Citat:
En psykopat har sällan prickfri bakgrund fram till 35 års ålder. Han kan stänga av, men det finns drag av psykopati.
Att han inte erkänner kan vara ett sådant tecken (egenvinning, känner ej skuld), att han letar offer på lördag (planerar attack),att han åker hem direkt och skypar, köper pizza kan vara ett sånt tecken (ingen ånger, oberörd för händelsen)
Så vitt jag kan se gråter han i ett enda förhör den 15/9 (om jag inte missat nåt) och då gråter han genom hela förhöret. Sen finns beskedet:
Skådespeleri?
Förutom detta så finns det drag i hans personlighet och bakgrund som är skumma. Bristande impulskontroll, aggressioner, nedvärderar/hånar sin fru och anser sig huvudet i familjen(makt). Lismande och inställsam, vill ta åt sig äran trots att han inte ens utfört jobbet (grandios).
Finns det andra tecken under de försvunna åren? Finns det annat han gjort?
Ljugit har han gjort (tagit annan persons id), exet var han inte schysst mot, och han provocerade ofta fram slagsmål på fyllan.
Att han inte erkänner kan vara ett sådant tecken (egenvinning, känner ej skuld), att han letar offer på lördag (planerar attack),att han åker hem direkt och skypar, köper pizza kan vara ett sånt tecken (ingen ånger, oberörd för händelsen)
Så vitt jag kan se gråter han i ett enda förhör den 15/9 (om jag inte missat nåt) och då gråter han genom hela förhöret. Sen finns beskedet:
Skådespeleri?
Förutom detta så finns det drag i hans personlighet och bakgrund som är skumma. Bristande impulskontroll, aggressioner, nedvärderar/hånar sin fru och anser sig huvudet i familjen(makt). Lismande och inställsam, vill ta åt sig äran trots att han inte ens utfört jobbet (grandios).
Finns det andra tecken under de försvunna åren? Finns det annat han gjort?
Ljugit har han gjort (tagit annan persons id), exet var han inte schysst mot, och han provocerade ofta fram slagsmål på fyllan.
Och att även om du inte gillar hans attityd mot frun är det knappast något som i sig gör honom till psykopat.
Alla gråter inte för att de är pressade .. eller vad efterfrågar du?
Hade han gråtit sig genom förhören hade du sett det som tecken på skuld, hade han inte visat en enda känsla hade du sett det som tecken på skuld -- när folk börjar försöka övertolka precis allt kring en människa som du och en del andra gör här - då spelar det ingen roll hur den människan agerar eller reagerar, eftersom ni kommer att läsa in er förutbestämda uppfattning i precis allt oavsett..