2015-10-28, 13:21
Medlem
Fyyfan vad man längtaar!
Citera
2015-10-28, 13:39
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Vem här tror att spelet kommer vara bättre än skyrim? Själv tror jag det kan mäta sig rätt bra. Lite olika stilar såklart men samma underhållningsvärde garanterat

Det är ju som att jämför äpplen med päron.. Fallout och elder scrolls är ju två helt olika spelserier.
Citera
2015-10-28, 14:36
Medlem
Flammbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandro-Beast
Lite skyrim bara men inte annars. Beställer hem NV nu så jag får lära mig lite och är redo för 4:an. Tack för hjälpen
Har lirat 3an och NV lite men inte haft koll alls på factions och loren. Tyckte denna lore-serie var riktigt bra som rekommenderades tidigare i tråden:

https://www.youtube.com/watch?v=nvqm_pPD-aQ&list=PL7pGJQV-jlzD17YNNbt103xp0PkkUCoPU
I alla fall 5-6 första avsnitten. Väldigt välgjort.
Citera
2015-10-28, 14:50
Medlem
Hor-Ullas avatar
En fråga.

Jag tyckte både 1:an och 2:an var bra men vart riktigt besviken på 3:an. Det som var bra med dom första 2 var ju att när det väl kom fiender så var attackerna turordningsbaserad, 3:an är ju som vilken Shoot 'Em Up som helst. Hur kommer 4:an vara? som 3:an eller dom 2 första?
Citera
2015-10-28, 14:52
Medlem
henkesss avatar
Är det bara jag som tycker att Fallout 4 ser fult ut? Inte mycket nytt ser ut att ha hänt sen 3an.
Citera
2015-10-28, 15:09
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Är det bara jag som tycker att Fallout 4 ser fult ut? Inte mycket nytt ser ut att ha hänt sen 3an.

Hur menar du då?
bara utseende?

Fallout är en bra spelserie, hade fallout 4 haft exakt samma grafik som 3an och nv hade jag nog köpt det ändå.
Citera
2015-10-28, 15:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Nääääääeee. Är det sant? Blir mer å mer fps av fallout :sick:
Kommer nog mods för det .
Citera
2015-10-28, 15:22
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Det är ju som att jämför äpplen med päron.. Fallout och elder scrolls är ju två helt olika spelserier.

Njae, det handlar ju om rollspel i öppen värld. På så sätt är de ju lika. Det är samma element som är intressanta, i alla fall enligt vissa av oss. Sättet att utforska på, hur stor världen är, hur spelet balanserat när det kommer till levlande versus svårighetsgrad på alla NPC i strid, grafikkvalitet, o.s.v.

Jag älskade Skyrim och jag älskade New Vegas. Två helt olika spel, men jag tycker ändå att det är samma element som behöver fungera väl för att sådana spel ska tilltala mig.
Citera
2015-10-28, 15:36
Medlem
Acedogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
är det möjligt att få en bra spelupplevelse på detta spel ifall man aldrig har kört previous games innan och inte vet ett skvatt om spelet/storylinen?

Bethesda är ju tillräckligt smarta för att inte skapa ett spel där man behöver spela en massa andra spel för att kunna ta till sig deras nyaste.
Citera
2015-10-28, 17:34
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Hur menar du då?
bara utseende?

Fallout är en bra spelserie, hade fallout 4 haft exakt samma grafik som 3an och nv hade jag nog köpt det ändå.

Det är en bra spelserie. Jag pratar främst om konsolversionerna. Grafiken man sett ser för jävlig ut. Man ska kunna förvänta sig en stor skillnad, jämfört mot det 7 år gamla Fallout 3. Utvecklingen ska ha kommit betydligt längre, kolla på exempelvis Witcher 3, Metal gear solid 5 (60fps). Jag ser en enda skillnad mellan Fallout 3 och Fallout 4, det är att dom öst på lite mer färg i spelvärlden. Ljussättningen tyckte jag själv såg bättre ut på Fallout 3. Det 7 år gamla Fallout 3 flöt på i 30fps, Fallout 4 också 30fps. Grafiskt så ser Fallout 4 jävligt fult ut hittills, nästan identiskt med Fallout 3. Men vad vet jag kanske är något dom strävar efter. Att göra spelet lika fult som dom tidigare i serien. Även fast vi vet att både PS4/Xbox One, ska klara av betydligt bättre grafik än Xbox360 och PS3.
Senast redigerad av henkess 2015-10-28 kl. 17:37.
Citera
2015-10-28, 18:16
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Det är en bra spelserie. Jag pratar främst om konsolversionerna. Grafiken man sett ser för jävlig ut. Man ska kunna förvänta sig en stor skillnad, jämfört mot det 7 år gamla Fallout 3. Utvecklingen ska ha kommit betydligt längre, kolla på exempelvis Witcher 3, Metal gear solid 5 (60fps). Jag ser en enda skillnad mellan Fallout 3 och Fallout 4, det är att dom öst på lite mer färg i spelvärlden. Ljussättningen tyckte jag själv såg bättre ut på Fallout 3. Det 7 år gamla Fallout 3 flöt på i 30fps, Fallout 4 också 30fps. Grafiskt så ser Fallout 4 jävligt fult ut hittills, nästan identiskt med Fallout 3. Men vad vet jag kanske är något dom strävar efter. Att göra spelet lika fult som dom tidigare i serien. Även fast vi vet att både PS4/Xbox One, ska klara av betydligt bättre grafik än Xbox360 och PS3.

Spelar man konsol för grafikens skull är man ju fel ute redan från början

Sen är det betydligt snyggare än trean var på PS4/360 även fast Bethesdas spel aldrig tillhört dom snyggaste (utan moddar då) så brukar dom flyta på bra och vara fullt spelbara ändå.
Citera
2015-10-28, 18:36
Medlem
KortStubins avatar
Citat:

Min fetning i citatet ovan.

Du vet nog inte vad du snackar om. Tittar du på den länkade videon, under mitt inlägg, så ser du att det är stora skillnader i grafiken mellan 3:an och 4:an. NV är med lite också i videon. Jag kan tycka att grafiken kunde varit något snäpp vassare med dagens teknik. Jag är dock övertygad om att Fallout 4 kommer vara ett suveränt spel.

Senast redigerad av KortStubin 2015-10-28 kl. 18:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in