2015-10-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Men kan han ha klippt till tejpen och förberett med handskarna på. Det stod väl att det var klippt tejp. Då måste det finnas en sax också. En av porrbilderna på datorn var väl just en flicka tejpad med silvertejp.
Jag ska inte lägga mig i analysen av alla moment i hängningen, men en retorisk fråga bara: ni har väl alla jobbat med handskar, blivit frustrerade över nåt kinkande, tagit av handskarna, pillat med nåt, satt på dem igen o s v.

Sedan kan jag tycka att det måste vara en kompromiss för en sådan person att behöva ha handskar hela tiden. Kanske lösningen blev att använda engångshandskar, som alla vet mycket lätt går sönder och detta utan att man omedelbart märker det.

F ö, i vissa moment kunde han kanske inte motstå frestelsen att ta av dem, sedan möjligen torkat vaddetnuvar och missat lite, mm mm etc. Han kanske reagerade på hårsprejslukten och nös ? Livet är fullt av futiliteter - hur ska han kunna få full koll ?
2015-10-27, 18:23
Medlem
SilentVictorys avatar
Må vara så att detta redan tagits upp, men med tanke på hur lång tråden är så är små upprepningar något man få ha i åtanke.

Läser igenom FUP, och i ett DNA prov från trosan så påvisas DNA självklart från Lisa Holm. Men även från Irina Bileviciene. Detta bör ju tala ganska starkt för att hon varit inblandad på ett eller annat sätt.

Men både hon och den enda brodern blev väl släppta och fick åka hem?
Har polisen yttrat sig något om det?
2015-10-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Pappa Holm "utfrågas" om det ( i tilläggsprotokollet) och säger att det inte är så. Polisen säger amen. De ifrågasätter ingenting av vad pappa Holm säger. Någon häktesvakt tror jag inte har utfrågats?

Givetvis finns det övervakningskamera i arresten också. Dvs 5-10 min tittande på banden och dom hade haft ett svar.

-nej då, det är någonting han bara slänger ur sig.
2015-10-27, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Något jag tänkt på är att NB är en jävla slarver. Han lämnar massor av spår efter sig, ger sig på Lisa redan dagen efter han försökt lura en annan kvinna (som då har sett hans ansikte och kan vittna). Vidare gör han mycket annat som underlättar polisens arbete. Använder en väg som enbart de som bor lokalt använder, vilket minskar antalet potentiella gärningsmän enormt då polisen förstår att det är någon hemmahörande i trakterna som de ska leta efter. Sen gömde han kroppen på en plats som ytterligare skär ner antalet misstänkta.

Säger detta något? Verkar som att han var något fruktansvärt desperat och inte på något sätt kunde stå emot sina drifter. Sen börjar jag misstänka mer och mer att det var hans första mord. Han kan mycket väl ha begått brott förut, tror inte detta var hans debut, men tror inte han begått brott av den här digniteten innan. Han vet visserligen hur han ska genomföra allt och vara effektiv, men känns också ganska orutinerad på sina håll. Viktigt att de fick honom annars hade han säkert fortsatt och blivit en potentiell seriemördare.

Helt riktigt, kan hålla med dej, men han lyckades försnilla plasten han emballerat om kroppen med till mångas förtret
2015-10-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballabananen
Kan man fråga sig, men uppenbarligen var doften från skadedjursavföring betydligt starkare än vad som kroppen släppte från sig under högen med kläder, det var väl dessutom så att när man var där vid första inspektionstillfället hade Lisa varit död i ett par dgr och dom första dgr var det kallt och förruttnelsen inte riktigt satt fart

Juni månad, intryckt i ett skåp i en byggbod utan ventilation. Desutom en hög med kläder över sig. Men men visst du kan han rätt
2015-10-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Just detta med att han cirkulerar efter offer är skumt. Det låter som om han beslutat sig och iscensätter en sexuell dröm han haft. Är det ett visst utseende/typ han suktar efter kanske det inte finns så många val på landsbygden. Han jobbar ju nästan jämt. Har han överfallit förut men utan våldtäkt och mord? Tänker främst på Englandsvistelsen. Har han tvingat sig på tjejer och krävt att de ska ta av sig kläderna? Att han går loss på skräcken de utstrålar? Att han nu ville ta det ett steg längre? Kunde inte hålla lustarna i schack längre under Blombergsvistelsen?
Jag tror vad som helst efter det hemska vi fått veta och det väcker frågor.

