2015-10-28, 11:47
Avslutad
Det verkar som om nästa motstånd blir kurs 350.
2015-10-28, 11:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Då är det inte fundamentalt värde utan helt enkelt en förhoppningsaktie.

Njae. Jag själv har blankat FPC så min uppfattning är att bolaget är enormt övervärderat. MEN, en fundamental värdering tar ju hänsyn till förväntad tillväxt och framtida försäljning. Så visst kan man påstå att det är en fundamental analys, men med en jättestor osäkerhet.
2015-10-28, 12:04
Medlem
Köp aktien. Det är rea trots att aktien är värd 400 kr +.

Positiv rapport kommer nästa vecka. Glöm inte att Q4 2015 och Q1 2016 ska vara mycket positiva enligt Lantto själv.

NEXT har själv kommit ut och sagt att FPC är nummer 1 i smartphone segmentet.

Att man tradar förändrar ingenting. Fundamentala är på platsen.

Som sagt, det är rea, köp!!
2015-10-28, 12:06
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Det är lugnt! De flesta som köpt aktien gjorde det på 6 kronor om man ska tro dem så de har gjort en riktigt bra affär om den så skulle dyka 90 % till!

Det är alltid svårt att veta vilka bolag av denhär kalibern det är värt att gå in i initialt!

Många trodde på Fing ifrån början, andra satsade allt på Northland Resources!
2015-10-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Väntad rekyl. Inga sunda nivåer inför rapport.

Tyckte samma sak igår också. Dagenss nedrekyl är nyttigt för aktien.

Ska vi gå efter Carnegie reko, så bör vi ligger 600 kr snart med allt som händer de kommande 3 månaderna.
2015-10-28, 12:07
Medlem
Oldberrys avatar
Kurt fick rätt till slut. Skönt att man inte rör fpc med tång.

Vi ses vid 200!
2015-10-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Kurt fick rätt till slut. Skönt att man inte rör fpc med tång

Kurt kan lika mycket om FPC som stefan Löfven kan om anpassningsförmåga.

Rapporten för FPC kommer nästa vecka.
2015-10-28, 12:11
Medlem
Helveeetes satan... !!! Skulle sålt rubb o stubb igår... Tror ni den kan ticka upp igen sakta men säkert tills rapport i början på Nov?
2015-10-28, 12:13
Medlem
Hur var det nu, "Fingerprint är inte en riskfylld aktie"?

Aktien var ner 40% som mest idag. Tänk vilka läropengar folk blir av med en dag som denna.
2015-10-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Kurt fick rätt till slut. Skönt att man inte rör fpc med tång.

Vi ses vid 200!

Han har ju haft rätt i absolut nada. Fram till 30 september i år har han sagt sälj vid varje tillfälle han fått luft. Efter det har han sagt sälj efter Q3-rapporten. Så man kan säga att han haft maximalt fel, rätt igenom.
2015-10-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Njae. Jag själv har blankat FPC så min uppfattning är att bolaget är enormt övervärderat. MEN, en fundamental värdering tar ju hänsyn till förväntad tillväxt och framtida försäljning. Så visst kan man påstå att det är en fundamental analys, men med en jättestor osäkerhet.

Beror på hur man tänker. Jag försöker tänka som Graham, Buffet med flera men att ha en så extremt hög förväntning på framtida vinster finns inga som helst befog för.. då börjar det handla om förhoppningsaktie.

Men egentligen meningslöst att diskutera för 9 av 10 köper ju aktier i förhoppning om att aktiepriset skall öka och verkar inte bry sig om skillnaden på aktiens pris och företagets värde.

Man kan ju ganska enkelt se tex hur mycket H&M växt varje år, hur mycket de gett i utdelning varje år, att de har noll i skuld, mycket pengar på kontot osv..
Men ett nytt företag som Fingerprint har ju inget av det där, utan man förväntar sig och hoppas på framtida försäljningar osv..
Självklart kan man göra så om man känner sig trygg med detta.. men mistänker att de allra flesta inte tänkt så mycket på det utan bara hakat på.
2015-10-28, 12:15
Medlem
Själv snubblade jag rejält idag, sålde 100% på 373 efter att ha våndats rejält under morgonen... jag ångrar så satans mycket att jag inte sålde på 430 då jag började gå i de tankarna. Sedan fick jag panik när den vände uppåt igen och köpte in mig med 200% av mitt tidigare innehav på 390. Nu är vi nere på 354.

Så nästan hela vinsten är bortspelad på en dag. Och då har jag varit med sedan 119. Men det är sånt som händer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in