2015-10-28, 12:41
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag förstod inte förut att de fanns en kontrollstation? ( var det så?) precis där NB stoppade Adriana. Där var det olåst och fanns ett rum och toa med ett snöre på golvet. Oklart vad det var för snöre eller hur långt det var.

Där kanske Adriana hade befunnit sig i samma situation som Lisa om hon inte joggat iväg istället för att sätta sig i bilen.

Kopplingsstation, s 880 i FUP.

"HÄNDELSE PÅ KVÄLLEN LÖRDAGEN DEN 6 JUNI
Den 6 juni vid 19.30 tiden är Adriana Berglund (svärdotter till Arne Jönsson) ute
och springer. Hon springer bl.a. på lv 2714 norrut mot Blombergs café.
Vid en gammal kopplingsstation ett par hundra meter från Blombergs café och vid
den södra uppfartsvägen till Blomberg 10 blir hon påropad av en mansperson.
Personen som tilltalar henne på knagglig engelska vill veta vägen till Medelplana.
Han vill att hon skall följa med till hans bil som står parkerad intill
kopplingsstationen.
Adriana Berglund blir dock misstänksam och tar upp sin telefon och visar via
denna vägen. Hon springer därefter vidare.
Adrina Berglund har pekat ut, med stor sannolikhet, att den person som då tilltalar
henne är Nerijus Biljevicius."
2015-10-28, 12:42
Medlem
rotesaus avatar
Nu är advokaten igång.
2015-10-28, 12:43
Medlem
allegragellers avatar
Inger rönnbäck i rättssalen:

Det har vairt mycket tal i bygden hur det här har gått till och inte. Jag kommer inte göra en slutplädering i nuläget.
12:39, 28 October 2015

Platserna är väldigt speciella.

Människorna som bor omkring är delvis speciella.

Vad menar hon med det fetade?
2015-10-28, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Absolut inte.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Dom skenjobbade inte, dom hittade TVÅ maskar!
Det man undrar är ju om lillebrorsan förstod att maskletningen bara var en skenmanöver för att ha koll på söken vid Martorp. Enl. honom var det ju bådas beslut att leta mask vid Martorp men det lär ju varit MGM som initierade den idén.
2015-10-28, 12:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller

Det har vairt mycket tal i bygden hur det här har gått till och inte. Jag kommer inte göra en slutplädering i nuläget.

Definitivt en syftning på alla Jönsson.

Hon har läst för mycket på Flashback
2015-10-28, 12:45
Medlem
Jag började tänka på detta med tejpen, som man verkar lägga mycket vikt vid att den låg på samma plats som den tagits från. Är det helt uteslutet att LH fick repet runt halsen och sedan tejpats över redan innan hon togs till mjölkrummet? Kan ju ha tejpats för att hon inte skulle göra för mycket väsen av sig. Hon kan ha tappat medvetandet och sedan dött av hängningen...det skulle i så fall inte vara helt konstigt om rullen låg på samma plats. Oavsett vem som hade varit mördaren.
Medlem
Citat:

Fastnade också för den meningen. Vad menar hon med det?
För övrigt håller inte något av det hon säger. Patetiskt är vad det är. "Han skypade med sin mamma" - okej? och?
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:

Att hon är mycket speciell..vem vill vara försvarsadvokat i detta fall.
2015-10-28, 12:46
Medlem
Citat:

Jävligt intressant uttalande. Kan det vara som det spekulerats om i tråden att folk i bygden varit rädda för att säga saker om fam Jönsson? Jag menar AJ äger ju hur många hus som helst och mycket folk i närheten hyr hus och stugor av honom.
2015-10-28, 12:47
Medlem
Lazeeboys avatar
Är GMs bror och fru tillbaka i deras bostad? Utan bevakning? Kan inte det ge exempelvis brodern tid att rensa andra bevis? I övrigt mycket konstigt att inte han också förhörs då det har varit skiftande i alibi och att han dessutom hjälpte brodern att skicka iväg MP när de besökte.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En psykopat har sällan prickfri bakgrund fram till 35 års ålder.
Och att även om du inte gillar hans attityd mot frun är det knappast något som i sig gör honom till psykopat.
Alla gråter inte för att de är pressade .. eller vad efterfrågar du?
Hade han gråtit sig genom förhören hade du sett det som tecken på skuld, hade han inte visat en enda känsla hade du sett det som tecken på skuld -- när folk börjar försöka övertolka precis allt kring en människa som du och en del andra gör här - då spelar det ingen roll hur den människan agerar eller reagerar, eftersom ni kommer att läsa in er förutbestämda uppfattning i precis allt oavsett..

Vad är det du inte begriper? Åldern har inte ett skit med saken att göra - däremot kan det ha funnits drag som dock inte varit superalarmerande. Vad som är udda är om han inte sysslat med nåt suspekt innan. De brukar ha sysslat med nåt innan (varningstecken). Men det vet vi inte skriver jag. Han har många okontrollerade år.

Att han inte gråter en enda gång förrän i sista förhöret kan vara tecken på skådespeleri. Ett sista kort han drar fram. Sen avböjer han förhör. Han har inte visat ett tecken innan på att vara bekymrad emotionellt.

Vänligen - läs mitt inlägg om vad Åsgård säger. Överdriver rättspsykiater och expert på gärningsmannaprofiler?

Bah..
Medlem
rotesaus avatar
NLT har en vass rapportering av advokatens uttal just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in