt än så länge... Känns ostrukturerat.

Jag håller inte med. Jag anser att åklagaren ställer mycket bra frågor till den åtalade. Den åtalade gör bland annat misstaget att försäga sig angående lördagskvällen den 6e juni då Adriana blir stoppad. Som han sedan försöker reda upp men det blir inte riktigt trovärdigt. Han påstår att frun kom på söndagen den 7e juni och berättade om händelsen gällande Adriana, men vad jag minns blev detta känt först den 8e juni då Adrianas pappa kontaktar polisen (om jag inte missminner mig).
2015-10-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Exakt. Det är väldigt avslöjande. Alltså - VEM - skulle ställa sig och gräva efter metmask på ett ställe där Missing People precis ska besöka leta efter en försvunnen 17-åring?? Situationen är ju absurd! Alla inser ju att en normal, oskyldig person hade åkt till vilken annan plats som helst för att gräva efter mask. Han anländer när MP redan är där, han är inte där först.

Har var ditskickad av Arne. Det står i fupen. Mgm är så lojal mot godsherren att han skyddar honom till varje pris. Har du inte fattat det?
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men fatta att polisen har frågat om detta. Det är första gången han hör dessa frågor.

Det saknas ett 'inte' någonstans i den meningen va?
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hur tänker du nu? Ju mer bestialiskt brott ens make har begått, desto värre blir det ju för en själv och ens barn i framtiden, om han döms för det. (Nu fanns det inga gemensamma barn i LH-fallet, i och för sig då.)

Jag kan ju sätta mig in i det där kanske lite mer eftersom jag är både kvinna och har barn.
Jag hade helt tagit avstånd och hade absolut inte velat att barnet och pappan skulle ha någon kontakt. Hade aldrig känt mig säker om min man hade mördat en ung kvinna, svikit mig Och samhället på det viset. Att bara veta om att han är kapabel till en sån handling.

Möjligtvis om man hade varit förtryckt, att man inte skulle våga...
Medlem
Är det bara jag som känner att ju längre rättegången går desto mer osäker blir jag på om han är skyldig??
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Det var ingen kort lista det där.

Jösses, trodde det skulle vara 4 stycken bara. Cred till försvaret som verkligen gör sitt yttersta, men vi kan nog räkna med att rättegången kommer ta 6 dagar nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jaha..

Där bekräftade NB precis att han träffat/stoppat Adriana 6/7, på kvällen.

Semir Hasanbegovic: Hur kan du då vet att du har träffat henne på lördagen innan?
10:55, 29 October 2015
Semir Hasanbegovic: – Absolut inte. Jag har inte stoppat n ågon.
Semir Hasanbegovic: Du säger att du aldrig har stoppat en kvinna, säger åklagaren.
Semir Hasanbegovic: – Jag Arne Jönsson har introducerat henne för mig, säger 35-åringen. Men om ni hade bett mig att peka eller visa henne hade jag inte kunnat känna igen henne.

EDIT
Sedan ska då alltså Arne fått reda på detta, i sin tur berättat det för NB´s fru - Som i sin tur berättat det för NB.

Det är alltså så han vet att det just var Adriana som stoppats.

Han har väl fått läsa det i förundersökningsprotokollet att det var hon. Lite iqbefriat dock att han ger något annat svar än just det enkla.
2015-10-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Instämmer helt o hållet i din analys. Allt är så miserabelt omkring detta!! Vad är det för fel med Rönnbäck, hon ger intryck av att vara desperat rent personligt att bevisa för sig själv att hon är kompetent!

Reagerar också på hur Alhem o flera andra anser hennes strategi är helt normalt och professionellt.

Det är nog så att vi är inne på det känsligaste av ämnen, olika juristers skicklighet, och att det faktiskt finns folk inom advokatskrået som Inger Rönnbäck; som drabbar klienter! Det enda förmildrande är att det är denne mördarlitauer som får vad han förtjänar, då det faktiskt inte finns ett försvar för hans handlingar. Men det som gör mig arg är agerandet från Inger Rönnbäck som är ett förakt för brottsoffret och hennes anhöriga.

Alla busar vet att det är skillnad på kompetens inom advokatkåren, och det finns advokater som juristerna själva anlitar eller skulle anlita.

Att kalla detta agerande och dessa utspel för proffsigt tyder på brister i objektiviteten och omdömet hos de jurister som berömmer Inger Rönnbäck. Det är bara ett idiotiskt uttryck för en stark kåranda och en kollegialitet som de facto äventyrar rättssäkerheten. Genom att inte kritisera Inger Rönnbäck undergräver man förtroendet för rättsväsendet, eftersom många frågar sig om det är så här det ska gå till!

Det finns ju orsaker till att det inte är så många som kan ta sig an så grova brottslingar som Litauern. Det är en balansgång att inte kränka offret när man ska försvara en mördare.

Min tanke är att det hade varit bättre för litauern att vara utan advokat, om det hade gått för sig!

Nu är han garanterad livstid och kommer inte få tidsbestämt någonsin i framtiden då han blånekar och ljuger. Man kan inte tidsbestämma straffet åt en person som inte förstått vad han ställt till med.

Som advokat skulle hon inte ha framfört offentligt det hon vet kommer ligga i fatet för klienten. Nu förstör hon dessutom alla relationer klienten har till sin familj. Det kallar inte jag för bra juridiskt arbete.

Om Litauern blir frikänd så kommer jag pudla!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in