2015-10-27, 23:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Wow, nu ska du försöka mästra mig om internet och IT också? Låt oss diskutera cache baby. Eller inte för den delen. Ska vi prata Arpanet kanske?

Jag har nu gjort sexsökningar ett tiotal gånger sen ämnet kom upp. Fortfarande inte en bild på strypsex. Eller kinky. Eller några märkliga bilder alls för den delen. Polisen kan få komma och titta hur mycket dom eller du vill. Inga bilder på sadistiskt sex här.

Vad visar då det? Att jag är konstig, att han är konstig eller att du är konstig?

Du kan banka den bristande passformen på just den pusselbiten hur länge som helst, resten av pusslet ser bra ut.
Jag gjorde en bildsökning på ordet sex, och fick in den här bilden: http://rodeo.net/lisamagnusson/files/2012/10/sex-is-not-the-enemy-31.jpg, tvång, nära våld. Om jag gör fler sökningar får jag sannolikt in annat material som jag inte vill se.
2015-10-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lägger märke till de ja - förut var han insatt, han hade insyn i FU, rikskrim skulle kopplas in vs landsortspolisen.

Icke att förglömma hans troliga insideuppgifter från NFC.Där det inte fanns något av värde....
2015-10-27, 23:02
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men nu vet vi ju inte hur många som avrättats i USA som kanske hade kunnat komma ut som oskyldiga pga DNA-kunskap som finns nu men inte när de dömdes.

Men hur som helst hoppas jag att NB får livstid för mordet på Lisa.

Förstår din poäng, men tycker ändå som sagt att om man blir oskyldigt dömd till ett långt fängelsestraff så är det nog helvetiskt nog i sig för den individen (även om det inte är lika hemskt som ett dödsstraff). Finns nog inga skadestånd eller frikännanden som kan väga upp för det rena helvete man fått genomlida (alla försvunna år och skammen och hatet man fått utså osv) om man blivit oskyldigt dömd för ett grovt brott, men ändå anser väl inga människor att detta är ett argument för att man inte ska utdela långa fängelsestraff.

Alltså tycker jag inte nödvändigtvis att det måste vara ett argument mot dödsstraff heller. Vad gäller den här biten (med oskyldigt dömda) så tycker jag som sagt att det är bevisningen man bör fokusera på och inte straffsatserna.
Förstår som sagt din poäng, men känner att jag kommer bort från Trådämnet nu så går inte in mer på det.

Vad gäller NB så kan jag dock som sagt inte hjälpa att jag tycker att livstid såväl som dödsstraff är alldeles för snälla straff jämfört med vad han förtjänar (då jag är helt övertygad om att han varit inblandad i brottet på något sätt). Om han, mot förmodan, inte begått själva mordet så är han nästan lika ond som mördaren om han väljer att skydda ett sådant as.
Men men, förstår att man inte kan resonera på det sättet i ett rättssamhälle. Däremot tycker jag att "riktig" livstid är det absolut minsta man kan begära, vilket vi alla vet att han aldrig kommer dömas till.
Gråter för alla flickor och kvinnor den dagen han släpps ut i samhället igen...
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-10-27 kl. 23:06.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Ny artikel.

"Nerijus hustru Irina: Jag litar på min man"

http://www.expressen.se/gt/nerijus-hustru-irina-jag-litar-pa-min-man/

Hur ska hon kunna ta in att hennes make är en lustmördare. Vilken skam även för henne. Förnekelse. Men vidrigt att hon visar Familjen Holm så lite respekt att hon i samma mening säger sig älska sin make samtidigt som hon beklagar deras förlust.
Hon går väl fortfarande och hoppas på ett enormt skadestånd och verkar inte förstå att det svenska rättsystemet inte har något med rasism att göra.
Medlem
MegaLomanis avatar
Det har framkastats flera gånger att det kanske inte är första gången BN mördar. Ja, säkert kan man ju inte veta, men i alla fall tror jag att detta är hans debut. Det som enligt min mening talar för det är, att han bara verkar ha planerat fram till själva gärningen och kanske knappt det.

Han börjar 6 juni med att försöka fånga in den joggande kvinnan. Det misslyckas. Han kanske inser vad som inte funkar. Nästa gång lyckas han med gärningen. Han lustmördar LH, men sedan verkar han inte ha någon plan.

Han står där med sitt mordoffer. Det är troligen då tarmen vänder ut och in på sig när han inser sin belägenhet. Ingen plan, ont om tid, från början ett inte allt för lysande intellekt och till detta kommer panik.

Lisas örhängen och handske dräller omkring honom i halmen och skräpet. Han kastar ut smågrejor genom bilfönstret. Ett godispapper följer med. Han kör till en byssja, som inte så många andra känner till och stuvar in sitt ännu varma offer i ett klädskåp och trycker dit lite kläder ovanpå av någon inte helt glasklar anledning.

Sedan fortsätter han att bära sig suspekt åt. Helt opåkallat säger han åt frun och brodern att säga att han var hemma efter 18 och likaså opåkallat att inte tala om att han fått kläderna tvättade.

