2015-10-29, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Är gm en total idiot? Jag tänker på brottsplatsen....han verkar inte har städat upp öht med tanke på allt som fanns kvar snöre, tejp (?), var det något mer? Det krävs inte vidare hög IQ för att fatta att man måste göra sig med mordvapnet. Kroppen är ju lite svårare givetvis men han borde åtminstone gjort sig av med snaran.

Konsekvens-tänk är inte mäns starka sida när det står sex på menyn.

Ärligt. Vem fan har inte satt på någon för att det kändes fett just där och då, men ångrat sig och fått panik så fort man skjutit?
2015-10-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Har du inte läst fupen? Hon har sagt till flera arbetskamrater att hennes pojkvän var där på caféet. (soppincidenten).Hon har haft gott om tid att bestämma att träffas efteråt. Hon hade gjort sig speciellt fin. Varför då? För att åka moppe hem med hjälm som tryckte till lockarna? Detta är inte utrett. Det är också häpnadsväckande.
Vad menas med "hennes pojkvän" ? Det kanske var exet ?
2015-10-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Inte med kirurghandskar

Är du säker på det? Prövade vinylhandskar och silvertejp ett antal gånger i sommar med icke så lyckat resultat ... Men det kan förstås berott på min ringa tidigare erfarenhet.
2015-10-29, 00:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MizzY-
Nej, använder du såna har du extrema problem med att tejpen fastar i dom istället. Bara att sätta på ett simpelt plåster på nån, iförd såna handskar är nästintill omöjligt.
OM det nu är så att Nerijus har planerat detta och förberett allt så antar jag att han hade färdiga lagom långa bitar från rullen sittande någonstans lättillgängligt, och då är det inga problem att sätta dom på Lisa sen även om han bar kirurghandskar.

Ska jag själv tejpa något med flera bitar tejp så gör jag i ordning lagom långa bitar och sätter på te.x bordskanten så slipper jag trassla med tejprullen.
2015-10-29, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
"Angående 35-åringens avföring i ladan säger advokaten att 35-åringen har problem med magen."

Oavsett om man är dålig i magen eller inte, så går man väl fan på toaletten? Man sätter sig väl inte och bajsar i en lada som man jobbar i...
Och om man inte hann till toan, så städar man väl upp efter sig ? Dvs om man har tid för detta och inte är stressad av viktigare saker...
2015-10-29, 01:01
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantominimum
Det är klart det går att se i stort sett lika bra, det är bara några få meter ytterligare så det gör ju ingen större skillnad.
Det är en enorm skillnad eftersom det är en glasruta emellan som sannolikt är något smutsig och avger reflexer. + Att belysningen är sämre där.
Citat:
Dock är det ett fönster som ligger närmare vägen och på lägre höjd vilket gör det mer tillgängligt.
Men vinkeln gör ju att man måste stå längre bort från vägen för att kunna se in, jämfört med det andra fönstret.
Citat:
Där det påståtts att hängningen skett måste en gärningsman stå med ryggen mot fönstret utan en chans att veta om man är bevakad när man utför gärningen. Vem skulle göra det?
Det finns faktiskt utrymme där för att kunna stå bredvid fönstret och inte rakt framför det.

I slaktrummet skulle det synas utifrån att någon hängde och kanske rörde på sig, eftersom det är 1) närmare fönstret 2) bättre ljusförhållanden 3) en vidare vinkel.
Du ignorerar ju ständigt att man bara kan se mordplatsen från halva rutan i mellanrummet och att det är dunklare där inne.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-10-29 kl. 01:13.
2015-10-29, 01:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -MizzY-
Nej, använder du såna har du extrema problem med att tejpen fastar i dom istället. Bara att sätta på ett simpelt plåster på nån, iförd såna handskar är nästintill omöjligt.
Ska man riva bitar ja, ska man tejpa runt huvudet, nej. Handsken är knappast på tejpsidan vid en sån hantering efter att första delen fästs fast.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja just ett indicium, ett skitindicium.
Observera att han bemödade sig om att torka sig i röven efteråt (det är pga skitpappret han är bunden till bajshögen). Dessutom sket han på "rätt ställe", dvs i gödselrännan i den gamla ladugården. Vilken stressad mördare med adrelaninpåslag skulle uppträda så prudentligt?
Lade han tillbaka toapappret också, liksom tejprullen?
Vore intressant om man har undersökt toapappret lika väl som tejpen. Har de t.ex. hittat toarullen som bajspappret kommer ifrån?
Om inte den finns i närheten, kan man tänka att bajshögen i fråga inte tillkom vid mordet. Ja, ja.
Även I kaoset härskar gammal vana tills något annat tar över, den medvetna delen av kapaciteten har nog tillräckligt att göra ändå i det läget än att analysera klubba och papprets lätta strykande över det tredje ögat. Klubban är ju beviset på en tunnelsyn i sig självt hur klämtande det är må vara.
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hennes uttalande om att Lisa lyckligtvis inte utsatts för sexuellt övergrepp (ungefär) kommer hon säkert att få Årets Kvinna-pris för.

Att kasta skit på målsägarbiträdet, på brodern, på onämnda ortsbor, på Sverige (lite skruvat) ger henne säkert Årets Advokat-pris.

du glömde att hon dessutom försökte förtala hela NFC genom att påstå att de går polisens intresse.

Det roliga med det uttalandet är ju att om DNA-bevisen inte pekat på hennes klient så hade NFC varit skitbra.
Men att liksom försökta förtala en hel myndighet? Där tappade hon all den lilla värdighet hon hade kvar
2015-10-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är du säker på det? Prövade vinylhandskar och silvertejp ett antal gånger i sommar med icke så lyckat resultat ... Men det kan förstås berott på min ringa tidigare erfarenhet.

Nej, jag förstår att du inte lyckades bra, det gör knappt nån. Kombon kirurghandskar och tejp funkar dåligt. Till och med små sketna plåster som man får efter stick i fingret kan vara krångligt med handskar på. Jobbar inom vården själv, och hatar när man måste hålla på med plåster och tejp iförd handskar.
2015-10-29, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Romano-Emanuel
Skulle det nu vara så att någon Jönsson vore inblandad och att N.B vart korkad nog till o täcka upp o hjälpa för att sedan bli den misstänkta G.M så tror jag inte att han kommer prata. Enligt vad ja uppfattat gällande den relation som A.J har med dessa gästarbetare så är dem honom upp i röven dagligen och otroligt lojala. Jag kommer ihåg under min tid i huset så var de full rulle på nätterna inne på Martorp med lastmaskiner och traktorer o liknande. På dagarna var de full rulle på vägen ner emot torpet jag hyrde och upp i skogen med 4-hjulingar. 7 dagar i veckan. Dessa personer också då litauer, sen om de vart N.B , A.B eller någon annan har jag ingen aning om.

Ja det har du tyvärr väldigt rätt i
NB kommer inte säga något mer.
De är vad man kallar moderna slavar, billiga och fogliga
Så det är självklart inte NB som agerar huvudperson.
GJ är känd för försvinnanden
2015-10-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ska man riva bitar ja, ska man tejpa runt huvudet, nej. Handsken är knappast på tejpsidan vid en sån hantering efter att första delen fästs fast.

Fast i Lisas fall var det ju flera mindre bitar också. Har svårt att se att inte handskarna kommer åt tejpen i nåt skede, och då sitter du fast.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in