Citat:
Ursprungligen postat av
Sanchezest90
En sak jag undrar är varför han inte ERKÄNNER? Han är ju skyldig så det skriker om det. För både sin egen familj och lisas familj så borde han ju göra det. Han måste var en mycket störd människa utan empati.
Om han hoppas på att frias så vinner han ju ingenting på att erkänna.
Citat:
Ursprungligen postat av
nopomil
Och vem/vilka ska "avfärda" det tycker du? Det får bli en opartiskt sammansatt utredningskommission i så fall för Skövdepolisen har bundit upp för mycket prestige.
Det är opartiska enheter som sköter utvärderingen av den tekniska bevisning -- och har andra alibi så ligger dessa också utom för den polis som du anklagar för att en bedriva en saklig undersökning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snubchurp
"35-åringen visar inga känslor alls. Han är neutral i sitt beteende och i ansiktsuttryck."
Bara detta är ett tydligt tecken på att det sitter en psykopat framför Lisas familj. Hade det varit en normal människa som är oskyldig hade ett helt annat beteende visats upp.
Nej, det är inget tydligt tecken på en psykopat -- det kan lika gärna handla om att han stänger av inför en situation som han inte kan hantera.
Jag har sällan sett några direkta känsloyttringar från åtalade - alldeles oavsett om de ansett sig skyldiga eller oskyldiga. De som erkänt brott har jag sett "uppvisa ånger" och ta till känslor -- i mina ögon mest för att vädja till rätten och försöka vinna sympati faktiskt.
Man skall inte övertolka allt helt enkelt.