2015-10-28, 20:30
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, jag tänker på samma sätt vad gäller död eller levande vid hängningen som inte ens har bevisats vara en hängning.
Vad är vitsen med att bemöda sig att hänga upp en redan död kropp i en snara för att sedan direkt ta ner kroppen i synnerhet då man är stressad och vill ha ett så litet tidsglapp som möjligt?
Trams och ren idioti förstås.
Hängningen ingick i hans fantasi och sadistiska plan att se en flicka/kvinnas dödskamp, det var själva grejen och njutningen för den perverse gästarbetaren.
Det är jag övertygad om.
2015-10-28, 20:30
Medlem
Sodomizer-s avatar
Är gm en total idiot? Jag tänker på brottsplatsen....han verkar inte har städat upp öht med tanke på allt som fanns kvar snöre, tejp (?), var det något mer? Det krävs inte vidare hög IQ för att fatta att man måste göra sig med mordvapnet. Kroppen är ju lite svårare givetvis men han borde åtminstone gjort sig av med snaran.
2015-10-28, 20:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det var nog tanken.

Kan aldrig tänka mig att tanken var att lämna offrets jacka och hjälm helt vidöppet några meter ifrån kroppen.

Att han inte han gräva ner ner allt på den relativt korta timmen han höll på innan han bevisligen var hemma och ringde på SKYPE är ju givet. Sen hade han garanterat inte räknat med det stora pådraget så snabbt.
Området kryllade ju av människor.

Han var ju också där och lurade runt när Missing people var där. Han skulle såklart gömma fler saker i "maskhögarna".
Nu hade väl inte NB någon deadline för sin aktivitet förrän efteråt, så att säga. Tror inte han skyndade sig för att ringa morsan och han visste inte då vilka vittnen som skulle avgöra en sista möjlig tid att han blev klar.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det har jag gjort upprepade gånger, jag kan inte göra om det för varenda nykomling i tråden.

Ursäkta mej då ! istället för att skriva ner dom raderna kunde du gett mej en förklaring
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Är gm en total idiot? Jag tänker på brottsplatsen....han verkar inte har städat upp öht med tanke på allt som fanns kvar snöre, tejp (?), var det något mer? Det krävs inte vidare hög IQ för att fatta att man måste göra sig med mordvapnet. Kroppen är ju lite svårare givetvis men han borde åtminstone gjort sig av med snaran.
Tror du ligger ganska nära sanningen där..
2015-10-28, 20:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det skulle nog eldas upp på ris högen allt ihop
Blev nog lite väl mycket aktivitet för den sysslan

Läs vad jag skriver innan du svarar. Förklara varför man inte har hittat NB:s hår, hudfragment, skoavtryck och i synnerhet fingeravtryck, på någon av fyndplatserna. Sopade han bort detta och lade i presenningen?
2015-10-28, 20:33
Medlem
allegragellers avatar
Väntar med spänning på intervjun med AB, om hur han ställer sig till att ha blivit misstänkliggjord i rätten av NB:s advokat.
Senast redigerad av allegrageller 2015-10-28 kl. 20:35.
2015-10-28, 20:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
...åtminstone under de kommande dagarna. I samband med själva mordet var han nog inte så beräknande, det är sannolikt mycket känslostyrt, han kunde ju inte ens hålla sig eller gå på toa.
2015-10-28, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Utredningen är inte förutsättningslös. Den är subjektiv från början till slut. Det visar att polis och åklagare mörklägger och skyddar någon/några.

Ja, jag håller med, utredningen känns inte förutsättningslös. Det känns genom hela FUP att man fokuserat på de tre litauerna. Spår som inte leder till litaurna har man inte följt upp lika noggrant.

Jag tror dock inte att det med nödvändighet är med flit, att man med flit skyddar någon. På grund av händelsens fruktansvärda karaktär så tänker polisen väldigt känslomässigt. Man kan också kalla det stark stress och tunnelseende. De måste ha fatt på mördaren, de bara måste, och de tror sig också se vem som är mördaren. Under stark stress använder människor ofta de mer primitiva delarna av hjärnan och då ser man ofta allt främmande som hot, så vad passar bättre än tre litauer. När de sen söker efter bevis på det de "vet" så hittar de hur mycket bevis som helst....
Det känns också som att de får hjälp på traven av någon som portionerar ut lite lagom "bevis" då och då...
2015-10-28, 20:35
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Citerar lite: AFTONBLADET AVSLÖJAR: 35-åringens advokat blixtinkallar nya vittnen

Enligt Anna-Karin Lundberg handlar det om:
- Ett vittne som arbetade på kaféet där Lisa Holm sommarjobbade.
- Hustrun till godsägaren som hade anställt den åtalade 35-åringen.
- Ett biträde på affären Handlaren i Källby där 35-åringen handlade pizza och cigaretter efter att Lisa Holm tros ha mördats.
- En forensiker som ska uttala sig som sakkunnig om dna-fynden i förundersökningen.
2015-10-28, 20:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Väntar spänt på intervjun med AB, om hur han ställer sig till att ha blivit misstänkliggjord i rätten av NB:s advokat.
Han kommer att neka, naturligtvis, men han har ingen anledning att vara sur på sin bror, det är inte han som ger honom skulden.
2015-10-28, 20:36
Bannlyst
Har läst fup, alles, vissa saker flera ggr, dom enda nb kan kalla in som vittnen är väl dom som han umgåtts med, brorsan o frugan, hoppas brorsan fortsätter att vara hyfsat uppriktig och inte svänger om helt som frugan, desperation från försvarets sida

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in