2015-10-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Blir väldigt förvånad att det finns folk som tvivlar på att NB är GM.
Konstigt att det bara är GM DNA och LH DNA som finns på olika saker... (plus IB DNA när han gnidit penis mot LH trosor)

Det räcker att läsa förhören med AB och IB för att förstå att NB är GM. Ni som tvivlar kan väl komma med nån bra motivering till att de säger som de gör i förhören!!
Hur har han lyckats med konstycket att inte överföra sin egen DNA då som finns där i betydlig större mängd?

Själv så tycker jag MGM är sannolik med helt säker är jag inte än. Jag försöker nu ta samma väg som utredarna och åklagare gjorde (eller borde ha gjort) genom att försöka utesluta andra tänkbara. Dessutom söker jag motiv (om annat än sadism) och försöker få ihop genomförandet (annat tillvägasätt). Det är väl bra att du verkar helt säker på att det är rätt man och att gärningsbeskrivningen stämmer så du kan luta dig tillbaka.

Ja, förhören med AB och IB, och där ges inga bevis för mig i alla fall.

IB verkade från början oförstående till vad som hände och trodde dom blev anhållna för att dom just var gästarbetare. Senare kunde man känna hur rädd hon började bli då allvaret blev klart för henne. Hon verkar inte ha någon koll på tider alls. Hon visste inte vad hon skulle säga och sa nog det som behövdes för att få bli släppt.

AB är mer underlig i att han så snabbt "pekar" på sin bror och är mer "villig" att se honom som en mördare än IB. Hans tider och påståenden är inte heller något att hänga i julgranen. Jag tycker han försöker slingra sig och manipulera förhörsledaren mer än NB gör i sin iver att ta sig därifrån, inblandad eller inte så verkar han riktigt rädd stundtals. Det känns som om han vet mer.

Men förhören ska läsas fler gånger efter att allt annat är läst fler gånger så man får en överblick. Du kan ha rätt och man ser kanske mer då.
2015-10-27, 18:11
Medlem
mrfixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men gud! Det påminner om lynchmobben som dök upp i den här tråden. Var hämtar LJ & co sin "inspiration" från tro? Detta är givetvis en rättsskandal! Så här ska inte svensk polis arbeta. I andra länder gör polisen så här dvs kör med hot som närmast påminner psykisk tortyr. Nu vet vi att de även arbetar så i Skaraborg.

Med tanke på vad svinet utsatt flickan för så kan väl alla förhörsmetoder accepteras.Eftersom din polare Inger Rönnbäck suttit med vid förhören så kan de väl inte varit så hemska.Då hade väl hon ylat i högan sky precis som du gör med jämna mellanrum i tråden.
2015-10-27, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Jag har tänkt hela tiden att hela scenen verkar "konstruerat" på något sätt, som att någon har vela framställa det som ett sexmord men att det inte är det egentligen.
Om iscensättningen väl liknar en sexmordsscen, så kan ju förklaringen också vara att det var just det det var.
2015-10-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoyers
Hur kommer det sig att det tog så lång tid för kroppen att hittas, speciellt med tanke på att skåpet som den låg i var vidöppet?

Det var flera som hade tittat in i boden, men missade BO, då det låg kläder över. Det var nog ingen som kunde föreställa sig att BO fick plats därunder .
2015-10-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Det var flera som hade tittat in i boden, men missade BO, då det låg kläder över. Det var nog ingen som kunde föreställa sig att BO fick plats därunder .

Och hur kunde man missa stanken??? ska det inte lukta ngt alldeles vidrigt om ett lik legat där????
2015-10-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Och hur kunde man missa stanken??? ska det inte lukta ngt alldeles vidrigt om ett lik legat där????

Bli inte arg på mig!

Inte ens hunden reagerade när de väl hade hittat henne och gick med hund runtom.
2015-10-27, 18:18
Medlem
Titianas avatar
En kanske helt galen idé men tänk om frun varit med på det...att de inte finns sperma i "hängrummet" för att det är i henne?
De tittade på porr och det fanns våldsporr i hennes telefon (?) MGM säger att han aldrig använder hennes telefon. Att hon dels sagt att MGM sagt till henne att ange att han var hemma. Om vi inte per automatik ser henne oskyldig bara för att hon är kvinna?

Hennes DNA på BO...och MGM sista förhör något i stil med " jag sa ju till dem att det var sista gången..förra gången" orkar inte leta upp detta igen så jag kan ha missuppfattat.
Hon följer med till affären trots att hon aldrig annars gör det.