Han är oroligt, inte av samvetskval givetvis, utan för att han skall bli påkommen. Han får med sig brodern att leta mask där det inga finns för att hålla ett öga på MPS och kan inte avhålla sig från att säga åt dem att inte leta där de riskerar att hitta LIsa och hennes grejor.

Hade han nu genom en sinkadus inte åkt dit denna gång, så hade han troligen lärt sig en läxa och planerat för att dölja sitt dåd nästa gång. För det hade blivit en nästa gång. Säkert. och nästa och så vidare, om det gått vägen.

Det går an att sitta här och tycka att en mördare borde inte gjort si eller så. Han har handlat ologiskt, inkonsekvent och dumt. Ja, han verkar inte vara något ljushuvud, men han skulle troligen ha lärt sig ett och annat till nästa gång.

Det är därför jag inte tror att han begått något lustmord tidigare. I så fall hade han planerat "efterarbetet" bättre. Jag skulle bli förvånad om det framkom att han gjort något liknande tidigare.

Alla(utom han förstås) kan vara glada för hans många misstag. Hade han varit lika skarpsinnig som en del av kritikerna här inne, hade vi inte haft ett sådant här fall. Det perfekta mordet uppfattas inte som ett mord.

Lisa skulle varit försvunnen. Spårlöst och oförklarligt och definitivt. Ingen moppe, ingen hjälm, inga örhängen, framför allt ingen kropp och ingen misstänkt mördare. Bara borta. NB hade fortsatt att klåpa med sina fönsterbleck och planera för nästa dåd. Ingen mer än hans närmaste hade känt till hans svåruttalade namn.
2015-10-27, 23:03
Medlem
ME077s avatar
NB är nog förbi stadiet med stillbilder (steg 1). Han har ju ca 1000 raderade filmer (steg 2) på datorn, och använder sig av minst tre olika företag för "live-sex" via webbcam (steg 3). Steg 4 blev IRL.

Vem vet om det i framtiden kanske också hittas ytterligare en dator undangömd någonstans på Kinnekulle.
2015-10-27, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag gjorde en bildsökning på ordet sex, och fick in den här bilden: http://rodeo.net/lisamagnusson/files/2012/10/sex-is-not-the-enemy-31.jpg, tvång, nära våld. Om jag gör fler sökningar får jag sannolikt in annat material som jag inte vill se.
har med sökt på ordet sex och får inte upp den, antagligen har google en algortim i sin sökmotor som tar hänsyn på tidigare sökningar, du har säkert sökt på våldsporr innan pga Lisa Holm, det har inte jag gjort
2015-10-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crameol
Ny artikel.

"Nerijus hustru Irina: Jag litar på min man"

http://www.expressen.se/gt/nerijus-hustru-irina-jag-litar-pa-min-man/
Hon kommer att behöva hjälp med att ta sig ur sin situation. Trist med all otacksamhet mot Sverige.
2015-10-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Hur ska hon kunna ta in att hennes make är en lustmördare. Vilken skam även för henne. Förnekelse. Men vidrigt att hon visar Familjen Holm så lite respekt att hon i samma mening säger sig älska sin make samtidigt som hon beklagar deras förlust.
Hon går väl fortfarande och hoppas på ett enormt skadestånd och verkar inte förstå att det svenska rättsystemet inte har något med rasism att göra.

Jag är säker på att hon inte är oskyldig till skyddande av brottsling. Hade hon litat på hans oskuld så hade hon kommit till rätten och stått på hans sida. Hon är rädd för konfrontation.
Senast redigerad av crameol 2015-10-27 kl. 23:09.
2015-10-27, 23:07
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Inga, vad jag vet, eftersom jag inte söker på sex. Men svara på frågan i ditt citat, vill du ha alla bilder som du söker hittar? Om du söker på sex, kan inte en och annan våldsporrbild dyka upp? Den lagras i cachen, och kommer polisen och tittar i datorn hittar den bilden.

Citat:

Hur ska farbror ha det egentligen?Söker farbror på sex eller inte?Du tror inte att polisen ser skillnad på om bilden finns i cachen eller om den finns sparad på hårddisken?
2015-10-27, 23:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ond bråd död på säteriet.

Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jo, man slås ju hela tiden av områdets skönhet. Och så har vi då kontrasten med det ofattbara, som skett i en stil - och miljö (ladan invändigt) - värdig Motorsågsmassakern.

Helt otroligt.

Ja verkligen!

När man kommer dit känns en frid och ro. En idyll där det inte råder någon ondska men nu vet vi bättre - tyvärr. Denna numera f. d. idyll har för alltid försvunnit och kommer aldrig riktigt att kunna bli den samma.

Alla som kommer att komma dit kommer i första hand numera att tänka på lustmordet.

Däremot tittar man bakom fasederna på de ställen vi har kunnat titta in så råder där verkligen inte någon idyll utan precis tvärtom som t ex ladan och det s k mjölkrummet. Här har ondskan och ond bråd död fått härska.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-10-27 kl. 23:10.
2015-10-27, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Hon kommer att behöva hjälp med att ta sig ur sin situation. Trist med all otacksamhet mot Sverige.

Indoktrinerad, levt isolerat med en psyksjuk mördare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in