2015-10-28, 12:23
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Är ganska säker på att jag läste att det var SH som identifierade LH:s kropp.

Stackars syster ❤️
Minns ärligt inte mer än att hon och modern bekräftade örhängena och att tandkort fastställde LH identitet
2015-10-28, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Stackars syster ❤️
Minns ärligt inte mer än att hon och modern bekräftade örhängena och att tandkort fastställde LH identitet

Menade Stefan (pappan). Men det stämmer att systern och modern identifierade vissa av hennes tillhörigheter, till exempel mobilskal.
2015-10-28, 12:25
Medlem
Citat:
Stackars syster ❤️

Pappan har också initialerna SH. Det var nog pappan och inte systern.
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Har MGM svarat varför han åkte runt med en kökskniv i bilen som normalt används för att skära potatis (enl. AB)

Han ska ha haft den för att vässa sin arbetspenna. Brodern avsäger det och talar om att de använder ett annat verktyg till det
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Stackars syster ❤️

Pappa heter vän Stefan så SH behöver inte vara systern. Tror inte yrkesmilitären fegar ur och skickar dit syrran för att identifiera.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Familjen sitter kvar och kommer alltså att få se bilderna. Har för mig att Brandtler sa att han tänkte råda dem att lämna rättssalen när detta kommer upp, och låta dem minnas Lisa som hon var. Men de väljer att stanna alltså. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas..

Kan det vara så att de redan fått se henne? Jag vill minnas att det kom uppgifter om att föräldrarna hade identifierat henne, dagen efter hon hittades. Men då kan man ju ha fått identifiera ett klädesplagg eller smycke som fanns på kroppen, kanske..

Reportern på tv4 play sa att Lisas familj gick ut när sekretessdelen kom.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Familjen sitter kvar och kommer alltså att få se bilderna. Har för mig att Brandtler sa att han tänkte råda dem att lämna rättssalen när detta kommer upp, och låta dem minnas Lisa som hon var. Men de väljer att stanna alltså. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas..

Kan det vara så att de redan fått se henne? Jag vill minnas att det kom uppgifter om att föräldrarna hade identifierat henne, dagen efter hon hittades. Men då kan man ju ha fått identifiera ett klädesplagg eller smycke som fanns på kroppen, kanske..

Familjen valde att gå ut vad jag hört från personer på rättegången.

Familjen har med högsta sannolikhet inte sett henne. Hon identifierades via "dental records" (vet inte svenska benämningen?), alltså med tänderna. De använde sig av någon gammal tandröntgen på henne från någon tandläkare.
När en kropp är svårt demolerad och även har nått framskriden förruttnelse så ser jag inga skäl till att familjen skulle ha fått/valt att se henne.
2015-10-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är det känsligt att LH skulle ha en pojkvän? Är hon mindre värd för det?
Dock reser det ett antal frågor. Tex följande - vem reagerar som du och blir skogstokig om hon skulle träffat en pojkvän?

Om hon nu hade stämt träff med "en hemlig pojkvän" så borde detta rimligtvis ha föregåtts av kontakter mellan Lisa och "pojkvännen". Nu finns det mig veterligen inget som pekar på att LH skulle ha stämt träff med någon efter jobbet. Hennes telefon är väl genomsökt? Polisen har med all säkerhet redan utrett vilka LH har varit i kontakt med dagarna innan mordet, och även förhört dem upplysningsvis.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En psykopat har sällan prickfri bakgrund fram till 35 års ålder.
Och att även om du inte gillar hans attityd mot frun är det knappast något som i sig gör honom till psykopat.

Alla gråter inte för att de är pressade .. eller vad efterfrågar du?

Hade han gråtit sig genom förhören hade du sett det som tecken på skuld, hade han inte visat en enda känsla hade du sett det som tecken på skuld -- när folk börjar försöka övertolka precis allt kring en människa som du och en del andra gör här - då spelar det ingen roll hur den människan agerar eller reagerar, eftersom ni kommer att läsa in er förutbestämda uppfattning i precis allt oavsett..
Måste man inte vara rätt så intelligent för att klassas som psykopat? Den här pajasen verkar mer vara en jävla idiot av typen Anders Eklund.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-10-28 kl. 12:28.
Medlem
Citat:
Han ska ha haft den för att vässa sin arbetspenna. Brodern avsäger det och talar om att de använder ett annat verktyg till det
Haha vilken jävla pajasförklaring.
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag kan inte se något att basera ditt antagande på. Det står inget om fläckarnas omfattning, och att det inte kan komma från torkat blod.

Nu är det ju förhörsledaren som talar om blodfläckar i den citerade texten, inte jag. Förhoppningsvis är de såpass kompetenta att de kan skilja på vad som är en blodfläck och inte.

Förhörsledaren säger uttryckligen att det rör sig om blodfläckar, inte fragment av koagulerat blod.
2015-10-28, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Reportern på tv4 play sa att Lisas familj gick ut när sekretessdelen kom.

Nej, de stannade kvar enligt NLT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in