Det mesta som är graverande, om hans person kommer från henne eller brodern (som tydligen också hade våldsporr i sin dator (?). De andra, godsägaren tex har bara gott att säga om honom. Han kan ju ha sina skäl..visserligen.

MGM är en toffel för svensken enligt brorsan. Han verkar se ned på sin bror och är uppenbarligen mer intelligent. MGM kanske är en toffel rätt igenom? och brodern och frun hade ett gemensam intresse, då MGM inte ens fick upp den...

Hur var det med de vittnesmål som kan ha ansetts vara deras bil...de flesta säger väl att de är flera personer i bilen. Rätta mig gärna då jag inte länge kan hålla isär alla silverfärgade bilar som folk har sett.
EDIT: joggartjejen kunde inte identifiera MGM...men det var väldigt likt. Tänk om det hade funnits med en bild på brodern också...
Senast redigerad av Titiana 2015-10-27 kl. 18:23.
Medlem
Skaraborg2s avatar
Överrumplad.

Citat:
Ursprungligen postat av mrfix
Som det genomruttna arsle som baltsvinet verkar vara så har han nog sett till att komma i starkt övertag från allra första början.Ett fegt kräk som han vill nog inte riskera att offret kan komma loss eller skrika på hjälp.Och en liten tjej på 45-50 kg har nog inte så mycket att sätta emot en kroppsarbetare som är betydligt större och starkare.Hon fick nog aldrig chansen att kunna försvara sig.Mördaren slog till hårt och effektivt för att nå sina sjuka syften.

Det tror inte jag heller.

Det hela kan mycket väl ha gått till i inledningsfasen att han drog ner hennes rosa-vita jacka bakifrån och på så sätt "låste" hennes armar. Därmed är hon ur stånd redan från första början att kunna använda sina armar och händer. Detta ville han helt säkert förhindra så att han inte själv erhöll några skador som skulle kunna ha kopplats till LH.

Dessutom så har Nerijus ett starkt övertag i sin fysiska styrka. En 35 års man som håller på med snickeriarbeten som brödföda.

Utöver detta ovan nämnda så tillkommer detta att LH blev troligtvis överrumplad medans lustmördaren visste vad som skulle ske.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Då förstår jag, tack!

Citat:
Ett lik börjar inte lukta på direkten, det kan ha varit för tidigt för att man ska kunna känna något
2015-10-27, 18:19
Bannlyst
Citat:

Kan man fråga sig, men uppenbarligen var doften från skadedjursavföring betydligt starkare än vad som kroppen släppte från sig under högen med kläder, det var väl dessutom så att när man var där vid första inspektionstillfället hade Lisa varit död i ett par dgr och dom första dgr var det kallt och förruttnelsen inte riktigt satt fart
2015-10-27, 18:20
Medlem
Ferry31s avatar
Något jag tänkt på är att NB är en jävla slarver. Han lämnar massor av spår efter sig, ger sig på Lisa redan dagen efter han försökt lura en annan kvinna (som då har sett hans ansikte och kan vittna). Vidare gör han mycket annat som underlättar polisens arbete. Använder en väg som enbart de som bor lokalt använder, vilket minskar antalet potentiella gärningsmän enormt då polisen förstår att det är någon hemmahörande i trakterna som de ska leta efter. Sen gömde han kroppen på en plats som ytterligare skär ner antalet misstänkta.

Säger detta något? Verkar som att han var något fruktansvärt desperat och inte på något sätt kunde stå emot sina drifter. Sen börjar jag misstänka mer och mer att det var hans första mord. Han kan mycket väl ha begått brott förut, tror inte detta var hans debut, men tror inte han begått brott av den här digniteten innan. Han vet visserligen hur han ska genomföra allt och vara effektiv, men känns också ganska orutinerad på sina håll. Viktigt att de fick honom annars hade han säkert fortsatt och blivit en potentiell seriemördare.
2015-10-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men gud! Det påminner om lynchmobben som dök upp i den här tråden. Var hämtar LJ & co sin "inspiration" från tro? Detta är givetvis en rättsskandal! Så här ska inte svensk polis arbeta. I andra länder gör polisen så här dvs kör med hot som närmast påminner psykisk tortyr. Nu vet vi att de även arbetar så i Skaraborg.

Det låter rätt illa ja men med tanke på det hemska brott och det lidande som Lisa utsatts för är det inget som upprör mig i detta fallet. Bra att dom blir omruskade rejält. Låter hårt men så känner jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in