2015-10-28, 03:15
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandro-Beast
Måste man ha spelat de tidigare spelen i serien eller går det att hoppa direkt in i detta?
För PC har Fallout 1, 2 och tactics varit gratis på GOG och 3 och New Vegas kan du köpa för under 40 spänn emellanåt. Lägg en varning på ett pris du tycker är lämpligt på isthereanydeal.com.

Hade väl iofs varit lämpligt för Humble Bundle att köra en bundle med deras spel inför 4an kanske och erbjudit de gamla, i.s.f. har jag redan köpt de andra i onödan =P, bara gått till första byn utanför i 3an och inte spelat new vegas alls

Inte ens lagt till det.

Verkar ju kul så är ju lite konstigt att jag inte har spelat kanske men det skall ju vara långt och är single-player. Grafiken ser skit ut på screenshots men i spelet är det väl acceptabelt, finns modar som fixar bättre utseende med men de ändrar lite hur spelet ser ut och jag vet inte om jag vill ändra från så som det var tänkt att se ut.

Såg att någon nämnde PS3 och DLCs. Priserna ovan d.v.s. ca 40 kr för Fallout 3 och New Vegas är fullversionerna inkl. alla DLCs. Game of the year och .. om nu inte den andra heter Game of the year utan Ultimate edition eller något. Men med allt oavsett.
Senast redigerad av annanmedlem 2015-10-28 kl. 03:19.
Citera
2015-10-28, 04:26
Medlem
Caxzs avatar
är det möjligt att få en bra spelupplevelse på detta spel ifall man aldrig har kört previous games innan och inte vet ett skvatt om spelet/storylinen?
Citera
2015-10-28, 04:59
Medlem
Jag bara har en laptop, rätt okej specs men kommer det räcka? jag körde systemrequirementslab och den failade till och med minimum:

[PHP]--------------
VIDEO CARD
Minimum: NVIDIA GTX 550 Ti 2GB/AMD Radeon HD 7870 2GB or equivalent
You Have: GeForce GTX 850M

Req You have
Shader version 5.0 5.0
Vertex Shader version 5.0 5.0
Dedicated Video RAM 2048 MB 2048 MB
--------------[/PHP]

[PHP]CPU
Minimum: Intel Core i5-2300 2.8 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz or equivalent
You Have: Intel(R) Core(TM) i7-4702MQ CPU @ 2.20GHz[/PHP]

Övrigt

Kod:
CPU SPEED
Minimum: Info
You Have: 2.2 GHz
RAM	RAM
Minimum: 8 GB
You Have: 8.1 GB
OS
Minimum: Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
You Have: Microsoft Windows 10 (build 10240), 64-bit

Jag tycker ju inte min dator har allt för dåliga specs, kommer grafikkortet palla trycket eller kan jag inte ens spela spelet på lägsta inställningar? Skulle vara schysst med ett demo.

Finns det något demo på ett spel som borde vara lika krävande som Fallout4? kör ungefär samma teknologi etc?

Här är battlefield 4 på mitt grafikkort. Kan det jämföras? https://www.youtube.com/watch?v=swtm03__cSw
Senast redigerad av sampanl 2015-10-28 kl. 05:03.
Citera
2015-10-28, 08:25
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
är det möjligt att få en bra spelupplevelse på detta spel ifall man aldrig har kört previous games innan och inte vet ett skvatt om spelet/storylinen?

Ja. Du behöver inte spela de tidigare spelen för att hänga med i FO4. Däremot så är ju FO3 och NV grymma spel, så köp dem också.
Citera
2015-10-28, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlaktarBosse
Är du bekant med några andra rollspel från Bethesda sedan tidigare? Perk- och SPECIAL-systemet, quest-layouten, skadekalkylen och så vidare... det tar ett litet tag att lära sig. Bortsett från att F3 och New Vegas är fantastiska spel i egen hög person så kan det kanske vara en god idé att studsa runt lite i någon av dem för att känna på the basics.

Förvisso ligger det minst 50-60 timmar i både F3 och NV, bara i moddfritt, DLC-löst vanilla-läge, så om du drar igång valfritt spel och fastnar för det, lär du ha att göra dessa två veckor fram till release!

Lite skyrim bara men inte annars. Beställer hem NV nu så jag får lära mig lite och är redo för 4:an. Tack för hjälpen
Citera
2015-10-28, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caxz
Storylinjen ska nog inte vara alldeles för sammanflätad med de tidigare Fallout-spelen. Fallout 4 räknas utspela sig några år efter händelserna i Fallout 3, men annat än det så finns det inte mycket som talar för att man måste ha spelat de tidigare spelen för att förstå handlingen.

Men för att inte leda dig mot fel spår: Fallout 3 och New Vegas är underbara spel. Så om du hittar ett billigt exemplar och känner dig sugen på att lära lite mer om vad spelen tenderar att handla om så rekommenderar jag självklart det.
Citera
2015-10-28, 10:28
Medlem
Draedons avatar
Man får FO3 och NV för under 20€ på Steam, dubblar du priset får du även alla expansioner. Bara att slå till.
Citera
2015-10-28, 11:53
Bannlyst
Vad tycker ni om att VATS kommer köras i slow motion? Kan se att det blir problematiskt när fiendet får tid på att röra sig oberoende på %.
Citera
2015-10-28, 11:55
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav
Vad tycker ni om att VATS kommer köras i slow motion? Kan se att det blir problematiskt när fiendet får tid på att röra sig oberoende på %.

Nääääääeee. Är det sant? Blir mer å mer fps av fallout :sick:
Citera
2015-10-28, 12:04
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfannav

Tror det blir toppen, jag hoppas att vissa stats/perks kommer att påverka den också, så att någon med hög PER t ex får längre tid på sig att VATSa.
Citera
2015-10-28, 12:41
Medlem
Vem här tror att spelet kommer vara bättre än skyrim? Själv tror jag det kan mäta sig rätt bra. Lite olika stilar såklart men samma underhållningsvärde garanterat
Citera
2015-10-28, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle13
Vem här tror att spelet kommer vara bättre än skyrim? Själv tror jag det kan mäta sig rätt bra. Lite olika stilar såklart men samma underhållningsvärde garanterat
Nätet kommer att bli lika förpestat med memes och spelreferenser iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in