Citat:
Intressant uppgift om bröderna och hur de betett sig tidigare. Brodern är väl nästan sammaRedan på måndagsförmiddagen, när jag fick veta att en ung flicka som arbetat på caféet var försvunnen, misstänkte jag arbetarna vid ladan.
De har alltid spanat på kvinnor, busvisslat och varit störiga när jag handlat i butiken.
Jag åker förbi Blomberg två gånger varje arbetsdag och känner en fruktansvärt obehaglig känsla varje gång.
Må rättvisan ha sin gång, NB är skyldig, och låt Lisas familj få frid och ro att leva vidare.
Jag hoppas att hela ladan inkl slakt/mjölkrummet rivs. Att caféet stängs, ingen vill ändå gå in där och känna obehaget. Det har varit flitigt uthyrt till t ex bröllopsfester förut, men inte längre.
Jag tror på karma .......
De har alltid spanat på kvinnor, busvisslat och varit störiga när jag handlat i butiken.
Jag åker förbi Blomberg två gånger varje arbetsdag och känner en fruktansvärt obehaglig känsla varje gång.
Må rättvisan ha sin gång, NB är skyldig, och låt Lisas familj få frid och ro att leva vidare.
Jag hoppas att hela ladan inkl slakt/mjölkrummet rivs. Att caféet stängs, ingen vill ändå gå in där och känna obehaget. Det har varit flitigt uthyrt till t ex bröllopsfester förut, men inte längre.
Jag tror på karma .......
avskum han förmodligen. Fru Irina verkar inte vara mycket att skryta med heller.
Särskilt inte med tanke på senaste mediala utspelet där hon bedyrade att kärleken till den
flickmördande maken bestod och att hon inte tvekade om hans oskuld. Hon kan förvisso
liksom monstrets morsa hemma i byn leva i stadig förnekelse - det är bara för mycket att ta
in och förstå - fast troligare är väl att hon väldigt tidigt begrep hur det var fatt borta i Blomberg
men brydde sig inte så värst. Hon är nog lika känslokall, infantil och primitiv som bröderna.
Ja, jag hoppas verkligen också att man ser till framöver att riva ner inte bara utbyggnaden
som hyste mordplatsen utan hela långa, fula och ödesmättade ladugårslängan.
Det kan man faktiskt begära av välbärgade "godsherren" som hade flickmördaren
anställd hos sig. Och caféet i sin tur kan ju aldrig annat än utgöra en djupt dyster
påminnelse om vad som en gång utspelade sig i dess omedelbara närhet så jämna gärna
hela det rasket också med marken. Flytta verksamheten någon annanstans. Det finns gott om
natursköna platser därborta i området.
Och bara lugn: rättvisan kommer att ha sin gång. På den litauiske flickmördaren väntar
klockrent fällande domar och ett livstidsstraff.
Hans ihärdiga kvinnliga advokat anstränger sig förgäves; damen får inte hur gärna hon
än vill ut det här monstret så att han ska kunna plåga livet ur en ny, oskyldig flicka.
Hon kan misstänkliggöra andra till höger och vänster och dra sina sagor, det blir kalla handen
på hela skiten ändå från rättens sida.
Så balten överlevde alltså besöket i Blomberg idag och har nu fått fröjda sig åt att
återse platserna där han hanterade sitt stackars offer den där hemska junikvällen.
Ska han väl grisa ner häktescellen med sitt spill ikväll antar jag. Han är ju van att
bete sig så, den usla ohyran.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-28 kl. 19:00.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-28 kl. 19:00.