2015-10-27, 12:10
Medlem
JoeL431s avatar
Wow! Att vaknat till detta var absolut inte fel. Kanske backar något efter rapport, men då har den psykologiska ribban satts av folket. Sedan att det finns så mycket på G gör inget värre direkt.
Så länge markanden blommar är det väl bara att sitta still och hålla käft? Hoppas MasterCard'n blir succé!

Edit: Idag firar jag dessutom 100% utveckling i Fingerprint med det lilla jag har .
Senast redigerad av JoeL431 2015-10-27 kl. 12:22.
2015-10-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Haha, ja. Det är ju självklart att värderingen är en ren förhoppnings/förväntningsvärdering. Att nästa rapport väntas vara positiv innebär ju inte att FPC kan bära en värdering kring dagens nivåer. FPC behöver uthålligt tjäna kring 2-2,5 miljarder efter skatt per år för att dagens värdering ska se rimlig ut. Det finns en enorm osäkerhet kring om de kommer klara det. Jag tror inte det.

Förra kvartalet tjänade FPC 65 milj. före skatt. Det ger 260 milj. kr på helåret, före skatt.

Var har du fått dem siffrorna ifrån?
Snälla ge en rimlig uträkning med siffror så kommer du snabbt att se att ditt argument inte håller för 5 öre.
Börja gärna med att skilja på vad de måste omsätta och vad de måste gå vinst på. Du använder ordet "tjäna" till bådadera.

Återkommer själv med snabb uträkning när jag kommer hem från jobb.
2015-10-27, 12:19
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
Var har du fått dem siffrorna ifrån?

Vad menar du? Jag har räknat med en rimlig multipel för teknikintensiva branscher.

Citat:
Ursprungligen postat av starkagubben
Börja gärna med att skilja på vad de måste omsätta och vad de måste gå vinst på. Du använder ordet "tjäna" till bådadera.

Slarvigt av mig, men jag talar aldrig om omsättning. Jag talar bara om vinst.
2015-10-27, 12:30
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Så angående att jag tänkte fylla på, kanske bättre att göra det efter rapport då det ändå med största sannolikhet lär bli en rekyl?
2015-10-27, 12:30
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Japp och rapporten måste vara något alldeles sensationellt annars åker aktien tillbaka under 300 minst.

Det gäller att passa sig noga nu.
Man kan ju gå ur nu och nöja sig med några 100%, och sen gå in efter dippen ( för vissa några 1000%). Dippa gör den ju alltid vid rapport så med det i åtanke kan man nöja sig med vinsten och investera i annat eller gå in igen efteråt. Otroligt många har blivit miljonärer på kort tid i detta papper. Men visst några bränner sig säkert men det kan man knappast säga att merparten gör. Finns många som suttit inne länge.

Eller framgången räknas inte om det inte gjorts genom innehav i storbolag
2015-10-27, 16:09
Medlem
Tomat1tvas avatar
Verkar ju inte finnas någon hejd..
2015-10-27, 16:11
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Verkar ju inte finnas någon hejd..

Jo då... Inga träd växer till himmlen, inte ens Fingerprint-trädet...
2015-10-27, 16:14
Medlem
Citat:

Hur fan orkar du? Låt folk glädjas för att dom tjänat pengar. Vi har förstått att du tycker det är en riskabel investering. Håll käften nu, snälla.
2015-10-27, 16:17
Medlem
Citat:

Google gör väl?
2015-10-27, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Så angående att jag tänkte fylla på, kanske bättre att göra det efter rapport då det ändå med största sannolikhet lär bli en rekyl?
Gör det innan rapport. Dagarna runt rapport så kommer det skjuta rejält, därefter så blir det ett litet tapp pga vinsthämtning och sedan kommer kursen ligga ostabil ett tag. Jag rekommenderar köp nu.
2015-10-27, 16:36
Medlem
skrantz71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunePettersson
Hur fan orkar du? Låt folk glädjas för att dom tjänat pengar. Vi har förstått att du tycker det är en riskabel investering. Håll käften nu, snälla.

Måste kännas hårt att inte vågat gå in?
2015-10-27, 16:49
Medlem
Det här är helt sjukt alltså!

Vi har ingen tak och ligger vid skrivande stund på 474 kr!

Jag har aldrig varit med något liknande förut. Det ryktas att FPC kommer sitta i Microsoft bärbara produkter.

NEXT fick ju Dell så det logiska vore Microsoft hamnar hos FPC.

Det var en intressant kommentar från NEXT enligt nedan :

Citat:
Återigen ombads Next-chefen kommentera sin svenska sektorkollega Fingerprint Cards:

"Fingerprint Cards är ett bra bolag som har stora framgångar inom smartphone-området. Vi tror att det har en bra framtid som nummer ett bland aktörerna där", sade Tore Etholm-Idsøe.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in