2015-10-27, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Aktien är överhettad å det grövsta? Aktier kan gå ner också även om det är lätt att glömma en dag som denna.

Fast det har du sagt sen i somras. Klart det kan gå ner men ser du tecken på det eller häver du bara ur dig nåt?
2015-10-27, 07:06
Medlem
Mekhs avatar
Vad hände igår egentligen? Varför stack FING iväg som en raket?
2015-10-27, 07:58
Medlem
Citat:
Aktien är överhettad å det grövsta? Aktier kan gå ner också även om det är lätt att glömma en dag som denna.
Kan du sluta tramsa denna tråd? Dina påståelser har bevisats felaktigt i flera sidor tillbaka.

Kan du inte tillföra något klokt eller som backar dina påtåelser bör du hålla dig borta från denna tråd.
2015-10-27, 08:29
Avslutad
Citat:
Du kanske ska vänta med att yttra dig fram till och med rapporten.
2015-10-27, 09:20
Medlem
Skön start på dagen
2015-10-27, 09:43
Medlem
Fruity Freshs avatar
Jag vet att FPC är ett kvalitetsbolag och tillhör således inte skeptikerna. Men jag börjar få en olustig känsla och frågar mig om detta verkligen är hållbart? Någon duktig sifferkille som kan räkna på hur rapporten måste se ut för att leva upp till detta?
2015-10-27, 09:48
Medlem
Vad är det folk inte fattar? Aktier lever på förväntningen att nästa rapport den 6 nov kommer vara positiv och det kommer den vara med tanke på att de själva höjt prognosen för året. Det är därför aktien rusar som den gör.
2015-10-27, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Vad är det folk inte fattar? Aktier lever på förväntningen att nästa rapport den 6 nov kommer vara positiv och det kommer den vara med tanke på att de själva höjt prognosen för året. Det är därför aktien rusar som den gör.

Ja, positiv tror jag också att rapporten kommer vara. Men hur positiv? Mer positiv än marknadens förväntningar tro?
2015-10-27, 10:56
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Haha, ja. Det är ju självklart att värderingen är en ren förhoppnings/förväntningsvärdering. Att nästa rapport väntas vara positiv innebär ju inte att FPC kan bära en värdering kring dagens nivåer. FPC behöver uthålligt tjäna kring 2-2,5 miljarder efter skatt per år för att dagens värdering ska se rimlig ut. Det finns en enorm osäkerhet kring om de kommer klara det. Jag tror inte det.

Förra kvartalet tjänade FPC 65 milj. före skatt. Det ger 260 milj. kr på helåret, före skatt.
Senast redigerad av Stygotius 2015-10-27 kl. 10:58.
2015-10-27, 11:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Kan du sluta tramsa denna tråd? Dina påståelser har bevisats felaktigt i flera sidor tillbaka.

Kan du inte tillföra något klokt eller som backar dina påtåelser bör du hålla dig borta från denna tråd.

Jag har ju sagt att det blir upp till rapport och sedan ner i källarn efter det.
2015-10-27, 11:22
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Japp och rapporten måste vara något alldeles sensationellt annars åker aktien tillbaka under 300 minst.

Det gäller att passa sig noga nu.
2015-10-27, 12:07
Medlem
Citat:
Japp och rapporten måste vara något alldeles sensationellt annars åker aktien tillbaka under 300 minst.

Det gäller att passa sig noga nu.
Nja, runt 350 lär FING nog dippa ner till tror jag. En del som lär hämta ut vinster. Så ja, en rekyl efter Q3 rapporten är att vänta för er och en tid framöver innan Q4 rapporten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in