2015-10-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrcykel
Skulle inte säga att jag har haft tur, har varit, och är väldigt insatt i både aktien och tekniken. Jag har ett gav under 25 kronor. Tagit hem vinster allt eftersom och investerat i annat, sitter idag med lite drygt 15k aktier i FPC.

Bara att gratulera. Särskilt med tanke på din ålder.
2015-10-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaXray
Detta var helt jävla galet. Varit ute på tjänseresa och inte kunnat kolla min portfälj så noga, och nu BOOM! Vad triggade denna enorma spurten?

Som jag ser det har följande triggat just idag:
- NEXT fick Dell och inte Microsoft - kan ha väckt tankar om att Finger kommer få Microsoft?
- Carnegie har gått ut med "behåll" och teoretiska kurser om 550-600
- Vi är en dag närmre Q3-rapport
- NEXT:s VD uttalade sig positivt om Finger
2015-10-27, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrantz71
Måste kännas hårt att inte vågat gå in?

Ja han måste vara väldigt avundsjuk på alla som tjänat fina pengar på FPC. Men förstår inte hur han orkar sitta och rabbla samma saker om och om igen. Tror att alla som är inne i aktien vet att det finns risk att den går söderut någon gång i framtiden.
2015-10-27, 20:01
Medlem
enflaskavitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggestblow
Som jag ser det har följande triggat just idag:
- NEXT fick Dell och inte Microsoft - kan ha väckt tankar om att Finger kommer få Microsoft?
- Carnegie har gått ut med "behåll" och teoretiska kurser om 550-600
- Vi är en dag närmre Q3-rapport
- NEXT:s VD uttalade sig positivt om Finger

Vet du vilket datum och eventuellt klockslag nästa delårsrapport finns tillgänglig? 2014års Q3-rapport publicerades 6:e november.
2015-10-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enflaskavitt
Vet du vilket datum och eventuellt klockslag nästa delårsrapport finns tillgänglig? 2014års Q3-rapport publicerades 6:e november.
Femte november är det rapport.
2015-10-27, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89

I somras bestämde jag mig för att mina sparpengar behövde flytta från bankkonto med noll tillväxt till fonder. Jag kan noll om sånt men visste att banken inte skulle hjälpa mig så jag surfade runt och började följa lite ekonomitrådar här på flashback. Av nån anledning ramlade jag in i denna tråd och började följa den och Zorb. Jag blev så himla fascinerad att jag bestämde mig för att köpa lite fingrar. Det ska man ABSOLUT inte göra som nybörjare; lyssna på råd på nätet, köpa förhoppningsbolag. Men jag bestämde att jag var redo att förlora en viss summa och satsade den, 15% av mina sparpengar. Lagom mycket att vinna eller förlora.
Jag gick in på 206.50. Sjuk start på mitt aktiva sparande och nåt liknande kommer jag aldrig uppleva. Idag är jag ändå gladast över att Zorb gick in och köpte igen efter svackan så att hanhon också får en rejäl utdelning.
Tack för att du orkade agitera så länge här Zorb. Vilken resa du tagit oss på. Hatten av!
2015-10-27, 20:42
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrcykel
Haha, vilka galna dagar. 700k plus igår och 1,7 miljoner plus idag, går bra nu Kommer dock att plocka hem 30% vinst imorgon, oavsett kurs.
#fattigstudent

Jag såg ditt inlägg och att du tjänat stora pengar på aktier. Skulle vara intressant att höra ditt startkapital, din resa osv

Om du inte vill skriva här skicka gärna ett PM. Eller starta en tråd. Jag är alltid intresserad av de som gjort lyckade investeringar.

Grattis alla som gick in i Fingerprint! Jag tänkte gå in i fredags men blev rädd. Hade dock "bara" tjänat kring 50 procent och hade inte gått in med något stort belopp. Jag tror Microsoft eller Google kan köpa Fingerprint.
Senast redigerad av sxephil 2015-10-27 kl. 20:55.
2015-10-27, 21:05
Medlem
Har följt bolaget länge och har varit lite sugen men hela tiden tyckt att det är övervärderat. Haha ibland lönar sig det inte att vara passiv. Grattis till alla för fin vinst Är dock lite inne på kurt-sunes spår att det kommer nog en baksmälla för eller senare. Man vet att något är haussat när kollegorna på jobbet som aldrig knappt haft lite fonder, diskuterar hur fantastiskt fingerprint är och har börjat tradea.
2015-10-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag har ju sagt att det blir upp till rapport och sedan ner i källarn efter det.

Hörru, din jävla tomte. Du är en sån jävla kappvändare att det liknar ingenting - dina "aktieanalyser" går till fullo ut på att om och om igen ropa "vargen kommer" genom att varna folk för att det snart kommer gå ner och att de kommer ångra sig om de inte säljer nu direkt. Om de gör det, så har de lyssnat på dig och du har haft rätt eftersom de plockade hem en vinst. Om de inte säljer, så har du fortfarande rätt eftersom förlusten kommer så småningom så länge de inte säljer. Det är en fruktansvärt irriterande teknik och du tillför inte någonting till den här tråden.

