2015-10-28, 20:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon är medvetslös när hon hängs upp?

Kroppen måste ha vidrört väggarna(två stycken) och även om offret var medvetslöst måste det gå att hitta spår efter friktion mot väggen. Kan man se att en blodbesudling är utan damm så kan man också se spår på väggen.

Om dammet på röret beror på arbeten i ladan finns det också damm på väggarna.
2015-10-28, 20:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför tog han bort presenningen efter att ha transporterat offret till byssjan då, vad gjorde han med den sedan, någon presenning har mig veterligen inte hittats, och hur transporterade han bort presenningen ifrån byssjan?

Det får du fråga LGWP om det är ju hans teori, men min gissning är att den slängdes i en hög med andra presenningar i så fall, på en stor gård kryllar det av presenningar och annat som används för att täcka det som måste skyddas.
2015-10-28, 20:14
Medlem
JH1960s avatar
Om han är skyldig så skäms han över detta, det går inte att erkänna något för då får hans familj veta vilka lustar han har. Gäller att se till att han inte gör så igen.
2015-10-28, 20:15
Medlem
En så sjuk människa har nog filmat sitt tilltag för senare avnjutning.
Nånstans borde det finnas en kamera eller mobil med mer detaljer.
Hur mycket tid hade han innan han åkte fast?
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Varför är inte MGM:s mobiltömning/positionering av intresse för polis och åklagare?
Den kan visa var han befann sig, det kan tala till hans fördel/nackdel. Varför är det ointressant för polis & åklagare?

De kan ha gjort det, för att bekräfta att mobilen låg hemma. Vill minnas att han sa det i förhör angående fönsterblecksjobbet.
Sen tar man inte med det i FUP, för det varken stärker eller försvagar. (?)
Min teori...
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det är just därför man ska gräva upp varenda jävla gödselhäg där N.B var och påstod sig leta mask.

Där finns emballaget som använts vid transport.
Nånstans nedgrävt finns detta som är fullt besudlat med både Lisa´s DNA och Nerijus DNA.

Nu kommer han åka dit ändå men om nån är sugen på att göra ett scoop. Åk dit och gräv.

Presseningen tog han bort ifrån kroppen så att den inte kan kopplas till hans bil på nått sätt.

Varför grävde han inte ner jackan och hjälmen då, och allt det andra som har hittats, varför inte hela kroppen? Sopade han upp alla andra spår på mordplatsen och pudrade ner lite försiktigt i presenningen och lät det följa med ner i djupet?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winterburnman
går inte avgöra dna:s ålder har jag förstått, men man kan rimligen se på en mängd sperma ifall den är några dagar gammal eller månads gammal utan att det skulle kunna tillföra något i bevisningen, nog därför man inte implicerat det här till bevisen

Nu är jag ingen expert, men sperma tenderar väl att gulna med tiden?
Kollar man på bilden av lampskärmen så är besudlingen väldigt gulaktig.
På väggarna syns besudlingarna endast med UV-lampa. (i hörnrummet)
Besudlingarna utanför toaletten ses utan UV.
2015-10-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Helt enig med dig att plasten finns i närheten och den var prio 1 eftersom den innehöll så mycket spår från honom och Lisa.

Frågan är bara hur mycket det finns kvar av spåren om den begravts i gödsel eller jord?

Kanske inte mycket alls. Finns blod lär ju det vara kvar.
Annars är det väl bara det faktum, att det ligger nån form av plast-emballage nedgrävd på en plats där Gärningsmannen påstår sig vara för att leta mask, som säger en del.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Ja det tycker jag inte är konstigt. Efter att ha läst hela FUP tycker jag mig se något mörkt över större delen av Blomberg.

Speciella platser och speciella människor tycker jag inte är en överdrift av advokaten.

Håller med. Ger en mycket obehaglig känsla.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Eller avsvimmad, kanske hade jackan neddragen så att hon inte kunde spjärna mot väggen.
Finns rätt så många förklaringar på varför det inte finns märken på väggen.
Vet inte vad hon hade för skor, men om hon varit vid medvetande så hade man säkert sett märken från skor iaf.
Jackan neddragen till fötterna i så fall. Hennes Nike borde ha givit avtryck.
2015-10-28, 20:18
Medlem
Hoppas verkligen det gick fort. Så att inte Lisa fick lida i flera minuter...
2015-10-28, 20:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Hon är medvetslös när hon hängs upp?
Vad gjorde henne medvetslös? Det är svårt att slå någon medvetslös utan att det uppstår blodvite.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in