2015-10-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
FUP berättar att man stoppat NB's fru på flyget på väg hem. Hon har tre telefoner som man beslagtar. En är hennes, en är AB's och den sista NB. För mig låter det som planerad handling. Hon säger att hon skulle ge det till dem när allt var klart för hon lovat det

Tack, jo det läste jag. Men varför är refererar man till A:s telefon och inte N:s? Genomsöktes inte den på samma sätt som A:s? Eller var den tömd? Eller hittades inget av värde? Eller var det ingen smartphone (har för mig jag läste det nånstans men att han hade två telefoner)

Min tanke är ju då att han kan ha haft sin porr där och inte i datorn.
2015-10-28, 18:22
Medlem
Lisas kolleger bör lämnat caféet senast kl 18.15 för att hinna buss 18.20, hur förklaras att hon tilltalar dem i fickringning kl 18.26?
2015-10-28, 18:24
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad gjorde Henrik ...

Han bryter upp mitt i middagen för att det plötsligt blir bråttom att hämta ett par rullskidor ..

Tidsangivelserna från den han hämtar skidorna hos ...

Mats har kontrollerat sin telefon och sett att han den 7 juni ringde till
Andreas klockan 18.37 och deras samtal var 26 minuter och 51 sekunder. Samtalet avslutades
kl.19.04. Andreas uppger att han pratade med Mats max 5 minuter efter att Henrik dök upp
hemma hos Andreas, d.v.s. Henrik kom till Andreas ca kl.18.59-19.00. Andreas uppger
vidare att det tar ca 6-8 minuter att köra från Blombergs säteri till Andreas bostad.

Henrikt som hade så bråttom och skulle Formel 1 som började 20.00 på TV:n missar starten och det är osäkert hur långt efter han kommer hem ..

Victoria förhörs.. 12 juni och ser inga fordon då ..

sid 210

Hon gjorde inga iakttagelser då de passerade caféet.

En månad senare har hon plötsligt sett ett fordon ...

2 juli sid 211

Victoria såg inte moped men noterade att det stod ett fordon parkerat i den stora
öppningen på ladan mitt emot caféet.
Victoria kommer inte ihåg hur bilen såg ut mer än att
den var ljus i färgen. Victoria kan inte säga i vilken riktning fordonet stod parkerad.

Han bröt väl inte upp mitt i middagen. Han kom ca 18.10 och åkte ca 18.50.
2015-10-28, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Läs GJ vittnesmål så får du faktauppgifterna.

Nej. Läs GJ:s vittnesmål så får du GJ:s vittnesmål.
Du resonerar som Skövdepolisens Grova Brott.
2015-10-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Lisas kolleger bör lämnat caféet senast kl 18.15 för att hinna buss 18.20, hur förklaras att hon tilltalar dem i fickringning kl 18.26?

Fel tidslinje, den första mopedtjejen skriver ut sig 18.15. Lämnar ca18.20,
då har dom andra inte kommit ut ur kafét.
2015-10-28, 18:27
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Tack, jo det läste jag. Men varför är refererar man till A:s telefon och inte N:s? Genomsöktes inte den på samma sätt som A:s? Eller var den tömd? Eller hittades inget av värde? Eller var det ingen smartphone (har för mig jag läste det nånstans men att han hade två telefoner)

Min tanke är ju då att han kan ha haft sin porr där och inte i datorn.

Precis så var det två telefoner
2015-10-28, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Eftersom man Skypade på Irinas konto så kan NB ha kommit in i samtalet så sent som 19.50 om Irina var den som ringde upp. Mamma skvallrar inte.

Precis. Skype-samtalet är inget hållbart alibi då IB och NB samsade om samma dator. Det var IB konto och då vet vi inte ens om ett samtal skett mellan NB och mamman.
2015-10-28, 18:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Tar säkert högst 30 sekunder..om man har bråttom..
9 x 30 sekunder är lång tid om man har bråttom, sid 765.
Bannlyst
Tycker ju att Rönnbäck skämmer ut sig faktiskt det låter så patetiskt att skylla på brodern . Förundersökningsledaren och hans stab har nog vänt på varenda sten som finns för att kunna utesluta brodern och Irina.

Så det är nog bara en desperat grej från försvarets sida. Skall bli mycket intressant att höra vad NB har att säga i morgon om han går på den linjen också att förösöka sätta dit lillebrorsan .
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är överens med dig om att det ytterst sällan är mer än en gärningsman -- men det är ju inte detsamma som att det är icke-förekommande.

Jag reagerar på tidsaspekten. Sista samtalet ca 18.26, bilen står utanför ladan 18.45 men är borta 18.50.
Det är ologiskt att han först kidnappar, kör in på framsidan och ställer sig och sedan kör runt bilen på baksidan. Dessutom skulle det innebära ytterligare ett moment på de minuter det handlar om.
Han skall ju dessutom först få henne över vägen från caféet, vilken innebär mer än sekunders jobb oavsett tillvägagångssätt.

Utgår man ifrån att det redan är igång 18.26 - då måste man fundera över de TVÅ röster som pappan skall ha hört i bakgrunden.

Han kidnappar 18.26, får över henne till ladan, utför sitt värv och går sedan och kör bilen till baksidan och lastar in henne.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Många går igång på förbjuden frukt och många skulle heller sldrig erkänna öppet på par middagen att de *unkat till BD/SM kvällen innan 😊

Ja.

mitt motto brukar vara det jag säger/skriver eller ser på- kan jag försvara det inför min släkt.

om svaret är ja, kör på.

och ja, vissa kommentarer jag gör kanske är sexistiska eller på gränsen till rasistiska- men jag menar alltid väl och ber om ursäkt om jag sade något dumt eller någon tog illa vid sig.
Medlem
Vem är rättens ordförande i Lisa-målet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in