Till skillnad från dig har jag full förståelse för att inte alla gillar samma aktier. Det finns trådar för olika aktier, eller olika typer av aktier - du kanske borde befinna dig i en annan tråd? Jag läste igenom samtliga dina inlägg i Finger-tråden ikväll och de flesta av dina inlägg, förutom de som är rena "vargen kommer"-inlägg, handlar om aktier som Google och Holmen.

När man läser igenom dina inlägg kan man lätt tro att du är ett troll som vill skapa reaktion i tråden och få folk att hata dig. Det har du ju lyckats tämligen bra med. Dock ser jag något annat i dina inlägg, och det är det faktum att du är lack för att du inte gick in 2013. Kanske gick du in, men sålde till förlust. Och du fixar inte det. Därför läser du varenda inlägg i tråden och gör allt du kan för att andra inte ska finna glädje i den fina uppgång och den fantastiska investering de gjort.

För att återgå till ditt inlägg som jag citerar ovan - du får det att framstå som att du hela tiden tagit en position att det är läge att hålla aktien fram till Q3 2015. Så är dock inte fallet, men jag antar att du försöker vilseleda nya i tråden samt vända kappan efter vinden så gott det går. Nedan citat är hämtade från dina inlägg i tråden, och ger en ganska bra bild av vad din ståndpunkt har varit sedan 2013 - sälj NU.

2013-10-11: Dax att dumpa skräpet fortare än kvickt!
2013-10-11: Nedåt är ett hett tips. Idag är det ett solklart blankningsläge på Precise B, FPC och Cision.
2014-09-20: Som jag skrivit tidigare: sälj skiten innan det är försent. Köp aktier i nåt riktigt bolag istället.
2014-09-21: Om du tittar tillbaka i tråden kan du se att min säljrek var värd att följa i detta bottensänke.
2014-09-22: Hmm jag har skrivit tidigare att det är säljläge när FPC var uppe på betydligt högre nivåer.
2015-08-20: Varför inte vikta om till mer säkra kort så att du får studiero?
2015-08-21: Då är det säljläge enligt min skolbok.
2015-08-24: Aktier ska man väl försöka köpa på botten och inte på toppen?
2015-08-24: Och vad händer när för många börjar fega ur? Jo exakt det som händer nu...
2015-08-24: Ingen som tänkte på att även FPC påverkas av klimatet på övriga börsen märker jag.
2015-08-24: Vad var det jag sa? -10% just nu
2015-08-24: Du skulle sålt i fredags!
2015-08-25: Sättet folk haussar aktien är inte friskt just nu.
2015-09-01: Är det inte dax att lämna skutan?
2015-09-13: Det är bara en tidsfråga innan korthuset faller ihop.
2015-09-13: Kan vara nere på 20 kr imorgon...
2015-09-13: Utmärkt säljläge givetvis...
2015-09-16: Man behöver inga siffor när det gäller nischade teknikbolag.
2015-09-23: Finns det nån bearprodukt så kommer jag snart överväga att gå in.
2015-09-24: Om man verkligen vill fira bör man sälja nu.

Men så, den 30 september 2015, händer det strax efter att zorben lagt fram sin analys av vad som är att vänta av Q3-rapporten - kurt ändrar alla sina tidigare rekar sedan 2013 och menar på att rätt säljläge är precis innan Q3:
Jag gissar upp till rapport pga spekulation och därefter kraftigt fall ner under 300 kr.

Med tanke på dina tidigare "gissningar" så ser jag detta som en klar signal att behålla, eventuellt köpa mer. Om du har lika fel som du haft tidigare så kommer vi nämligen se en fin uppgång även efter rapport.

Mitt favoritcitat från kurt-sune är trots allt:
Att bli rik handlar om att vara extremt snål mot sig själv och spara smart.
2015-10-27, 21:48
Medlem
enflaskavitts avatar
Tror ni det kommer hända ytterligare någonting med aktien innan Q3?
Finns det någonting som tyder på att den kan öka mer, eller för den delen minska innan 5:e november?
Efter Q3 får vi vänta och se, tänker främst på dagarna nu innan.
2015-10-27, 22:02
Medlem
kurt-sunes avatar
Vill inte förstöra festen, men det ligger mycket i det claes hemberg säger...

http://www.di.se/artiklar/2015/10/27/hemberg-skulle-aldrig-vaga-rekommendera-fingerprint/

Jag tycker själv FPC har extremt stora likheter med IT-bubblans värsta dagar.

Vi får se hur det går. Själv tror jag det börjar bli läge att ladda på med björnar. Bear Fing x2 is the shit!
2015-10-27, 22:14
Medlem
4nkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vill inte förstöra festen, men det ligger mycket i det claes hemberg säger...

http://www.di.se/artiklar/2015/10/27/hemberg-skulle-aldrig-vaga-rekommendera-fingerprint/

Jag tycker själv FPC har extremt stora likheter med IT-bubblans värsta dagar.

Vi får se hur det går. Själv tror jag det börjar bli läge att ladda på med björnar. Bear Fing x2 is the shit!

Ja han har ju rekat sälj sen 30kr, synd att man inte lyssnade på han!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in