2015-10-28, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Den här sperman går den att ålders bestämma ?

Alltså går det att avgöra att den fläcken är färsk och den där fläcken är minst två månader gammal ?

Om det är möjligt så har jag följd frågor.

Det har diskuterats innan i tråden. Och vad jag har uppfattat är det rätt svårt att tidsbestämma besudlingar.
Hamilkar kanske kan svara mer konkret på din fråga.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Varför är inte MGM:s mobiltömning/positionering av intresse för polis och åklagare?
Den kan visa var han befann sig, det kan tala till hans fördel/nackdel. Varför är det ointressant för polis & åklagare?

Antagligen talar det för hans fördel. Men han kan ju haft telefonen liggande på hemma förstås. Alla bevis mot NB tycker alla är perfekta och alla bevis som talar för NB bortförklarar man på olika sätt.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
LGWP ser fortfarande lugnt på fallet, efter sin kovändning så är han tydligen trygg nu.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21664957.ab

Varför tog han bort presenningen efter att ha transporterat offret till byssjan då, vad gjorde han med den sedan, någon presenning har mig veterligen inte hittats, och hur transporterade han bort presenningen ifrån byssjan?
2015-10-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur kan en flicka, med skor på, som fajtas för sitt liv hänga i ett rör 11 cm från väggen utan att det syns ett enda märke på väggen? Jag vidhåller att hon var död när hon hängdes upp.

Eller avsvimmad, kanske hade jackan neddragen så att hon inte kunde spjärna mot väggen.
Finns rätt så många förklaringar på varför det inte finns märken på väggen.
Vet inte vad hon hade för skor, men om hon varit vid medvetande så hade man säkert sett märken från skor iaf.
2015-10-28, 20:10
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Hoppas MGM bli så riktigt hård grillad imorgon under förhöret så att han blir tvungen att erkänna.
Kräket hade hellre dött än erkänna. Ingen erkänner en sån låg handling om man inte vill ut med ett budskap med dådet. NB är en lustmördare inte terrorist.
2015-10-28, 20:10
Avslutad
Citat:
Hur kan en flicka, med skor på, som fajtas för sitt liv hänga i ett rör 11 cm från väggen utan att det syns ett enda märke på väggen? Jag vidhåller att hon var död när hon hängdes upp.
Hon är medvetslös när hon hängs upp?
2015-10-28, 20:11
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag håller med dig, jag tänker på samma sätt vad gäller död eller levande vid hängningen som inte ens har bevisats vara en hängning.
2015-10-28, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XavvonZac
Är det utrett att larmet inte gick när mopeden ställdes tillbaka?
Har polis hört personer som kan ha sett mopeden åka iväg/kommit en bit på vägen (Anders tycks inte vara hörd av någon anledning)? Det kan finnas fler som sett.
Varför är mastpositioneringen/mobiltrafik så ointressant för polis och åklagaren?
Varför redovisas inte innehåll i sms i FUP? Av vilken anledning undanhålls detta?
Under söndagen svarade LH inte på sms från föräldrarna. Varför då?

Ja det var många SMS den dagen.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av keyzex
Jag har kollat i fup:en och kan inte hitta att man har gjort den typen av kontroll på sperman.

Om det finns damm på gamla sperma fläckar, men inte på några andra då skulle det ju styrka sex motivet.
Alltså är det inte bekräftat att han runkat loss i samband med mord tillfället på Lisa.

Ursprunglig fråga.

går inte avgöra dna:s ålder har jag förstått, men man kan rimligen se på en mängd sperma ifall den är några dagar gammal eller månads gammal utan att det skulle kunna tillföra något i bevisningen, nog därför man inte implicerat det här till bevisen
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför tog han bort presenningen efter att ha transporterat offret till byssjan då, vad gjorde han med den sedan, någon presenning har mig veterligen inte hittats, och hur transporterade han bort presenningen ifrån byssjan?

Det är just därför man ska gräva upp varenda jävla gödselhäg där N.B var och påstod sig leta mask.

Där finns emballaget som använts vid transport.
Nånstans nedgrävt finns detta som är fullt besudlat med både Lisa´s DNA och Nerijus DNA.

Nu kommer han åka dit ändå men om nån är sugen på att göra ett scoop. Åk dit och gräv.

Presseningen tog han bort ifrån kroppen så att den inte kan kopplas till hans bil på nått sätt.
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det borde rimligtvis finnas i närheten ja.
Hjälmen och jackan orkade han ju bara lägga några meter ifrån den döda kroppen.

Utgår ifrån att gödsellhögen är uppgrävd??
För N.B befann sig ju där medans Missing people letade.

Helt enig med dig att plasten finns i närheten och den var prio 1 eftersom den innehöll så mycket spår från honom och Lisa.

Frågan är bara hur mycket det finns kvar av spåren om den begravts i gödsel eller jord?
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Små tovor av ljusa hårstrån, varför kan man inte se vem de kommer ifrån?

Därför att det inte är märkta med namn och personnummer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in