2015-10-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Först läste jag och rynkade på näsan: Men vad säger hon? Presentationen var på bekostnad av annat/annan(FU, eftersök, brorsan och folk på bygden)
Alltså, det stod inte på egna ben.

Nej - det handlar inte om knivig situation: Det var urdåligt. Hon lät inte stabil på rösten, det var som högläsning. Det var för långt. Hon kanske låter bättre sen vid förhör - inte vet jag.
Alltså, när man tycker det är pinsamt. Jag tyckte nog synd om henne?
Visst har hon ett tungt jobb men njae...
Du måste lyssna för att förstå vad jag menar.

Med knivig situation menar jag att hennes klient nekar i sten och det mest graverande är att han "aldrig" träffat offret och förklaringsbördan är gigantisk för honom med tanke på tekniska bevisen.

Det går helt enkelt ihop och hon måste trolla rejält för att skapa "rimligt tvivel" för klienten.

Detta är ett så skambelagt brott så han kommer aldrig att erkänna.
2015-10-28, 14:21
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En fråga till er som inte tror att det är NB som gjort det:

Hur förklarar ni att NB försöker avleda Missing People från att leta på Martorps gård? NB vidgår att han sagt till Missing Peoples folk att de inte behöver leta vid Martorp eftersom militären redan varit där dagen innan och letat igenom gården. NB påstår att en person - Lars nånting - sagt detta till honom. Polisen har kollat med denne Lars, och han nekar till att ha sagt detta. Menar ni att denne Lars ljuger?

Edit: redan där tycker jag att det är kört för NB, oaktat DNA-spår o hela faderullan. Han kan inte ha någon annan orsak att försöka avleda uppmärksamheten från Martorps gård än att han vet att Lisas kropp finns där.

Det kan finnas annat man vill dölja. Jag skulle inte vilja ha polisen eller MGM rotande hemma hos mig, faktiskt. Särskilt inte utan att jag hunnit gömma/kasta vissa saker.
2015-10-28, 14:22
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Hur gammal var brodern HJ då?

23 år, han är född 1969.
2015-10-28, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PSBM
Min fråga var vad hon ljög om, som någon påstod. Hon har ju inget att gå på och då greppar hon efter halmstrån och blir det lätt svingar från alla håll och kanter. Tycker inte hon gör ett sämre jobb än någon annan som sitter med dessa förutsättningarna.

Vi har sett bättre jobb, där vi alla blir vansinnigt arga över allt för korta straff. Det finns många advokater som är mycket skickliga.

Det blir ju ett erkännande indirekt när Inger Rönnbäck fokuserar på lillebror! En bekräftelse från henne om att det händer saker inom den familjen! För ett utpekande av brodern får inte bort de bevis som binder hennes klient till brottet. Det är inget försvar att ge åklagaren en gärningsman till om hon kan övertyga oss om lillbrors skuld och delaktighet i mordet.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Att de var ett par, hindrar ju inte att mannen träffade Lisa i hemlighet... Vad hade kvinnan för modersmål då? Var det tyska så kan det vara som du säger, om Lisa har sagt till henne på tyska (eller för all del svenska) att mannen är "mein Freund", för på tyska syftar det vanligen på en pojkvän om det är en kvinna som säger det. Men även om Lisa beskrev honom som bara en vän, så var det ju någon hon kände...
Kvinnan i köket var orolig för att en av de två gästerna som beställt soppa skulle bli arg, eftersom bara en portion soppa gick ut från köket. Hon trodde att det skulle bli tjafs om vilken gäst som skulle få den sista portionen. Antagligen försökte Lisa lugna henne genom att försöka förklara att gästerna var i sällskap, "Det är lugnt, det är pojkvännen som får den andra soppan". Kökskvinnan fattade fel.
Medlem
Tingsnotariens avatar
Undrar om försvaret inser vilken risk som tas genom att gå hårt åt brodern. Nu vet jag förvisso inte hur nära han följer rättegången men om han gör det och det var jag som fick utstå detta hade jag åtminstone övervägt att vittna för att få bemöta vad som sagts, och om han väljer att vittna då kan Pandoras box öppnas till åklagarens fördel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cadoro
Men herregud, så en advokat måste avsäga sig det om låt sig hon hade haft hans dna i sig och på sig och hittat tex hennes ägodelar i hans rum?
Då kan man ju fråga sig hur fan Anders Eklund etc ens kan ens haft en advokat???

Eh, va? Nej frågan var huruvida en advokat kan försvara någon som advokaten tror är skyldig.
Har fått svar om det nu.
2015-10-28, 14:24
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Advokaten pekar ut NBs broder som en MGM, undra vad han tycker om det

"Misstänkte mördaren skyller på brodern"

http://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-skyller-pa-brodern/
2015-10-28, 14:24
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Fråga: Pausen håller på till 15 va? Sedan är det syn? Var kommer detta sändas? NLT, AB, TV4play - någon som vet?

Ex.

http://www.expressen.se/gt/rattegangen-om-mordet-pa-lisa-holm/

http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/f%C3%B6lj-r%C3%A4tteg%C3%A5ngen-mot-lisa-holms-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-56306e24fca38fc64b00080f
2015-10-28, 14:25
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Kommer han inte göra.

Kan bli väldigt komplicerat att visa på att han verkligen bragt henne om livet.

Om han träder fram imorgon och säger att det är en annan person (behöver inte ens namnge denne) som mördat henne, men att han hanterat henne efteråt (tagit ner henne osv.

Hur kan då åklagaren bevisa att han verkligen gjort det?

Hur kan åklagaren bevisa att nån annan gjort det när de gått all in på NB?
2015-10-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Undrar om försvaret inser vilken risk som tas genom att gå hårt åt brodern. Nu vet jag förvisso inte hur nära han följer rättegången men om han gör det och det var jag som fick utstå detta hade jag åtminstone övervägt att vittna för att få bemöta vad som sagts, och om han väljer att vittna då kan Pandoras box öppnas till åklagarens fördel.

Ja det var lite konstigt, har NB själv sagt något om han tror att hans bror kan vara GM? Har inte läst igenom hela FUP men finns det några spår som tyder på det eller är det rent utspel från advokaten?
2015-10-28, 14:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Advokaten pekar ut NBs broder som en MGM, undra vad han tycker om det

Tänk om lillebrodern och frun har ett förhållande, och har gjort detta för att sätta fast N. så att han blir sittande i säkert förvar i fängelse i all överskådlig framtid. Då kan de så småningom gifta sig. Det kan ju vara så, att de båda är rädda för N. - att han skulle misshandla dem om han kom på dem tillsammans, eller om frun försökt lämna honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in