2015-10-28, 12:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Reportern på tv4 play sa att Lisas familj gick ut när sekretessdelen kom.
Jag hade nog inte gjort det. Jag tror alltid att sanningen är bättre än de bilder själv kan kreera.
Att de rekommenderas att lämna rummet säger ju att man vill att de skall koncentrera sig på slutskedet "det tog bara några sekunder" - och inte veta hur mycket som kan ha hänt innan dess ..
2015-10-28, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen45
I förundersökningen finns förhören som skedde i Litauen med, men de är inte översatta. Dessutom är de förhören inklistrade som bilder i fup:en, så det går ju inte att översätta med typ google-translate. Har försökt finna översättning men ej lyckats.

Någon som vet var man kan läsa en översatt version av förhören i Litauen med MGM:s fru och bror?

Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Finns ju översatta i FUP:en. Runt sidan 1300 (taget ur minnet).

Ok, missade det. Tack för upplysningen!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Enligt FUP så identifierades flickan av Rättsläkaren med hjälp av detaljer från hennes tandläkare ("tandkort").

Det är en standardprocess men innan detta skedde har föräldarna identifierat kroppen. Ur AB 12/6:

Den person som hittades död i sökområdet kring Kinnekulle i går kväll har identifierats.
Det är den saknade Lisa Holm, 17.
– Flickan är identifierad av sina föräldrar, säger Ulla Brehm, polisens presstalesperson
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Om det är så att GM och hans bror försökte få missing people att inte leta på ett visst ställe, bör inte även brodern isåfall misstänkas för skyddande?
Då bara MGM behärskar engelska så var det han som uttalade orden (som var något i stil med "man har redan sökt här")
2015-10-28, 12:38
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuisGaravito
Någon som har sett något om att en släpkärra undersökts? Hittade inget när jag sökte i FUP'en. Med tanke på att inget DNA från Lisa hittats i VW Sharanen?

Ett vittne har ju på s. 280 som uppger att han sett Sharanen med ett släp veckan innan. (När de var och jobbade på Blomberg 10?)

Tänkte också på att likhundarna markerade vid Blomberg 10? Hittar ingen förklaring till detta. (s. 759) Kan släpkärran då eventuellt stått i garaget efter att den transporterat liket? Alternativt kan ju "städning" av VW Sharanen skett i det aktuella garaget?

I FUP finns massor om släpet, men jag hittade aldrig den tekniska undersökningen då jag letade lite snabbt. Bröderna sa att de använde släpet varje dag, och stod parkerat i spritfabrikens lada om jag inte minns fel.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Måste man inte vara rätt så intelligent för att klassas som psykopat? Den här pajasen verkar mer vara en jävla idiot av typen Anders Eklund.
Absolut inte.
Medlem
Citat:
Om det är så att GM och hans bror försökte få missing people att inte leta på ett visst ställe, bör inte även brodern isåfall misstänkas för skyddande?

Det var NB som talade med MP enligt FUP. Inte brodern, han stod i bakgrunden.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Det framgår i FUP att NB var den som tilltalade Missing People, medans AB gick in i det gula uthuset och hämtade något.

Däremot uppträdde bröderna underligt ihop med att gräva i en gödselstack och "skenjobba" båda två i några korta minuter innan dom lämnade platsen.
2015-10-28, 12:39
Medlem
Blodspåren på insidan av LH jeans, hur skulle dom kunna kommit dit genom kontaminering från MGM? Nästan helt omöjligt. Det går inte förklara bort.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Menar du liverapporteringen så har de gått igenom det.

Aha okej. Har inte hört det på aftonbladet än iaf.
Medlem
hasselmuzs avatar
Jag förstod inte förut att de fanns en kontrollstation? ( var det så?) precis där NB stoppade Adriana. Där var det olåst och fanns ett rum och toa med ett snöre på golvet. Oklart vad det var för snöre eller hur långt det var.

Där kanske Adriana hade befunnit sig i samma situation som Lisa om hon inte joggat iväg istället för att sätta sig i bilen.
2015-10-28, 12:40
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det framgår i FUP att NB var den som tilltalade Missing People, medans AB gick in i det gula uthuset och hämtade något.

Däremot uppträdde bröderna underligt ihop med att gräva i en gödselstack och "skenjobba" båda två i några korta minuter innan dom lämnade platsen.

Dom skenjobbade inte, dom hittade TVÅ maskar!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in