Jag tror ju definitivt att det faktum att han har stått och fluktat på tjejer ifrån hörnrummet och onanerat flertalet ggr, har varit ett led i processen mot att förverkliga sina sexfantasier. Han har haft potensproblem men åtminstone fungerat med sin fru när han har druckit och dagen efter fylla. Att han måste fortskrida med sina fantasier tror jag har att göra med att stimuli inte längre är tillräcklig, och fantasierna blir grövre och grövre. Tror det är samma som med missbruk, du måste till slut öka på dosen för att få samma effekt, och det har han ju gjort nu. Jag är ingen psykiatriker, men är mycket intresserad av psykologi, så detta är mina spekulationer.
2015-10-27, 18:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Allting har gått korrekt till.

Citat:
Ursprungligen postat av misspennywave
Givetvis finns det övervakningskamera i arresten också. Dvs 5-10 min tittande på banden och dom hade haft ett svar.

-nej då, det är någonting han bara slänger ur sig.

Visst är det så.

Någonting den åttalade bara slänger ur sig. Han vill "visa" hur "stygga" polisen är mot en "oskyldig" man.
2015-10-27, 18:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
Hur kommer det sig att det tog så lång tid för kroppen att hittas, speciellt med tanke på att skåpet som den låg i var vidöppet?

Det undrar väldigt många!
Det är svårt att riktigt ta in händelseförloppet även
för Polisen.
Bäst vore om NB prata ut.
Dom kan inte fastslå tiden hon dog....mycket märkligt
alltihop.
2015-10-27, 18:32
Medlem
ieshos avatar
Några uppgifter i utredningen stör mig:

* Om hon mördades redan i ladan vem spridde då ut hennes tillhörigheter från cafeterian mot Blomberg alternativt Martorp?

* Den åtalade hade tydligen försökt att lura med sig en annan kvinna (sin arbetsgivares sonhustru, om jag inte missförstått). Att våldföra sig på en person från trakten tyder på att han planerade ett mord. Hur kan en tidigare ostraffad person vara så kall och likgiltig? Hade han mördat tidigare?

På min blogg http://iesho.blogspot.se finns uppgifter om ett sjukhus i Neapel där det enligt en anställd utbildades mördare, personer som gjordes helt avtrubbade. Den åtalade talade ryska med sin fru och ingen tror väl att ryska militären är mer human än västmakternas militär.

Min bild av mordet är att försökte strypa henne med repet men när hon gjorde motstånd så ryckte han i snaran så att hennes nacke knäcktes. Vem gör sådant som förstagångsförbrytare?
2015-10-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Nu sprider du ju ren desinformation genom att klippa ut extrakt ur förhöret...
Det enda han gör är att låta henne ta ställning till det hon redan sagt. Är du NBs försvarare eller vad är syftet?

Hon hade redan sagt att hon tog en bild 19.31... Hon hade redan sagt att det var 10-15 min efter hon parkerade. Hon hade redan sagt att det tog 10-15 min att köra från Martopsfallet till Munkarängen.

Hur kan han ställa ledande frågor på sådant som hon redan berättat?
Det enda han gör är att ställa frågor för att bekräfta att den tidsram som hon själv har angivit faktiskt stämmer...

Detta jag klippte in var ordagrant ur förhöret. Det finns fler frågor men det var de ledande viktiga frågorna jag kritiserade om du nu missade det. Det ska inte ledas några frågor alls här! Det är riktigt dåligt gjort av FL.
2015-10-27, 18:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi har sett andra bilder på NB - genom social media/massmedia. Han har ett smått "omväxlande" utseende, och därtill ett utseende som går att omnämna som vanligt - utan direkta kännetecken eller avvikelser.
Även bilen hon noterat motsvarar litauernas bil.
Sammanslaget gör Adriana ett ganska tydligt utpekande.
Han ser väldigt olika ut på bilderna:
https://minfil.org/R7f3k8bebd/image.png
http://avpixlat.info/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-Bilevicius-35.jpg
http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-Bilevicius.png

Det är sen inte i närheten av bilden hon förevisades.
Lägger man till hur lortgrisen ser ut på nära håll med sina ruttna tänder är det kanske inte busenkelt. Det var bra gjort och beskrivningen utöver detta är verkligen talande för honom.
Det kunde gått illa för henne.
2015-10-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Må vara så att detta redan tagits upp, men med tanke på hur lång tråden är så är små upprepningar något man få ha i åtanke.

Läser igenom FUP, och i ett DNA prov från trosan så påvisas DNA självklart från Lisa Holm. Men även från Irina Bileviciene. Detta bör ju tala ganska starkt för att hon varit inblandad på ett eller annat sätt.

Men både hon och den enda brodern blev väl släppta och fick åka hem?
Har polisen yttrat sig något om det?

Ja, NB har tafsat på IB med en eller annan kroppsdel och sedan överfört DNA till BO. Eftersom det är det enda spåret efter IB så har hon släppts.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in