2015-10-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NLT har startat direktrapportering: http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet
Ingen som sänder hela rättegången med ljud?
2015-10-29, 09:00
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Var hemskt att se. Lekte med tanken att han är oskyldig. Fast det är han inte.

Fasansfullt.
Usel förhörsledare, noll psykologisk kompetens. FL sitter tyst när NB är precis att tippa över kanten och vaggar kraftigare fram och tillbaka missar FL de förlösande orden att föra honom över. FL pratar på ett intellektuellt plan om bevisen när han borde kommunicera känslomässigt.
Plågsamt, slås av hur NBs kroppshållning uttrycker skam som ett litet barn som gjort något förbjudet. Dock försent idag att få honom tillbaka till detta läge under förhandlingarna. Klarade han sig ur detta förhör så har han stängt locket idag. Men det syns tydligt o hörs för den som kan tyda tecknen sas.

Tänker också på hur han upprepar - det var inte jag, - det var inte jag- Kan vara tecken på att han delat upp sig psykologiskt i en god och ond Nerijus. Den onda som gjort detta var inte han, det var inte jag som gjorde det, det var en annan Nerijus.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21666052.ab
Senast redigerad av PhDSalander 2015-10-29 kl. 09:09.
2015-10-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveToTheBeat
Jag tror inte han har lockat över henne, har så svårt att tro att hon skulle ha följt med frivilligt, en riktig slusk, tandlös och förmodligen stinker då det framkommit hur sällan han duschar i FUP. Jag tror att han har med hot fått med sig henne, kanske har han slitit av henne hjälmen i stalldelen, varav örhängen far och öronpluggarna trillar ur öronen, då hör hon inte sin pappa. Om man nu spekulerar i att felringningen skedde när hon var med gärningsmannen, men får inte ihop det, då skulle hon inte låtit normal på rösten som pappan vittnade om.

Nä, Jag tror inte heller han lockat över henne och att fickringningen kommer från andra sidan vägen. Troligen har hon hjälpt NB med något vid mopeden. Kanske visat vägen till något, fickringt, stoppat nyckeln i tändningslåset, satt på sig hjälmen, klivit på mopeden, fått visiret nerslaget av NB som samtidigt tagit ett typ polisgrepp om hennes armar, gått med henne snabbt över vägen, slitit av henne hjälmen vid dörröppningen till stalldelen och släppt greppet. Lisa har sett sin chans att fly. Hon har slagits förgäves mot en 35-årig hantverkare som dagligdags gör diverse kroppsarbete och har ingen chans.
Senast redigerad av Gelux 2015-10-29 kl. 09:06.
2015-10-29, 09:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Ingen som sänder hela rättegången med ljud?

Ljudupptagning direkt kommer inte sändas ut någonstans, utan endast uppspelas i delar lite senare.

Det blir att följa rullande textremsor, om man inte är på plats i TR-åhörarsal.

NLT hade den tveklöst snabbaste och mest välfyllda textningen igår:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet
2015-10-29, 09:04
Medlem
Albert.Ds avatar
Citat:
Jag tror inte han har lockat över henne, har så svårt att tro att hon skulle ha följt med frivilligt, en riktig slusk, tandlös och förmodligen stinker då det framkommit hur sällan han duschar i FUP. Jag tror att han har med hot fått med sig henne, kanske har han slitit av henne hjälmen i stalldelen, varav örhängen far och öronpluggarna trillar ur öronen, då hör hon inte sin pappa. Om man nu spekulerar i att felringningen skedde när hon var med gärningsmannen, men får inte ihop det, då skulle hon inte låtit normal på rösten som pappan vittnade om.

Felringningen kommer säkert när hon går ut från cafét och fipplar med telefonen för att lyssna på musik (kanske stoppar ner den i fickan och råkar trycka iväg ett samtal när iPhonen fortfarande är olåst) och hon säger att allt är klart till de andra som låser byggnaden.

Sedan går hon bakom huset till sin moped och stoppar i nyckeln i tändningslåset och ska starta mopeden och åka hem. Och då kommer gärningsmannen och på nåt sätt får henne därifrån.
2015-10-29, 09:04
Medlem
Citat:
Sant, det tänkte jag inte på!

Vart kan ni höra hans röst???
2015-10-29, 09:07
Medlem
Trollsvanss avatar
Nu har jag inte hunnit läsa hela FUP än.
Men det klart hans arbetsgivare pratar gott om dom. De är ju anställda av AJ. Man brukar väl visa upp den bästa sidan till den som föder en, om man är hyfsat normalbegåvad.
Dom har ju inte umgåtts med några andra utan hållt sig för sig själva.

Typiskt drägg som busvisslar, stirrar och äcklar sig när man går förbi. Tror inte alls han är så ordentlig som han utger sig att vara.

Hur många här inne på Flashback är inte "hyvens personer" men har gjort både det ena och andra olagliga utan att åka fast?

Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Problemet är också att det är endast två personer som talat illa om NB. Det är dels brodern, som är pressad och vill ut från häktet. Det är dels den andre personen på gården, han som en av cafeflickorna beskriver som mycket obehaglig. Alla andra i FUP talar gott om NB. AJs fru tex beskriver både NB och IB som varma och trevliga personer.

Men alla lyfter bara fram det som är negativt för NB. Alla har bestämt sig för att det är NB. Jag kan förstå detta för vi vill alla ha fast någon och visst vore det skönt om det vore rätt man som nu är åtalad. Då kan vi alla andas ut.

Men jag tycker det finns en del som talar för att han ändå kan vara oskyldig eller åtminstone att det kan finnas fler gärningsmän.
Om det blir entydigt bevisat att NB är skyldig och döms för detta kommer ingen bli gladare än jag. Då kan jag känna mig trygg i att vårt rättsystem fungerar. Men ingen skall dömas på förhand.
2015-10-29, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Vart kan ni höra hans röst???

2015-10-29, 09:12
Medlem
Låter som ett litet barn i förhöret. Men det kanske är mer språket än mannens personlighet.
2015-10-29, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Där är ett hål till alla de övriga i fupen. Varför är det inte utrett vilka de andra två som var med var?

Helt galet att inte kolla upp dessa personer som Arne och hans krets.

Känns som Arne och hans närmaste ignoneras och skyddas.

Att NB s dna och blod finns på Offrets kläder, kan väl vara att en annan Gärningsman torkat runt i lokalen med offrets kläder.

Det hade varit rättvist att kolla upp AJ dna, och hans son samt styvson. Och se till om dessa förekommer på Lisas kläder/ tillhörigheter.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Fasansfullt.
Usel förhörsledare, noll psykologisk kompetens. FL sitter tyst när NB är precis att tippa över kanten och vaggar kraftigare fram och tillbaka missar FL de förlösande orden att föra honom över. FL pratar på ett intellektuellt plan om bevisen när han borde kommunicera känslomässigt.
Plågsamt, slås av hur NBs kroppshållning uttrycker skam som ett litet barn som gjort något förbjudet. Dock försent idag att få honom tillbaka till detta läge under förhandlingarna. Klarade han sig ur detta förhör så har han stängt locket idag. Men det syns tydligt o hörs för den som kan tyda tecknen sas.

Tänker också på hur han upprepar - det var inte jag, - det var inte jag- Kan vara tecken på att han delat upp sig psykologiskt i en god och ond Nerijus. Den onda som gjort detta var inte han, det var inte jag som gjorde det, det var en annan Nerijus.

Eller om lillebror faktiskt var med
Medlem
Snubchurps avatar
Grymt bra rapportering på http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4417394-folj-rattegangen-i-lisa-holm-fallet
för er som letar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in