2015-10-28, 18:35
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Redan på måndagsförmiddagen, när jag fick veta att en ung flicka som arbetat på caféet var försvunnen, misstänkte jag arbetarna vid ladan.
De har alltid spanat på kvinnor, busvisslat och varit störiga när jag handlat i butiken.

Jag åker förbi Blomberg två gånger varje arbetsdag och känner en fruktansvärt obehaglig känsla varje gång.

Må rättvisan ha sin gång, NB är skyldig, och låt Lisas familj få frid och ro att leva vidare.

Jag hoppas att hela ladan inkl slakt/mjölkrummet rivs. Att caféet stängs, ingen vill ändå gå in där och känna obehaget. Det har varit flitigt uthyrt till t ex bröllopsfester förut, men inte längre.

Jag tror på karma .......
Intressant uppgift om bröderna och hur de betett sig tidigare. Brodern är väl nästan samma
avskum han förmodligen. Fru Irina verkar inte vara mycket att skryta med heller.
Särskilt inte med tanke på senaste mediala utspelet där hon bedyrade att kärleken till den
flickmördande maken bestod och att hon inte tvekade om hans oskuld. Hon kan förvisso
liksom monstrets morsa hemma i byn leva i stadig förnekelse - det är bara för mycket att ta
in och förstå - fast troligare är väl att hon väldigt tidigt begrep hur det var fatt borta i Blomberg
men brydde sig inte så värst. Hon är nog lika känslokall, infantil och primitiv som bröderna.

Ja, jag hoppas verkligen också att man ser till framöver att riva ner inte bara utbyggnaden
som hyste mordplatsen utan hela långa, fula och ödesmättade ladugårslängan.
Det kan man faktiskt begära av välbärgade "godsherren" som hade flickmördaren
anställd hos sig. Och caféet i sin tur kan ju aldrig annat än utgöra en djupt dyster
påminnelse om vad som en gång utspelade sig i dess omedelbara närhet så jämna gärna
hela det rasket också med marken. Flytta verksamheten någon annanstans. Det finns gott om
natursköna platser därborta i området.

Och bara lugn: rättvisan kommer att ha sin gång. På den litauiske flickmördaren väntar
klockrent fällande domar och ett livstidsstraff.
Hans ihärdiga kvinnliga advokat anstränger sig förgäves; damen får inte hur gärna hon
än vill ut det här monstret så att han ska kunna plåga livet ur en ny, oskyldig flicka.
Hon kan misstänkliggöra andra till höger och vänster och dra sina sagor, det blir kalla handen
på hela skiten ändå från rättens sida.

Så balten överlevde alltså besöket i Blomberg idag och har nu fått fröjda sig åt att
återse platserna där han hanterade sitt stackars offer den där hemska junikvällen.
Ska han väl grisa ner häktescellen med sitt spill ikväll antar jag. Han är ju van att
bete sig så, den usla ohyran.
Senast redigerad av Grandioso 2015-10-28 kl. 19:00.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Lisas kolleger bör lämnat caféet senast kl 18.15 för att hinna buss 18.20, hur förklaras att hon tilltalar dem i fickringning kl 18.26?

Intressant detalj. Det pappan hör som röster i bakgrunden kan vara bröt från trafik eller annat. Men han hörde Lisa säga "Det är klart" kan vara när GM "lockar" dit henne med kanske en vägvisning. Visst att hon var blyg men väldigt hjälpsam
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Va? GJ säger att han ser en grå pick up utanför ladan runt kl 18:45
Han hade ju fullt upp att titta på mopeden på andra sidan vägen vid det tillfället.
2015-10-28, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Han kidnappar 18.26, får över henne till ladan, utför sitt värv och går sedan och kör bilen till baksidan och lastar in henne.

