2015-10-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Och i vilken riktning anser Du att DNA:t på BO;s trosor pekar – för Du saknar väl inte logiskt tänkande?

Kan det kontamineras med ett dna kan det kontamineras med annat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Och hur kunde man missa stanken??? ska det inte lukta ngt alldeles vidrigt om ett lik legat där????

Oavsett om det finns ett lik eller inte. Är det inte många som frivilligt sticker in näsan i en igenbommad gammal byggbarack. Det är ingen parfymdoft som möter i dörren.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Det står i FUP och sägs av åklagaren under presskonferensen, så det borde stämma.

Varför hänvisar du inte till sidan i FUP:et och länkar till presskonferensen, är det för mycket begärt?

Någon annan som vet mer om det här klargörandet, är det bevisat utom allt rimligt tvivel att hängning är orsaken till att offret avled?
2015-10-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stor snajdarn
Men tejpen hade ju inte gått av. De klippte upp den.
Silvertejp är mycket starkt. På min rulle står det att 17 kp (kg) draghållfasthet garanteras. I praktiken kan den nog hålla mycket mera. Jag "hängde mig" lutande på golvet i en remsa och den gick inte av.
2015-10-27, 18:38
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Detta jag klippte in var ordagrant ur förhöret. Det finns fler frågor men det var de ledande viktiga frågorna jag kritiserade om du nu missade det. Det ska inte ledas några frågor alls här! Det är riktigt dåligt gjort av FL.

Ja, det var ordagrant. Men han tog ju bara upp information som hon redan hade berättat...

"Ledande frågor" handlar om att lägga till eller "hinta" på information som inte kommit upp tidigare. Det skedde absolut inte, då hon redan fört fram informationen... Hur svårt är det att fatta?

Din kritik mot polisen är fullständigt efterbliven.
Senast redigerad av Oformad 2015-10-27 kl. 18:42.
2015-10-27, 18:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Visst är det så.
Någonting den åttalade bara slänger ur sig. Han vill "visa" hur "stygga" polisen är mot en "oskyldig" man.
Ja, det visar nog NB:s manipulativa sida - vad han är kapabel till.
2015-10-27, 18:39
Medlem
Ferry31s avatar
Har inte läst FUP men läst inlägg i tråden där folk diskuterat en del innehåll. Är Aivaras och frugan förståndshandikappade? Jag tror att de är oskyldiga och att Nerijus är helt ensamt skyldig till brottet och jag tror även att han inte får någon medveten medhjälp.

Så för att sammanfatta, de andra två vet troligen ingenting alls. Nerijus kniper käft om det. Men varför är det ingen av dem två andra som pekar ut honom direkt? Han lämnar alltså deras tillhåll innan mordet iklädd träningskläder (läste jag ett inlägg om). Efteråt vill han att frugan ska tvätta och han vill att de ska ge honom ett alibi. Alltså:

1. Han är borta under tiden då mordet troligen begås. Lämnar (strax?) innan, kommer hem kort därefter.
2. Han vill att de andra ska ljuga om vart han befann sig.
3. Han går utanför sina vanliga rutiner. De tvättade ju endast på lördagar och allt detta skedde tidigt på söndag kväll.
4. Offret är en späd tonårsflicka som försvann i närheten av samma plats som de arbetade. Här tycker jag åtminstone Aivaras skulle kunna lägga ihop 2 + 2 då han bör vara lite bekant med Nerijus perversioner. Bröder emellan som levt tillsammans i över 30 år, såklart de någon gång måste ha pratat om sina sexuella preferenser.
Senast redigerad av Ferry31 2015-10-27 kl. 18:44.
2015-10-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vad är det som är så svårt att förstå?

Han flyttade mopeden 5-9 meter, jag tycker det var konstigt att göra så.
2015-10-27, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför hänvisar du inte till sidan i FUP:et och länkar till presskonferensen, är det för mycket begärt?

Någon annan som vet mer om det här klargörandet, är det bevisat utom allt rimligt tvivel att hängning är orsaken till att offret avled?

Därför att jag inte har FUP framför mig, och presskonferensen kan man googla fram. Är jag din servitör?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det tror inte jag heller.

Det hela kan mycket väl ha gått till i inledningsfasen att han drog ner hennes rosa-vita jacka bakifrån och på så sätt "låste" hennes armar. Därmed är hon ur stånd redan från första början att kunna använda sina armar och händer. Detta ville han helt säkert förhindra så att han inte själv erhöll några skador som skulle kunna ha kopplats till LH.

Dessutom så har Nerijus ett starkt övertag i sin fysiska styrka. En 35 års man som håller på med snickeriarbeten som brödföda.

Utöver detta ovan nämnda så tillkommer detta att LH blev troligtvis överrumplad medans lustmördaren visste vad som skulle ske.

Men han fick skador. Relativt nya skador på hand och underarm om jag inte minns fel.
Står i kroppsbesiktningen. Han lämnade blod på både jacka och byxor.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Se helheten för fan! Tror du det är nån annan som är GM??

Det här är en för dålig fup (undersökningar, icke utredda vittnesmål, frånvarande vittnesmål/ frågor, ologiska slutsatser, dåliga förhör mm) för att det ska gå att det ska gå att dra slutsatser om vem som är gm. Problemet är att polisen låste fast sig för tidigt. Hade de avvaktat och frågat vittnen innan gripandet av mgm så hade det varit ett mycket bättre utgångsläge.

Men det framstår i alla fall som klart att LH inte var i ladan fredag kväll.
2015-10-27, 18:43
Medlem
jag är förundrad över hustruns kovändning när hon nu är tillbaka hemma i frihet. Även efter att hon har fallit ihop på golvet när hon konfronteras med bild av Lisa i boden så vidhåller hon att hon tror inte att han har utfört detta! Vafan, jag menar om jag hade blivit konfronterad med detta, säg jag var gift, jag hade nog också svimmat eller liknande, MEN, dom orden hade aldrig kommit ur min mun.
Brodern vidhåller vad han har sagt tidigare, man kan ju undra hur deras relation ser ut i dagsläget.

Däremot säger hon något som jag dessvärre tror gör att vi aldrig kommer få ett erkännande, och det är detta: (ja, inklusive hans frenetiska nekande)

Irina:Om han mår dåligt eller har någon dåligt, han brukar inte dela med mig det, om det gör ont då
kan han säga att, att jag har ont, det gör ont i magen eller ryggen gör ont

FL:Mmm

Irina:Men allt som gäller hans tankar så mycket som jag förstått nå fram tills hans tankar, jag har inte lyckats med det, trots att jag frågade ofta, vad funderar du på, kan du inte prata med mig

FL:Han berättar inte?

Irina:Nej

FL:Hur mår du nu?

Irina:Hemskt

Irina:Jag vet inte vad jag kan tänka

Irina:Jag vet inte vad jag kan göra

FL:Mmm, om Nerijus har gjort detta, eh om Nerijus har begått det här mordet, eh tycker
du att han ska berätta om det då för oss, tycker du att han ska berätta?

Irina:Ja tycker om det är han, då, då berättar han, men om det är han som är skyldig jag vet inte
vad kan motivera honom att berätta

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in