Citat:
Ropade han in Lisa i ladan och bad henne om hjälp med att tejpa något och att hon därefter sa det där luddiga i telefonen att "nu är det klart"? därav Lisas DNA inuti tejprullen?
Hon kanske till och med ringde upp sin pappa innan just för att hon var osäker på att gå in i ladan och hade tänkt ta upp luren om det hände något.
Hon kanske till och med ringde upp sin pappa innan just för att hon var osäker på att gå in i ladan och hade tänkt ta upp luren om det hände något.
Yes! det tror jag ochså, men jag tror att hon, när han frågade kan du hjälpa mig bara et ögonblick med det här xxx så svarar Lisa - "ja det så klart"
och det är den här snubben:
FUP sidan 312
JR berättar att han och hans fru bor i Medelplana där de driver ett litet café och
antikhandel. De stängde sitt café kl 18.00 i söndags och brukar ha som rutin att efter de har
stängt på söndagar beställer de var sin pizza på Källby pizzeria. Janne säger att han ringde
strax efter 18 och beställde pizzan och pizzabagaren sa att det skulle ta ca 10 – 15 min innan
pizzan var klar. Han tog sedan deras firmabil, en Peugeot Partner som är röd och körde mot
Källby.
När han passerade Blombergs gård och cafét ser han hur det kommer ut en man ifrån
ladugården på höger sida. Han säger att mannen såg ut som han hade varit inne i ladugården
och tittat inte arbetat. Det var inget arbete igång den dagen.
Janne beskriver mannen som 25 -40 år gammal, han var av medellängd mellan 175 – 185
cm, Janne själv är 180 cm och han tror att denne man var något kortare än honom. Han hade
blå kläder på sig, troligen blå jeans och en något ljusare blå jacka av midjemodell. Han hade
mörkt hår av medellängd och Janne uppfattade det som att håret var rufsigt. Mannen hade
skäggstubb, inget skägg. Han var ljushyad och normalbyggd. Janne säger att det var "en
kille" ingen gubbe. Han såg inte smutsig ut och såg inte ut att vara någon missbrukartyp.

[/QUOTE