2015-10-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreakinOAL
"Den här sperman som man har hittat från honom har han tillstått även om han tycker att det är väldigt pinsamt. Men varje vuxen människa vet att det förekommer på arbetsplatser att man går undan och onanerar".

Ja, men herregud, flera fläckar på samma ställe mot caffet..
Jaha, är det det hon gör på kontoret för att lindra frustrationen ?
2015-10-29, 00:37
Bannlyst
Nerijus mamma har en dotter vilken har bröder som inte har Nerijus efternamn. Dock den kvinnliga böjningsformen av namnet som Nerijus troligen använde i Ely Uk. Pocius.

Renaldo skulle kunna vara halvsysterns bror och därför på något vis stå i tacksamhetsskuld till honom och låta honom använda sitt egna namn för hans alkoholstinna trafikbrott... (ja ja adoptioner och eller fosterförälder kan krångla till det hela)

Rimligen borde det vara någon nära person mer sprucken än han som han utsätter för övergreppet att ta och använda hans namn när han kör en trafikfarlig bil oförsäkrad med alkohol i kroppen. Och denne känner han nog gissningsvis bättre än vad han tillstår.

Nerijus mamma verkar också fått lite frågor
http://svensktkosttillskott.spotlife.se/2015/10/28/jurate-vart-tog-du-vagen-nerijus-behover-dina-forklaringar-till-varlden/
Med anledning av sina mediala framträdanden & ljushuvudet som biktat sig i lampskärmen.... Men såvitt jag känner till har hon inte svarat.
2015-10-29, 00:38
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det stämmer i så fall bättre med den version som NB lämnade i förhör och som jag uppfattade som ren lögn. Vilket det då alltså inte var.
Nej, inte direkt någon lögn om man jämför hans version med AB:s; möjligen att han verkar vilja framställa det hela som att "vi" hittade handsken.
2015-10-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det var alltså ett hot av okänd karaktär från en 80 årig gubbe
med orden: Ta till åtgärder jag inte velat göra...?
Det låter som gubben hota med att dra åt tumskruvarna
eller tvångs bogsera dig i slottets tortyrkammare för
bestraffning???
Han ska ha ett par fingrar klippta av HA= Hells Angels
Såg du om han hade några undangömda stumpar?
Om han vill ha sådan järnkoll och så är han, hur fan
kan gubbdjäveln undgå mord/hängning/lagring av ett barn
osv
Har du sett video klippen med AJ?
Ser ut som han vet betydligt mer och undanhåller info?
Jag och några legionärer tippar på klanen Jönsson
har en del ugglor i mossen, vad tror du om det?

Som tidigare nämnt i mina inlägg har jag alltid haft en misstanke emot Arnes son, G.J. De då självklart genom magkänsla och liknande. Även då FUP:n pekar mot N.B så får jag lite onda tankar om att Jönsson vet mer än vad han säger. Jo, visst kändes de som att börjat hota mig, vad han sedan menat med hoten har jag ingen som helst aning. Gällande fingrarna så stämmer de enligt beskrivning om jag inte är helt ute o cyklar att Arne inte har alla fingrar på händerna som det skall vara, om dem sedan är gjorda av någon annan eller via olycka med skördetröska eller annat har jag ingen som helst aning
2015-10-29, 00:44
Bannlyst
Är det någon som känner till vilka spår tex en sopsäck av plast skulle kunna ge på en transport av BOs kropp? Förutom att förhindra någon större mängd spår i bilen? Tänker att sopsäckar kanske var ett mer eller mindre naturligt inslag i bilen och därför inte gjorde någon skillnad, men skulle en plastsäck som nu är borta kunnat ha avsatt spår på kropp, kläder och tillhörigheter så att detta kan detekteras? Det skulle vara intressant att veta .... Eller är det typ så det kan ha gått till?
2015-10-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Ja, många inlägg om detta. Jag tycker också förklaringen är enkel och uppenbar. NB har haft handskar när han överfallit LH och fått hennes DNA på dessa. Sedan har DNAt förts över till bl a insidan av tejprullen. Inget vidare skarpa detektiver i denna tråd....
Tyckte väl mer att det måste va ett elände att ta tejp från rullen med handskar på
2015-10-29, 00:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Nu är jag inte expert på likhundar men om NB har fraktat Lisa inlindad i en pressenning blir det svårt för hundarna att känna att det legat ett lik i bilen då?

