Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Nu har jag inte hört hennes framställan men hon är i en jävligt knivig situation, klienten är bunden till MP, klienten är bunden till FP och klienten är bunden till offret via flertalet tunga bevis. Dessutom vittnesuppgifter som styrker i huvudsak hans körningar. Försöket dagen före mot kvinnan, är väl förtrolig med MP och FP, mycket väl förtrolig kan man tillägga.
Hur hon skall hitta en annan GM i slasken ser jag som fullständigt utsiktslöst, det finns inte ens smulor att gå efter i sådant sök eller påstående. Detta är en väldigt bra utredning och man har verkligen dammsugit hela området och följt upp flera uppslag. Jag trodde att de hade honom och brodern tidigare under luppen men det framgår inte att det var så i FUP. Man verkar i vart fall inte haft en loppa på bröderna under sökperioden fram till konfrontationen med MPS.
Först läste jag och rynkade på näsan: Men vad säger hon? Presentationen var
på bekostnad av annat/annan(FU, eftersök, brorsan och folk på bygden)
Alltså, det stod inte på egna ben.
Nej - det handlar inte om knivig situation: Det var urdåligt. Hon lät inte stabil på rösten, det var som högläsning. Det var för långt. Hon kanske låter bättre sen vid förhör - inte vet jag.
Alltså, när man tycker det är pinsamt. Jag tyckte nog synd om henne?
Visst har hon ett tungt jobb men njae...
Du måste lyssna för att förstå vad jag menar.