2015-10-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
De är sekretessbelagda för alltid.

Nej, max 70 år.
2015-10-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja du cyklar väldigt vingligt just nu.
Flera andra hittade och hanterade den här handsken innan Arne bar ut den till polisen.

hahah.. vingligt

Okej skönt då kan jag släppa det.
2015-10-28, 15:12
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Det är onormalt att stå i en lada vid ett fönster och onanera och lägga satser på väggarna och smygtitta på flickor och kvinnor som rör sig kring ett kafé.
Din mansbild är gravt förvriden om du tycker att detta är normalt beteende.

Jag tror faktiskt att det är vanligare än man tror. Var går gränsen mellan att fantisera om en person när man runkar, titta på en film med personen när man runkar, titta på personen genom ett fönster (om risken att själv bli sedd är obefintlig, annars är det ju blottande) när man runkar? Är något av detta onormalt så är väl ALLT av det onormalt - och då blir det inte många normala män kvar! Sedan kan man förstås av t.ex. religiösa skäl tycka att det är fult och olämpligt hur-eller-hur.
2015-10-28, 15:16
Medlem
ME077s avatar
Ekipaget mot Blomberg försinkas av ett vägarbete enligt reportern... Vi som har sett film vet att vägarbeten i dessa situationer är ett varningstecken..

http://www.expressen.se/gt/rattegangen-om-mordet-pa-lisa-holm/
2015-10-28, 15:16
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Varför får jag en magkänsla att han som äger gården är en misstanke. Det åtalade anser ju nu idag i rätten att han hittade handsken i ladan men jag vet att då när mordet skedde så intervjuades ju han "Arne" i primetime i Expressen och då var det ju han som sa att det var han själv som hittat handsken och bar iväg den med en pinne. ?

Är jag ut å cyklar nu tro?

Min tanke då är att kan det möjligen vara han som lagt dit "bevisen" i ladan. blodspår osv kan ju ha kommit från nån gammal trasa i ladan efter någon skurit sig osv och gnidits på kläder osv..

Läs FUP, då tvivlar du inte när du ser helheten. Redan i förhöret med fru och bror förstår man att de har rätt man.
2015-10-28, 15:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant att Tore Brandtler fick förfågan om att försvara NB...

"Innan dess hade han i rollen som advokat fått frågan att försvara den mordmisstänkte 35-åringen. Han hade alltså kunnat suttit på andra sidan.

– Jag tackade nej till att bli försvarare. Jag kände att detta inte var ett uppdrag för mig. Jag är glad för att jag är på den här sidan i det här målet.

Varför?
– Att försvara någon är inget bekymmer, det är inte brottet man försvarar utan själva människan bakom. Men det är värre när det gäller vissa typer av brott och då måste man känna att här kan jag göra mitt allra bästa."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6285317
Såna skrupler hade minsann inte Skräcködlan...
Men så hade hon ju inga problem att försvara våldtäkstmannen som togs på bar gärning, där föräldrarna såg när dottern våldtogs...
http://www.expressen.se/gt/foraldrarna-sag-nar-dottern-valdtogs/

Usch, vad jag tyckte hon sjönk - även om det är hennes jobb. Hennes insinuationer äcklar mig - speciellt folket på bygden, Lisas familjs vänner och att de avslutat sökandet och inte fann Lisa i tid?
Citat:
Lisa Holms saker är till större delen upphittade av vänner till familjen men inte allt av familjen. De är placerade på ett sånt sätt att det är väldigt speciellt och det väcker många frågor
Citat:
Människorna som bor omkring är delvis speciella.
Citat:
Inger Rönnbäck går igenom hur kontakten mellan polis och åklagare gick till för att genomföra telefonpejlingen.I avvaktan på beslut om telefonpejling avslutades sökandet. Man kan väl förstå polisens frustration, jag menar att det här tyvärr kan varit avgörande för att man inte hittade Lisa i tid, säger Inger Rönnbäck.
2015-10-28, 15:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det står I FUP att AJ hade skickat honom till Martorp för att hämta järn som skulle användas till balkongen. Det enda NB sa till MP var att där har man redan letat, vilket var korrekt. MP har tolkat detta som misstänkt. Det kanske det var men kanske också inte.
Nu blandar du ihop flera händelser.

Missing People åkte till Martorp för att leta där. Strax därefter dök NB och AB upp på gården "för att leta mask", påstår de bägge två. NB talade då med Missing People. Han sa då att stället redan var genomletat. Det säger han, det säger Missing People. Han påstår i förhör att den som berättat det för honom är Lars nånting. Lars nekar i förhör att ha sagt det till NB. Endera ljuger alltså NB om att uppgiften kommer från Lars, eller så ljuger Lars om att ha lämnat uppgiften.

För att NBs story ska stämma ska han alltså vara utsatt för en komplott från Lars sida, Lars ska alltså ha ljugit för polisen om att han inte lämnat uppgiften om militärens sök på Martorp till NB. Ett sök som inte ägt rum. Det leder då till att NB ovetandes vilseleder Missing People, just på den plats där Lisas kropp hittad. Dessutom med NBs DNA på hennes kläder, som avsatts honom ovetandes genom kontamination.

Oerhört många sammanträffanden.
2015-10-28, 15:22
Medlem
Rickaards avatar
Kan man någonstans höra ljudupptagningen från IR igen?
2015-10-28, 15:28
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Med det DNA Inger Rönnbäck hänvisade till och den åtalade Litauerns vittnesmål, så är "risken" att det är nog för att åtala lillebror för delaktighet eller medhjälp. Sicken hjälpreda hon är, gamla kollegor emellan!

Menar du omprövning eller att hon vet eller att det är vilseledning?
2015-10-28, 15:31
Medlem
Mooskys avatar
Nu är advokaten igång med brodern som tänkbar gärningsman. Och handsken den skulle han ju inte tagit upp om han var skyldig. Så hon famlar på i mörkret precis som alla andra pajasadvokater.
Sen är det bara vid ladan och vid Martorp som den misstänkte kommer lämna bilen.
Åklagaren yrkar på mord och utvisning.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6289140
2015-10-28, 15:32
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Läs FUP, då tvivlar du inte när du ser helheten. Redan i förhöret med fru och bror förstår man att de har rätt man.

Är det verkligen det?

Kan jag då få höra ditt argument som visar på att han utom rimligt tvivel bragt henne om livet och inte bara varit den som hanterat kroppen efteråt. Det ska bli riktigt intressant att höra...
2015-10-28, 15:33
Medlem
Ang. Militärsöket på Martorp så menar ju AB att han och NB själva sett bilarna (med snablar) där under veckan.

I runkdebatten kan jag nämna att jag jobbat ganska mycket i liknande miljöer och omständigheter som NB, och min erfarenhet är att det inte är särskilt onormalt - ens att samtala om kollegor emellan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in