2015-10-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ja det har du tyvärr väldigt rätt i
NB kommer inte säga något mer.
De är vad man kallar moderna slavar, billiga och fogliga
Så det är självklart inte NB som agerar huvudperson.
GJ är känd för försvinnanden

Vi får helt enkelt se vad som sker under dessa dagar med rättegångar.
Jag hoppas och önskar för L.Hs anhöriga att sanningen kommer fram, rätt person döms och hon får någon upprättelse , även då de aldrig kommer bli ett straff tillräckligt hårt för att ses som en upprättelse.
2015-10-29, 01:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
du glömde att hon dessutom försökte förtala hela NFC genom att påstå att de går polisens intresse.
Det roliga med det uttalandet är ju att om DNA-bevisen inte pekat på hennes klient så hade NFC varit skitbra.
Men att liksom försökta förtala en hel myndighet? Där tappade hon all den lilla värdighet hon hade kvar
Vad i hela friden menade hon med att de förlängde tiden att hitta henne? Inte sökte? Måste ha låtit vedervärdigt i föräldrarnas öron.
2015-10-29, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
OM det nu är så att Nerijus har planerat detta och förberett allt så antar jag att han hade färdiga lagom långa bitar från rullen sittande någonstans lättillgängligt, och då är det inga problem att sätta dom på Lisa sen även om han bar kirurghandskar.

Ska jag själv tejpa något med flera bitar tejp så gör jag i ordning lagom långa bitar och sätter på te.x bordskanten så slipper jag trassla med tejprullen.

Fast jag ställer mig rätt tveksam till att du tex brukar slå in paket med kirurghandskar på dig? Testa får du se hur inte bra det går.
2015-10-29, 01:08
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Vart kommer den översta bilden i mitten från förresten, den var ny för mig? Har du fler bilder?
Körkort eller ID från Litauen. Han ser ut som en rysk straffånge där.

Det finns några till. Jag glömde den numera opixlade bilden från gripandet och så den privat tagna när han står vid en soffa. Sen finns ju de tre suddigare från affären.

Och han är verkligen olik sig på i stort sett alla bilder.
2015-10-29, 01:09
Medlem
För mig känns det som att frun är lika delaktig hon och kanske brodern. Brodern kanske inte dödade henne eller ens rörde henne men har kanske varit med och transporterat lisa.

Hur har fruns dna hamnat innanför lisas trosor men inte nbs ?
2015-10-29, 01:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Tyckte väl mer att det måste va ett elände att ta tejp från rullen med handskar på

Tejpkanten lyfts lämpligen med den medhavda kniven. Inget problem för en hantverkare.
2015-10-29, 01:11
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad i hela friden menade hon med att de förlängde tiden att hitta henne? Inte sökte? Måste ha låtit vedervärdigt i föräldrarnas öron.

Ja helt jävla fruktansvärt uttalande. Det hade varit kul att höra vad hon menar med ett sådant grovt förtal av en myndighet, men jag misstänkter starkt att åklagaren inte ens tänker bemöda sig att falla ner till samma barnsliga nivå.

Jag tror att IR är så desperat så därför skjuts till höger och vänster för att på någon sätt skapa någon form av tvivel. Men det lär ju bara bli ännu värre när hon gör det så synbart
2015-10-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -MizzY-
Nej, jag förstår att du inte lyckades bra, det gör knappt nån. Kombon kirurghandskar och tejp funkar dåligt. Till och med små sketna plåster som man får efter stick i fingret kan vara krångligt med handskar på. Jobbar inom vården själv, och hatar när man måste hålla på med plåster och tejp iförd handskar.

Tack för det. Silvertejpen "tog" totalt över ... Kraftiga handskar hade nog varit bättre.
2015-10-29, 01:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MizzY-
Fast i Lisas fall var det ju flera mindre bitar också. Har svårt att se att inte handskarna kommer åt tejpen i nåt skede, och då sitter du fast.
Sitter man med en vanlig hemmatejp sitter det garanterat trasslat runt fingrarna.
Jag undrar dock en sak. Är det rivna delar eller är det uppklippt vid borttagandet?
Eller är allt lindat i ett stycke? Nån som vet?
2015-10-29, 01:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja helt jävla fruktansvärt uttalande. Det hade varit kul att höra vad hon menar med ett sådant grovt förtal av en myndighet, men jag misstänkter starkt att åklagaren inte ens tänker bemöda sig att falla ner till samma barnsliga nivå.
Jag tror att IR är så desperat så därför skjuts till höger och vänster för att på någon sätt skapa någon form av tvivel. Men det lär ju bara bli ännu värre när hon gör det så synbart

Ja, tacka fan att Wennerholm brann av till slut.. vilken jävla kommentar. Det finns väl en gräns på hur en advokat trampar ner andra för att framföra sitt? Sen främst gentemot föräldrarna som sagt. Yak.
Citat:
Inger Rönnbäck går igenom hur kontakten mellan polis och åklagare gick till för att genomföra telefonpejlingen.I avvaktan på beslut om telefonpejling avslutades sökandet. Man kan väl förstå polisens frustration, jag menar att det här tyvärr kan varit avgörande för att man inte hittade Lisa i tid, säger Inger Rönnbäck.
Den filmen när hon intervjuas efter rättegången visar då rakt inte en trevlig nuna. Vilket beteende...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Tejpkanten lyfts lämpligen med den medhavda kniven. Inget problem för en hantverkare.

Knappast en kökskniv Däremot den arbetskniv sam fanns i bilen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sitter man med en vanlig hemmatejp sitter det garanterat trasslat runt fingrarna.
Jag undrar dock en sak. Är det rivna delar eller är det uppklippt vid borttagandet?
Eller är allt lindat i ett stycke? Nån som vet?
Det är blandat. Läs sid 868.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in