2015-10-28, 14:13
Avslutad
En fråga till er som inte tror att det är NB som gjort det:

Hur förklarar ni att NB försöker avleda Missing People från att leta på Martorps gård? NB vidgår att han sagt till Missing Peoples folk att de inte behöver leta vid Martorp eftersom militären redan varit där dagen innan och letat igenom gården. NB påstår att en person - Lars nånting - sagt detta till honom. Polisen har kollat med denne Lars, och han nekar till att ha sagt detta. Menar ni att denne Lars ljuger?

Edit: redan där tycker jag att det är kört för NB, oaktat DNA-spår o hela faderullan. Han kan inte ha någon annan orsak att försöka avleda uppmärksamheten från Martorps gård än att han vet att Lisas kropp finns där.
Senast redigerad av Zurfarn08 2015-10-28 kl. 14:15.
2015-10-28, 14:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu har jag inte hört hennes framställan men hon är i en jävligt knivig situation, klienten är bunden till MP, klienten är bunden till FP och klienten är bunden till offret via flertalet tunga bevis. Dessutom vittnesuppgifter som styrker i huvudsak hans körningar. Försöket dagen före mot kvinnan, är väl förtrolig med MP och FP, mycket väl förtrolig kan man tillägga.

Hur hon skall hitta en annan GM i slasken ser jag som fullständigt utsiktslöst, det finns inte ens smulor att gå efter i sådant sök eller påstående. Detta är en väldigt bra utredning och man har verkligen dammsugit hela området och följt upp flera uppslag. Jag trodde att de hade honom och brodern tidigare under luppen men det framgår inte att det var så i FUP. Man verkar i vart fall inte haft en loppa på bröderna under sökperioden fram till konfrontationen med MPS.

Först läste jag och rynkade på näsan: Men vad säger hon? Presentationen var på bekostnad av annat/annan(FU, eftersök, brorsan och folk på bygden)
Alltså, det stod inte på egna ben.

Nej - det handlar inte om knivig situation: Det var urdåligt. Hon lät inte stabil på rösten, det var som högläsning. Det var för långt. Hon kanske låter bättre sen vid förhör - inte vet jag.
Alltså, när man tycker det är pinsamt. Jag tyckte nog synd om henne?
Visst har hon ett tungt jobb men njae...
Du måste lyssna för att förstå vad jag menar.
2015-10-28, 14:14
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Om jag söker jobb hos X eller Y och ertappas med att runka på väggar och mobilen är full med porr där kvinnor binds och torteras (även under reglerade former) du tror att jag får behålla jobbet?

Att min arbetsgivare anser att det är ett normalt beteende?

Nej det är ett sjukligt beteende.

Hon är en advokat, hon får komma på något.

att hon kan sitta i en rättssal och säga att facewreckers porr är lite tejpning och sådant och att runka på arbetsplatser och väggar är normal? Hon borde inte få vara advokat.

kloka ord
2015-10-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Kan någon ha frågat: "Är det låst och larmat?" Lisa svarar: "Det är klart."
Så kan det vara. Min högst spekulativa teori om det här är att det är gärningsmannen som försöker få Lisa att vända om och gå tillbaka och för att härigenom kunna överrumpla henne bakifrån. Men det är ju bara en ytterst spekulativ teori.
2015-10-28, 14:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PSBM
När det gäller frun så var det väl när hon hördes i Litauen? Om hon uppenbart sitter och far med osanningar får väl åklagaren bemöta det. Det handlar om vissa uttalanden förstärks eller förminskas beroende på vad man vill åstadkomma. Tycker inte det är så farligt. Då skulle du varit med under det sk. Playa-målet där åklagarna ljög som en häst travar.

Litauen-förhöret japp. Det kunde återupptas efter en dryg timme, efter hennes kollaps. Orsaken till att hon bröt ihop var att FL visade en av de sekretessbelagda bilderna från fyndplats. Det var aldrig någon fråga om att avbryta, ens enligt läkare, utan helt enkelt vänta tills hon samlat ork.

Jag vet att bägge parter kan tänja och även ibland ljuga eller som här, utnyttja uteslutna förhörsprotokoll.
Problemet jag upplever är att IR "våldtar" dessa sumpade protokoll.
2015-10-28, 14:15
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Byxorna hade ju dragits ner inte av. Då blir ju insidan utsida.

Det jag ville visa med detta är att GM först måste dra ner mjukbyxor, sedan dra ner jeans och där på insidan finns DNA.

Det är SÅ solklart att NB är GM!!

Edit: Det förstår vem som helst att han är GM, för det är så många småsaker som pekar på det.
2015-10-28, 14:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridayfreedom
Hela det här med att hennes pojkvän skulle ha varit på jobbet bygger på hennes drygt 60-åriga arbetskollega som inte har svenska som modersmålet. Om man läser i förundersökningen framstår det som en missuppfattning. Det som Lisa syftar på när hon säger "hennes pojkvän" är ett "kundpar" där mannen som beställde inte kunde få den soppa han ville då den var slut.

Att de var ett par, hindrar ju inte att mannen träffade Lisa i hemlighet... Vad hade kvinnan för modersmål då? Var det tyska så kan det vara som du säger, om Lisa har sagt till henne på tyska (eller för all del svenska) att mannen är "mein Freund", för på tyska syftar det vanligen på en pojkvän om det är en kvinna som säger det. Men även om Lisa beskrev honom som bara en vän, så var det ju någon hon kände...
Medlem
Hinner inte följa med tyvärr, men jag skulle vilja fråga, om någon vet, om dörren från ladan till slaktrummet brukar vara låst. Menar dörren från insidan av ladan.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Är inte fläckar av koagulerat blod blodfläckar?

Blodfläckarna nämndes i förhör 2015-07-10, och då är det sannolikt endast NFC som har sett fläckarna, vilket betyder att de är mikroskopiska, för små för att se med blotta ögat. Blod som rinner och bloddroppar skapar synliga fläckar. Blodfläckarna kan komma från koagulerat blod, så jag delar inte ditt antagande.

Man kan tänka sig att GM hade NB:s gamla blodiga handskar.

Du har rätt. Och hon pratar bara om hans hudsjukdom men utelämnar de sår han hade.
Tycker hon gör ett dåligt jobb dör
2015-10-28, 14:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Marcus är ju hörd så varför påstår du motsatsen?

Han är inte hörd om vad han gjorde den 7 Juni, dvs vad hans alibi var.
2015-10-28, 14:18
Medlem
Ferry31s avatar
Läste en rubrik på Aftonbladet i morse att Lisa lockats med in i ladan. Antar att det är polisens huvudsakliga teori? Det är i alla fall vad jag misstänkt också. Brottet skulle vara alldeles för riskabelt att genomföra om han hade behövt överfalla henne utanför caféet.

Konstigt att hon inte misstänkte något bara.
2015-10-28, 14:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Jag tycker att klienten ska förklara det, iställt för att ljuga om att män brukar runka på arbetsplatser och att det är normalt att se på sådan våldsporr som han gjorde.

hur fan kan NÅGON normalisera onani på arbetsplats och förnedrings- och våldsporr?

Jag har inte kollat upp vilken porr han tittade på. Men angående det andra: dessa mäns arbetsmiljö var ju rätt speciell. De arbetade så mycket, och ensamma utan andra arbetskamrater eller chef (jo en chef hade de ju, men han var vanligen inte närvarande när de arbetade menar jag), och nära de utrymmen där de sov. Jag kan tänka mig att arbete och fritid, hem och arbetsplats flöt ihop för dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in