2015-10-28, 16:41
Medlem
JonJansefssons avatar
Är det någon som försökt sig på att begära ut slasken?
2015-10-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Du har Bevisligen FEL p den punkten.
Dvs balterna såg på Film och TV-serier Hela Tiden. Hela Tiden.
De plöjde genom avsnitt efter avsnitt efter avsnitt timme ut och timme in under varje ledig tid.

Även i deras telefoner hittades uppkopplingar till film-tjänster - intressant nog under den tid då Lisa anses ha försvunnit.

Ja - det står i fupen!!!

Man förstår varför Lars Johansson sa att telefonbiten "inte var så väsentlig" under presskonferensen vid åtalet.
2015-10-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Det känns som en mycket trolig hypotes... jag tror dessutom att en av anledningarna att NB och IB knullade så friskt på natten mot söndagen var att de hade kåtat upp sig med anledning av att det hade varit nära att deras fantasi hade blivit verklighet när försöket att kidnappa Adri*na hade gjorts. De tittade dessutom på lite mer inspirerande videoklipp där på kvällen enligt både IB och NB om jag inte minns fel.

Jag tror att Iri*a mycket väl känner till hela händelseförloppet, anledningen till detta är att hon har varit med på den fantasin väldigt länge för att få NB att lyckas få upp den överhuvudtaget. Jag skulle inte ens vara förvånad om hon fått detaljerna under veckan som gick.
Vilken sida av vägen låg de utkastade sakerna. Har för mig att det var till höger om man kommer från caféet ock kör mot litauernas bostad.
2015-10-28, 16:43
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Örhängena hittades väl av polisen?

personlig vän till Lisas familj sid 780 i fuppen.

"Av ren nyfikenhet stannade han och gick in genom den stora öppningen som vetter ut
mot vägen. Han säger att han egentligen inte hade där inne att göra. Han kände till att
fynd hade gjorts därinne för några dagar sedan.
Då han kom in var det relativt mörkt. Han tittade in i första utrymme till vänster där han
kom in. Han stod i dörröppningen. Av ren tillfällighet tyckte han sig se något som
glimmade till i skenet av lampan i hans mobiltelefon. Han kunde på lite avstånd
konstatera att det var ett örhänge. Han fortsatte att svepa med ljuskäglan över golvet och
såg ganska snart ytterligare ett örhänge. Även detta låg på golvet några meter längre in.
Örhängena låg på det ganska dammiga/smutsiga golvet."
2015-10-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonJansefsson
Är det någon som försökt sig på att begära ut slasken?

Jag har inte gjort det iaf. blev ganska förvånad när nån skrev här inne att den skulle gå på typ 1200kr men den hade vart mkt intressant att läsa
2015-10-28, 16:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Exakt - vad för slags "kontaminering" har polisen egentligen i seriös åtanke?
Att den åtalade stått och daskat sin penis på Lisas trosor, och att denne penis alltså varit full av hustruns slidsekret.

Men Varför i hela fridens namn skulle han ens stå och daska sin penis på hennes trosor?
Dessutom är Lisa Kortare än balten.
Dessutom fastnade INGA av baltens hårstrån, eller dna, under denna tid. Vilket är SyNnErLiGeN underligt med tanke på hur pubeshår har en tendens att släppa fästet och hittas vanligtvis på våldtäktsoffer.
Tillika då också penis-sekret i samband med erektion och upphetsning.

Men Återigen - baltens dna fanns INTE på Lisas kropp.

Så varför försöker ens åklagaren göra det hela till ett sex-brott?
Varför påstår åklagaren att "balten fann tillfredsställelse av att tjuvkika på damer utanför caféet?"

Och i dna-jämförelserna som redovisas, varför jämförs inte dessa med Samtliga topsade?
Varför jämförs de endast med familj + balter?
OM nu jämförelser gjorts med övriga topsade, varför redovisas det inte?

