2015-10-28, 12:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han kan stänga av, men det finns drag av psykopati.
Att han inte erkänner kan vara ett sådant tecken (egenvinning, känner ej skuld), att han letar offer på lördag (planerar attack),att han åker hem direkt och skypar, köper pizza kan vara ett sånt tecken (ingen ånger, oberörd för händelsen)

Så vitt jag kan se gråter han i ett enda förhör den 15/9 (om jag inte missat nåt) och då gråter han genom hela förhöret. Sen finns beskedet:
Skådespeleri?

Förutom detta så finns det drag i hans personlighet och bakgrund som är skumma. Bristande impulskontroll, aggressioner, nedvärderar/hånar sin fru och anser sig huvudet i familjen(makt). Lismande och inställsam, vill ta åt sig äran trots att han inte ens utfört jobbet (grandios).

Finns det andra tecken under de försvunna åren? Finns det annat han gjort?
Ljugit har han gjort (tagit annan persons id), exet var han inte schysst mot, och han provocerade ofta fram slagsmål på fyllan.
En psykopat har sällan prickfri bakgrund fram till 35 års ålder.
Och att även om du inte gillar hans attityd mot frun är det knappast något som i sig gör honom till psykopat.

Alla gråter inte för att de är pressade .. eller vad efterfrågar du?

Hade han gråtit sig genom förhören hade du sett det som tecken på skuld, hade han inte visat en enda känsla hade du sett det som tecken på skuld -- när folk börjar försöka övertolka precis allt kring en människa som du och en del andra gör här - då spelar det ingen roll hur den människan agerar eller reagerar, eftersom ni kommer att läsa in er förutbestämda uppfattning i precis allt oavsett..
2015-10-28, 12:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Nu behöver man inte vara psykopat för att stänga av sig själv.
Just det beteendet ses hos persorner som levt i icke stabila föhållanden.
Mycket vanligt betingat hos barn som haft det med från tidig ålder.
Ett inlärt sätt att överleva och att orka.
Och det är då ett naturligt sätt att bete sig på.
Ibland är vi lite för över logiska runt den typen av personer, så det bästa är att skaka loss den egna logiken och se det som det verkligen ser ut.
Helt utan att låta tanken vilseleda oss
Instämmer där. Att stänga av faller sig naturligt för många i situationer de inte kan/vill/orkar hantera.
2015-10-28, 12:15
Medlem
Theforeigners avatar
GW pratar en massa om silver tejpen utan att berätta att man INTE hittade något DNA från MGM på all denna silvertejp som hittades lindad runt Lisa's huvud.

GW följer ju inte objektivitetsprincippet (inte säker på vad det heter)
2015-10-28, 12:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Det var ju några som tidigare i tråden påstått att man kunde se Lisas sko på en av de sekretessbelagda bilderna (i samband med att FUP:en kom ut), är det någon som kan bekräfta detta påstående?
Nej, det kan man inte.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Även torkat blod kan avge fläckar, företrädesvis mikroskopiska. Ser du blod på något foto av Lisas kläder, eller vad baserar du antagandet att det handlar om droppar av blod och blod i vätskeform på?

Ur förhör med NB (sid 1584 originalets paginering): "Hm, då ska jag förklara för dig, äh, på Lisas byxor som hon hade på sig, på den
vänstra fickan har man anträffat en blodfläck, den DNA analysen, den visar att det är
ditt blod, förstod du förut vad jag berättade om DNA?"

Ur förhör med NB (sid 1589 originalets paginering):"Mina spår är överallt, över hela Blomberg
Hm, men blodfläckar smittar inte på det sättet, dina blodfläckar finns inte överallt i
hela Blomberg. Du har aldrig träffat flickan förut. Du har själv berättat om detta.
Ja
Hur skulle hon kunna ha sina blodfläckar på sina byxor som hon dessutom när hon....."

Ur förhör med NB (sid 1599 originalets paginering): "Om det hade funnits din DNA i form av, kontaktsmitta då hade det funkat det du säger,
men inte i form av en blodfläck.
Jag har ingen aning, ingen uppfattning"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Man hittade enbart 12 "våldtäktsporr" bilder i MGMs mobil (och dator , som jag kommer ihåg det), och dom var alla dubbletter dvs igentligen fanns bara 6 stk olika "våldtäktsporr" bilder .

Inte mycket det för en som skulle vara en psykopatisk lustmördare.
Nej, det var i AB:s mobil våldsporrbilder hittades.

MGM:s dator dock.
Medlem
Familjen sitter kvar och kommer alltså att få se bilderna. Har för mig att Brandtler sa att han tänkte råda dem att lämna rättssalen när detta kommer upp, och låta dem minnas Lisa som hon var. Men de väljer att stanna alltså. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas..

Kan det vara så att de redan fått se henne? Jag vill minnas att det kom uppgifter om att föräldrarna hade identifierat henne, dagen efter hon hittades. Men då kan man ju ha fått identifiera ett klädesplagg eller smycke som fanns på kroppen, kanske..
2015-10-28, 12:18
Medlem
Le Grand Maître, sjukaste jag läst på länge.

Så du tror att de hade BDSM sex som av misstag ledde till hennes mord? Eller vadå?

Du kanske trollar, eller är en idiot så du får förklara igen.
2015-10-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Hur ska farbror ha det egentligen?Söker farbror på sex eller inte?Du tror inte att polisen ser skillnad på om bilden finns i cachen eller om den finns sparad på hårddisken?

Var står det att bilderna är sparade? Uppfattade det som att de ligger i cachen, och där kan vad som hest hamna.
2015-10-28, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Familjen sitter kvar och kommer alltså att få se bilderna. Har för mig att Brandtler sa att han tänkte råda dem att lämna rättssalen när detta kommer upp, och låta dem minnas Lisa som hon var. Men de väljer att stanna alltså. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas..

Kan det vara så att de redan fått se henne? Jag vill minnas att det kom uppgifter om att föräldrarna hade identifierat henne, dagen efter hon hittades. Men då kan man ju ha fått identifiera ett klädesplagg eller smycke som fanns på kroppen, kanske..

Är ganska säker på att jag läste att det var SH som identifierade LH:s kropp.
2015-10-28, 12:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ur förhör med NB (sid 1584 originalets paginering): "Hm, då ska jag förklara för dig, äh, på Lisas byxor som hon hade på sig, på den
vänstra fickan har man anträffat en blodfläck, den DNA analysen, den visar att det är
ditt blod, förstod du förut vad jag berättade om DNA?"

Ur förhör med NB (sid 1589 originalets paginering):"Mina spår är överallt, över hela Blomberg
Hm, men blodfläckar smittar inte på det sättet, dina blodfläckar finns inte överallt i
hela Blomberg. Du har aldrig träffat flickan förut. Du har själv berättat om detta.
Ja
Hur skulle hon kunna ha sina blodfläckar på sina byxor som hon dessutom när hon....."

Ur förhör med NB (sid 1599 originalets paginering): "Om det hade funnits din DNA i form av, kontaktsmitta då hade det funkat det du säger,
men inte i form av en blodfläck.
Jag har ingen aning, ingen uppfattning"
Jag kan inte se något att basera ditt antagande på. Det står inget om fläckarnas omfattning, och att det inte kan komma från torkat blod.
2015-10-28, 12:22
Medlem
Har MGM svarat varför han åkte runt med en kökskniv i bilen som normalt används för att skära potatis (enl. AB)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in