Ja, och i det här fallet har hon säkert inte varit död särskilt länge vilket inte ger likdofter.
Det tar lite tid innan kroppen avsöndrar likdofter och kroppen ska helst ha direktkontakt med en yta för träff. Att likhundar inte känt något i bilen är inte så konstigt. Det finns ett flertal fall där inga spår funnits i bilen. Jag har inte problem med att bilen inte har spår. Inte heller baracken även om det är en liten svaghet. Det förekommer sällan fullt med bevisning och man erhåller inte spår på allt man undersöker. I detta fallet har man dock övertygande bevisning som räcker mycket långt.
2015-10-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
2,5 tyckte jag (3 på ovansidan och 2 på undersidan). Ska kolla igen. Jag hade tänkt ta upp detta med kraftspelet i lindat tåg över stel part, men har inte hunnit. Det finns en matematik för detta som jag läste i min ungdom, men hittar det inte nu. Vi har tiden till hovrättsförhandlingen på oss ! Men jag har provat (lätt) och det är intressant vad som händer. Förhoppningen vore att kunna säga något om tillvägagångssättet.
Det finns en utmärkt bra artikel om detta på engelska Wikipedia som jag själv startat faktiskt. "Capstan equation". Man får ingen kraftvinst som man är hjälpt av. Tvärtom. Man får kämpa mot kraftvinsten.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 64an
Tyckte väl mer att det måste va ett elände att ta tejp från rullen med handskar på
Inte med kirurghandskar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon kunde väl köra offerleken. MGM har säkert haft en taskig barndom med massor av övergrepp, det kan man läsa om i litteraturen, och detta leder ofta till självskadebeteenden som onani (ja, som alla vet kan man bli blind av sådant pillande), i värsta fall utsättande sig själv för världsomfattande förnedring och grymma bestraffningmetoder som övergödning i svenskt fängels, ja vidare kan man tillägga att.......

Jag tror absolut att Nerijus kommer ifrån dåliga hemförhållanden, kanske i form av spritproblem, misshandel, övergivenhetskomplex, barn är alltid offer, sen så dealar människor olika med det, men i riskzonen där man finner sexualbrottslingar såväl som mördare, så finns det en långtgående process mentalt som tar dessa in i en s.k fantasivärld som dom senare gör verklighet av, när dom egentligen hade behövt hjälp med sina trauman.
På ett sätt tycker jag synd om honom, i bemärkelsen att han är så långt ifrån sin sanna kärna som han kan vara, det är plågsamt, men att utföra groteska gärningar är det inre livet som applicerar i den yttre verkligheten. "Vad du har är det enda du kan ge". Han har som vuxen ett ansvar att vända trenden.
2015-10-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Inte med kirurghandskar

Nej, använder du såna har du extrema problem med att tejpen fastar i dom istället. Bara att sätta på ett simpelt plåster på nån, iförd såna handskar är nästintill omöjligt.
2015-10-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Du har djävligt rätt i den saken!
Trevligt med någon som kan lite mer än dom här
troll-runkarna.
GJ är riktigt kyligt sjuk, träffat han en gång, rena isglassen
med röda rått ögon.
Dom två har jag misstänkt från start, brodern Henrik
har någon incest/pedo historia i bagaget, det är ju också
trevligt.
Familjen Adams reality show eller vad är det här?
Snutarna påminner om ett gäng skoputsare som
gått vilse på slottet och bockar bugar faller om kull
för att sedan stänga fallet när dom hittar en död
prinsessa i kungens garderob, rena hyckleriet!!!
Får se om den skitiga drängen hostar upp kyrkguldet
och berättar sanningen.

Skulle det nu vara så att någon Jönsson vore inblandad och att N.B vart korkad nog till o täcka upp o hjälpa för att sedan bli den misstänkta G.M så tror jag inte att han kommer prata. Enligt vad ja uppfattat gällande den relation som A.J har med dessa gästarbetare så är dem honom upp i röven dagligen och otroligt lojala. Jag kommer ihåg under min tid i huset så var de full rulle på nätterna inne på Martorp med lastmaskiner och traktorer o liknande. På dagarna var de full rulle på vägen ner emot torpet jag hyrde och upp i skogen med 4-hjulingar. 7 dagar i veckan. Dessa personer också då litauer, sen om de vart N.B , A.B eller någon annan har jag ingen aning om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in