2015-10-28, 13:18
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Beror på hur man tänker. Jag försöker tänka som Graham, Buffet med flera men att ha en så extremt hög förväntning på framtida vinster finns inga som helst befog för.. då börjar det handla om förhoppningsaktie.

Men egentligen meningslöst att diskutera för 9 av 10 köper ju aktier i förhoppning om att aktiepriset skall öka och verkar inte bry sig om skillnaden på aktiens pris och företagets värde.

Man kan ju ganska enkelt se tex hur mycket H&M växt varje år, hur mycket de gett i utdelning varje år, att de har noll i skuld, mycket pengar på kontot osv..
Men ett nytt företag som Fingerprint har ju inget av det där, utan man förväntar sig och hoppas på framtida försäljningar osv..
Självklart kan man göra så om man känner sig trygg med detta.. men mistänker att de allra flesta inte tänkt så mycket på det utan bara hakat på.

Ja, jag är helt på din sida. Det här är alltså en semantisk diskussion om när förväntningarna på framtida vinster blir så stora att analysen inte längre kan betecknas som fundamental. Jag menar, man prisar ju in framtida vinster i en fundamental analys av H&M också. Men som sagt, det är mer en fråga om semantik, vi är överens.
2015-10-28, 13:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jahopp, jävla jojo det va på FPC då. Har mest suttit och iakttagit. Hoppade in på 100-150 i olika steg och sålde vid 200-250. Ska man hoppa med nu tycker ni när den sjunkit ned till 330 (är på 330 i skrivande stund).

Tror många tar sig en rejält funderare en dag som denna men det kan nog bli upp till rapport och efter det blir det ner är mitt tips.

En rekyl uppåt borde komma snart.
2015-10-28, 13:21
Medlem
SparkMans avatar
Nooooooo!!!!!

Jag som tänkte köra Bear x3 vid 600 kr
2015-10-28, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Tror många tar sig en rejält funderare en dag som denna men det kan nog bli upp till rapport och efter det blir det ner är mitt tips.

En rekyl uppåt borde komma snart.
varför trodde du att en rekyl uppåt skulle komma?
2015-10-28, 13:35
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
varför trodde du att en rekyl uppåt skulle komma?

Därför att det gör det alltid efter sådana här ras i bullish-bolag....

Jag tror det blir upp till rapport och därefter ner tillbaka under 300 minst.
2015-10-28, 13:42
Medlem
Citat:

OK, kanon, då är det bara att ta motsatt position till den reken då, så kommer allt ordna sig.
2015-10-28, 13:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
OK, kanon, då är det bara att ta motsatt position till den reken då, så kommer allt ordna sig.

Du menar att man borde gått bull på 530?
2015-10-28, 13:54
Medlem
Kakuzus avatar
Citat:

Men Woooooow kurtan! Du spådde en rekyl dagen efter +28% uppgång. Hur fan gör du?!?!
Snälla lilla människa hoppas du trollar...detta är det 10e inlägget du skryter om att du fick rätt för första gången sedan tråden startades.

Vad som är ännu mer komiskt är att du troligen inte köpte ett enda bear certifikat idag! Jösses vad patetisk du är!!
2015-10-28, 13:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kakuzu
Men Woooooow kurtan! Du spådde en rekyl dagen efter +28% uppgång. Hur fan gör du?!?!
Snälla lilla människa hoppas du trollar...detta är det 10e inlägget du skryter om att du fick rätt för första gången sedan tråden startades.

Vad som är ännu mer komiskt är att du troligen inte köpte ett enda bear certifikat idag! Jösses vad patetisk du är!!

Ibland är det ganska lätt att förutspå rekyl, men just igår var det lite som att stjäla godis från små barn.

Det bara lös blankningsläge.... Kunde inte hålla mig, sorry för det
2015-10-28, 14:12
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ibland är det ganska lätt att förutspå rekyl, men just igår var det lite som att stjäla godis från små barn.

Det bara lös blankningsläge.... Kunde inte hålla mig, sorry för det

För i helvete Kurt, kan du bara lämna denna tråd för gott? Du är fan en värre pest än Valfrid, hur i helvete kan du sitta och gotta dig åt din första rätta gissning av 100 sedan tråden startats? Och dina lama come-backs "någon verkar var bitter för att man inte lyssnat på mig " alltså lägg ner. Människor som du och Valfrid förstör så jävla mycket på sådana här forum, det är synd och skam att moderatorerna inte är hårdare mot eran typ av dyngspridning.

Och nej, jag har aldrig ägt en Fing-aktie utan jag är bara jävligt less på din förbannade skit.
2015-10-28, 14:14
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det har gått alldeles för jävla bra. Sålde på 500:- en stund innan stängning, hoppas på en dip inför eller efter rapport.

I vilket fall gjorde jag ca 125% i vinst på kanske 2 mån nu vid säkringen .
Vilken jävla timing!

Sålde igår på 500:- och köpte idag för 348:-. Nu går den visserligen fortfarande neråt, men tycker det var en fin affär!
2015-10-28, 14:16
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
För i helvete Kurt, kan du bara lämna denna tråd för gott? Du är fan en värre pest än Valfrid, hur i helvete kan du sitta och gotta dig åt din första rätta gissning av 100 sedan tråden startats? Och dina lama come-backs "någon verkar var bitter för att man inte lyssnat på mig " alltså lägg ner. Människor som du och Valfrid förstör så jävla mycket på sådana här forum, det är synd och skam att moderatorerna inte är hårdare mot eran typ av dyngspridning.

Och nej, jag har aldrig ägt en Fing-aktie utan jag är bara jävligt less på din förbannade skit.

"Dyngspridning" när man varnar för bubblor i precis rätt tid?!

Låter som du ligger fulltankad och köpte igår så irriterad som du är

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in