Vad vi VET är att mellan 18.26 ( När LH hörs säga " Det är klart") till 20.07 ( när NB syns i Källby) så har det skett ett mord av NB. Allt däremellan är vittnesuppgifter. Så tiden kan ju justeras några minuter hit och dit. T ex Skype-samtalet skall man ligga lågt med.
2015-10-28, 18:36
Medlem
TheFortresss avatar
Även jag har givetvis följt dagens förlopp rörande detta fruktansvärda fall. Jag måste säga att jag slås av en enorm polarisering i denna Flashbackstråd - de som verkligen står på åklagarens sida om att man har rätt gärningsman kontra de som menar på att det finns alternativa gärningsmän. Min inställning i sak, efter att ha följt fallet, är att Nerijus är gärningsmannen. Jag har tidigare angivit att både Irina och Aivaras vet mer om dådet än vad de har sagt hittills. Jag vidhåller detta. Jag tror dock inte att de har någon direkt inblandning i mordet, vilket jag också har skrivit om i mina tidigare inlägg. Men de vet mer, det är jag övertygad om. Således är jag oerhört intresserad av morgondagens session och det som försvarsadvokaten påstår rör "den mycket speciella relationen" bröderna emellan.

Jag är vidare inte förvånad över att försvarsadvokaten försöker få rätten att betvivla Nerijus involvering i mordet. Hon gör det, om än ytterst dåligt, genom att leda in rätten på tesen om alternativa gärningsmän och på så sätt försöker hon så tvivel i åklagarens sakframställan. Detta är, anser jag, som sig bör i egenskap av hennes roll som försvarsadvokat.
2015-10-28, 18:37
Medlem
Kanske helt irrelevant men tog en titt på saknade personer i UK. Bodde han inte där 2007?

http://www.interpol.int/notice/search/missing/2011-53716
2015-10-28, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Ska på rättegången imorgon. Ska bli intressant att se hur aset ser ut!

Blir väl att du får sitta i en annan sal och lyssna på ljudupptagningen.
Tyckte mig läsa det innan, att flera salar har tagits i anspråk för just det, pga intresset.
2015-10-28, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ha-de-sa-de-va-de
Fel tidslinje, den första mopedtjejen skriver ut sig 18.15. Lämnar ca18.20,
då har dom andra inte kommit ut ur kafét.
Tack!!! Framgår det i FUP?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Förstår du vad en caché är? Bilderna är ju inte medvetet sparade utan alla bilder på en sida hamnar automatiskt i cachén oavsett om man tittar på dem eller inte. Det händer även att sidor poppar upp automagiskt. När cachén blir full skrivs de äldsta bilderna över av nya.

Riktiga "porrentusiaster" sparar bilder medvetet i mappar på sin dator.
jag vet vad det är, tro mig, men han hade även 6 bilder på våldsporr i datorn.
ren slump med?
om du tror att han bara råkade bläddra förbi sådan där porr.. köper du samma argument vid barnporr om någon har flertal bilder på det?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Han hade ju fullt upp att titta på mopeden på andra sidan vägen vid det tillfället.

Fast han körde inte utan Viktoria övningskörde..så han hade nog all tid i världen att se vad som fanns på andra sidan..
2015-10-28, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
En sak jag inte förstår är: om jag var GM så varför inte ta en kniv och hota Lisa`? be henne ringa sina öfräldrar och säg, jag kommer hem om x dagar - ska sova över hos en kompis osv....

Eller?

Det hade nog varit mycket lätt för henne att smyga in några ord som väckt misstankar om att allt inte stod rätt till... tänk på att NB talar och förstår svenska dåligt.
2015-10-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Kanske helt irrelevant men tog en titt på saknade personer i UK. Bodde han inte där 2007?

http://www.interpol.int/notice/search/missing/2011-53716

Jag vet inte, men enligt profilen på myspace så rör det sig om Ely, norr om Cambridge.
https://myspace.com/206623257

Blackpool (västkusten) ligger rätt långt västerut från Cambridge
Senast redigerad av chrisemil 2015-10-28 kl. 18:45.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in