Det behöver inte röra sig om GM: s penis och det behöver inte röra sig om slidsekret. Det kan mycket väl vara DNA från hustruns hud som via GM: s hand överförts till Holms trosor när han tagit på dem. GM har då tidigare vidrört antingen hustrun eller något hon vidrört, exempelvis ett klädesplagg.
2015-10-28, 16:45
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Något liknande försökte MGM med i EK-fallet. Rätten gick dock inte på den rövarhistorien och dömde mord. Jag har fortfarande inte sett något exempel på när en misstänkt mördare går fri på en liknande rövarhistoria när det finns bra bevisning.
Mats Alm t ex.

Hans DNA lär ju ha funnits kring fyndplatsen bl a.
2015-10-28, 16:47
Medlem
profundersams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralTutte
Men lillebrorsans dna finns på tejpbit och frugans dna på Lisas trosor kan man verkligen utesluta då helt att dom inte har med fallet att göra?

Om brorsans DNA sitter på en enda tejpbit och som inte ens hittats i direkt samband med mordplats, offer eller fyndplats eller tillsammans med andra tydliga fynd t ex i rishög. Hur ska man kunna fälla en sån person, tycker du ?
Mest rimliga är ju att han inte har varit med i själva brottet. Att hans DNA finns i deras bil är ju självklart, så det kan man inte heller använda.

Frugans DNA dyker upp på ett enda ställe också (vad jag har sett i FUP), så samma gäller henne.
Hur ska man kunna fälla henne ?

En konspirationsparanoid person kan nog anse att detta är minsann ett tydlig bevis på illvillig kontamination, men i så fall suckar jag och säger bara "Åh Herre Gud, skjut mig i gryningen".
2015-10-28, 16:48
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Är man helt säker på IBs alibi under vad som antas vara "den kritiska tiden" ?

Det är endast den yngre brodern som kan ge Irina alibi mellan 14.00 och 19.35, om man inte räknar med Nervijus som enligt Irina skulle ha lämnat vid 16.00 för att åka och spika fast ett fönsterbleck hos Godsherrens son vid hans stuga inom närområdet.
2015-10-28, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av profundersam
Om brorsans DNA sitter på en enda tejpbit och som inte ens hittats i direkt samband med mordplats, offer eller fyndplats eller tillsammans med andra tydliga fynd t ex i rishög. Hur ska man kunna fälla en sån person, tycker du ?
Mest rimliga är ju att han inte har varit med i själva brottet. Att hans DNA finns i deras bil är ju självklart, så det kan man inte heller använda.

Frugans DNA dyker upp på ett enda ställe också (vad jag har sett i FUP), så samma gäller henne.
Hur ska man kunna fälla henne ?

En konspirationsparanoid person kan nog anse att detta är minsann ett tydlig bevis på illvillig kontamination, men i så fall suckar jag och säger bara "Åh Herre Gud, skjut mig i gryningen".

Kanske inte fälla men ändå inte utesluta att dom kan vara inblandade
2015-10-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Han ändrade det i de första förhören.. är det de du menar eller menar du att han skulle precis som den kåta slynan Irina, ha ändrat tillbaka inför sista förhöret i Litauen?

Precis menar när han ändrat tillbaka i sista förhöret i Litauen? Gjorde han verkligen det?
2015-10-28, 16:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Ovännerna kanske redan gjort sitt och lös med sin frånvaro? Eller de som brydde sig mest och hade anledning att bry sig var också de vilka i praktiken släppte allt och försökte återfinna sin nära och kära vän. Vad tror du om det, verkar det mystiskt och konstigt?

Den röda tråden är färdvägen från ladan till Martorp. Du åker på en grusväg som INTE är till för allmänheten utan det är en grusväg med gräs i mitten. Den används bara av de som måste åka på den.. de som bor runt grusvägen eller har ärenden på Martorps gård.
NB bor vid grusvägen samt han jobbar på Martorps gård.
Han slängde ut småsaker på en stor åker. Han ville bli av med bevis och just vid det tillfället tyckte han det var det klokaste. Alternativet var att slänga dem i rishögen, han bedömde att risken att de skulle hittas var större där än på en stor åker. Han visste inte att åkern skulle granskas i minsta detalj av 900 personer från Missing People.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in